F1: Στο turbo εντοπίζεται το πρόβλημα του Sainz στην Αυστρία

Το πρόβλημα που οδήγησε στην εγκατάλειψη τον Carlos Sainz στο GP Αυστρίας αναφέρεται ότι ήταν παρόμοιο με αυτό του Charles Leclerc στο GP Ισπανίας και εντοπίζεται στο σύνολο turbo/MGU-H της μονάδας ισχύος της Ferrari.

F1: Στο turbo εντοπίζεται το πρόβλημα του Sainz στην Αυστρία

Το πρόβλημα που οδήγησε στην εγκατάλειψη τον Carlos Sainz στο GP Αυστρίας αναφέρεται ότι ήταν παρόμοιο με αυτό του Charles Leclerc στο GP Ισπανίας και εντοπίζεται στο σύνολο turbo/MGU-H της μονάδας ισχύος της Ferrari.

Παρότι ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, χαρακτήρισε πολύ πιθανό η… φλογερή εγκατάλειψη του Carlos Sainz στο GP Αυστρίας ήταν πολύ πιθανό να οφείλεται στο ίδιο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Charles Leclerc στο GP Αζερμπαϊτζάν, οι τελευταίες πληροφορίες συνθέτουν μία διαφορετική εικόνα. Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, το πρόβλημα του Sainz στην Αυστρία στο σύνολο turbo και MGU-H της μονάδας ισχύος του Maranello, όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση του Leclerc στο GP Ισπανίας.

Τα ιταλικά δημοσιεύματα ισχυρίζονται ότι η Ferrari πληρώνει το τίμημα για την καινούργια αρχιτεκτονική που φέρεται να έχει υιοθετήσει φέτος, ακολουθώντας την πορεία που χάραξε πρώτη η Mercedes και μιμήθηκαν στη συνέχεια Honda και -φέτος- η Renault. Σύμφωνα με αυτή, η φτερωτή του turbo είναι διαχωρισμένη από το συμπιεστή, που έχει μετατεθεί στο εμπρός μέρος του κινητήρα. Τα δύο εξαρτήματα συνδέονται μέσω ενός άξονα επάνω στον οποίο είναι τοποθετημένη μεταξύ τους η MGU-H.

Η MGU-H έχει το ρόλο να επιταχύνει τη φτερωτή για να ελαχιστοποιεί την καθυστέρηση απόκρισης (turbo lag). Επίσης, συλλέγει ενέργεια όταν η φτερωτή περιστρέφεται ταχύτερα απ’ όσο χρειάζεται ο συμπιεστής. Ο άξονας που ενώνει τα τρία αυτά στοιχεία είναι τοποθετημένος στην περιεχόμενη γωνία V (90 μοιρών) του 6κύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Ferrari έχει πιέσει όσο μπορεί την απόδοση του turbo και της MGU-H στη φετινή μονάδα ισχύος.

H ποσότητα ενέργειας που συλλέγει η μονάδα από την MGU-H, μέσω της επιβράδυνσης της περιστροφή του turbo (όταν π.χ. ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι), είναι απεριόριστη σε αντίθεση με τους κανονισμούς που οριοθετούν τη συλλογή ενέργειας από την MGU-K, η οποία επιβραδύνει το στροφαλοφόρο του V6.

Η Ferrari έχει σχεδιάσει ένα turbo μικρών διαστάσεων, το οποίο έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει ταχύτερα για να φτάσει τις περίπου 100.000 σ.α.λ. που αποτελούν τον ανώτατο ρυθμό περιστροφής του, αν και οι κανονισμοί επιτρέπουν έως 125.000 σ.α.λ. Για να αυξήσουν την ποσότητα ενέργειας που συλλέγει η MGU-H, οι τεχνικοί του Maranello έχουν μεγιστοποιήσει τη ροή καυσαερίων μέσα από το σύστημα.

Αυτή η τακτική όμως, φαίνεται ότι οδηγεί στην ανάπτυξη αυξημένων κραδασμών από το σύνολο, προκαλώντας αστοχίες. Μεγάλο μέρος της βελτίωσης της απόδοσης της ιταλικής μονάδας ισχύος προήλθε από τη βελτίωση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της αλληλεπίδρασής του με το υβριδικό σύστημα. Αλλά αυτός ο τελευταίος τομέας είναι που έχει ανάγει σε κρίσιμο παράγοντα την αξιοπιστία του συνόλου.

Η Ferrari δεν προβλέπεται να έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας, οι οποίες επιτρέπονται από τους κανονισμούς παγώματος εξέλιξης των μονάδων ισχύος. Επίσης, για να τις χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί της Ferrari, όταν παρουσιαστούν, θα αναγκαστούν να δεχθούν ποινές στη σειρά εκκίνησης του Grand Prix θα τις τοποθετήσουν στο μονοθέσιό τους. Ο Sainz τοποθέτησε στον Καναδά την 3η φετινή του μονάδα ισχύος, αν και ιταλικές πηγές ισχυρίζονται ότι η μονάδα της Αυστρίας ήταν η 2η φετινή. Ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τόσο του ιταλικού όσο και του γερμανικού Τύπου, ο Ισπανός θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει καινούργια μονάδα στο GP Γαλλίας και να δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης.

Όσον αφορά το λόγο για τον οποίο η Ferrari του Sainz τυλίχθηκε στις φλόγες τόσο γρήγορα, υπάρχουν επίσης μερικές εικασίες. Ενδέχεται η αστοχία του turbo να οδήγησε σε διαρροή λαδιού, το οποίο ήρθε σε επαφή στις εξατμίσεις, οι οποίες αναπτύσσουν θερμοκρασίες 600 – 800 βαθμών Κελσίου και ανεφλέγη.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!