F1: Συζητήσεις για αλλαγές στους αεραγωγούς φρένων

Η FIA θα συζητήσει με τις ομάδες το ενδεχόμενο ανασχεδιασμού των αεραγωγών φρένων στα μονοθέσια της Formula 1, έπειτα από παράπονα ότι σκόνη άνθρακα κατευθύνεται στο πρόσωπο των οδηγών.

F1: Συζητήσεις για αλλαγές στους αεραγωγούς φρένων

Η FIA θα συζητήσει με τις ομάδες το ενδεχόμενο ανασχεδιασμού των αεραγωγών φρένων στα μονοθέσια της Formula 1, έπειτα από παράπονα ότι σκόνη άνθρακα κατευθύνεται στο πρόσωπο των οδηγών.

Ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Sebastian Vettel, απέτεινε έκκληση προς τη FIA μετά το Grand Prix Αυστρίας, να εξετάσει τις αλλαγές που μπορούν να πραγματοποιηθούν στα μονοθέσια, ώστε να μην κατευθύνεται σκόνη άνθρακα από τα φρένα προς το πρόσωπο των οδηγών, καθώς αυτό θα μπορούσε να εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία τους.

Ο Vettel πιστεύει ότι μια αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς θα μπορούσε να επιλύσει το πρόβλημα με απλό τρόπο, διότι με τους ισχύοντες, δημιουργείται το προαναφερθέν πρόβλημα. Ο Γερμανός δήλωσε: «Για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δουλέψουν, διότι ο σχεδιασμός των αεραγωγών φρένων φέτος, στον εμπρός άξονα, κατευθύνει όλη τη σκόνη από τα φρένα στο πρόσωπό μας και αυτό δεν είναι καλό».

«Το να αναπνέεις σκόνη άνθρακα δεν είναι και τόσο υγιεινό. Ελπίζω η FIA να το εξετάσει αυτό πολύ σύντομα, γιατί είναι άσκοπο και κάτι που εύκολα μπορεί να αλλάξει». Η FIA ενημερώθηκε για τις ανησυχίες του Vettel αμέσως μετά το GP Αυστρίας και αποφάσισε να εξετάσει το ζήτημα.

Η Διεθνής Ομοσπονδία ενέταξε το θέμα στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης της Αγωνιστικής Συμβουλευτικής Επιτροπής, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους των ομάδων, για να διαπιστωθεί τι μέτρα μπορούν να ληφθούν για τη βελτίωση της κατάστασης.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται το ζήτημα περί εισπνοής από τους οδηγούς σκόνης άνθρακα από τα φρένα. To 2005, λίγα χρόνια μετά από την αποχώρησή του από τη Formula 1 (2002), o Φινλανδός οδηγός Mika Salo είχε αναδείξει για πρώτη φορά το ζήτημα, όταν ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια μίας χειρουργικής επέμβασης στην οποία υποβλήθηκε βρέθηκε υψηλή περιεκτικότητα σκόνης άνθρακα στους πνεύμονές του.

Το 2019, ο Valtteri Bottas είχε αναφερθεί στο πρόβλημα που δημιουργούσε η σκόνη που άφηναν πίσω τους τα προπορευόμενα μονοθέσια, δηλώνοντας: «Οποιαδήποτε στιγμή μετά τον αγώνα φτερνιστείς, είναι μαύρο, οπότε χρόνο με το χρόνο, δεν είμαι σίγουρος τι κάνει στο σώμα σου. Δεν έχω ιδέα. Νομίζω ότι κανείς δεν το εξέτασε ποτέ. Θα προτιμούσα να αναπνέω καθαρό αέρα, αλλά δεν είμαι σίγουρος τι μπορεί να γίνει».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!