F1 – GP Αυστρίας: Στο παρασκήνιο των κατατακτήριων

Οι λόγοι για τους οποίους οι αγωνοδίκες έστειλαν τον Sergio Perez στη 13η θέση εκκίνησης του σπριντ, καθώς και το παρασκήνιο πίσω από διάφορα περιστατικά των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστρίας.

F1 – GP Αυστρίας: Στο παρασκήνιο των κατατακτήριων

Οι λόγοι για τους οποίους οι αγωνοδίκες έστειλαν τον Sergio Perez στη 13η θέση εκκίνησης του σπριντ, καθώς και το παρασκήνιο πίσω από διάφορα περιστατικά των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστρίας.

Ο Sergio Perez θα εκκινήσει το σπριντ του GP Αυστρίας από τη 13η θέση, καθώς οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διαγράψουν όλους τους χρόνους που σημείωσε στο Q3 και τον ταχύτερο από το Q2. Αυτό συνέβη διότι στην τελική προσπάθεια στο Q2, ο Μεξικανός βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 8. Η διεύθυνση αγώνα δεν το εντόπισε αρκετά γρήγορα για να διαγράψει το χρόνο και ο Perez προκρίθηκε στο Q3, στο οποίο συμμετείχε κανονικά.

Η καθυστέρηση στον εντοπισμό του παραπτώματος προέκυψε διότι υπήρχαν πολλές περιπτώσεις παράβασης ορίων πίστας που έπρεπε να εξεταστούν. Η προβλεπόμενη ποινή είναι ότι διαγράφεται ο χρόνος στον οποίο σημειώθηκε το παράπτωμα. Χωρίς αυτόν όμως, ο Perez δεν θα είχε προκριθεί στο Q3. Συνεπώς, οι αγωνοδίκες διέγραψαν και τους χρόνους που σημείωσε στο τελικό σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Η ποινή του Perez προωθεί 9 οδηγούς μία θέση.

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Νιώθουμε ότι η ποινή για τον Checo ήταν πολύ σκληρή και θα έπρεπε να έχει αντιμετωπιστεί πριν από το Q3, για να μας επιτρέψει να βελτιώσουμε τη μετέπειτα απόδοση». Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko: «Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν αντέδρασαν νωρίτερα, αφού έχουν όλα τα δεδομένα» και χαρακτήρισε «αδιανόητο» το γεγονός ότι καθυστέρησε τόσο πολύ η έρευνα για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Ο 79χρονος Αυστριακός αναφέρθηκε και στην προσέγγιση που έφερε την pole position στη Red Bull. Όπως δήλωσε ο Marko, στους προηγούμενους γύρους «ήμασταν πολύ ταχύτεροι στα sector 1 και 2, αλλά τα ελαστικά δεν διαρκούσαν έως το τελευταίο sector. Τα χρησιμοποιούσαμε υπερβολικά και το αλλάξαμε αυτό λίγο». Ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος στο μεγαλύτερο μέρος του τελικού sector, σύμφωνα με την τηλεμετρία. Πάντως, η καταπόνηση ελαστικών αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα και στο σπριντ.

Η Ferrari (όπως και η Mercedes) άλλαξε το στήσιμο των μονοθεσίων της μεταξύ FP1 και κατατακτήριων δοκιμών. Η διαφορά τελικής ταχύτητας από τη Red Bull ήταν αμελητέα (περίπου 2 χλμ./ώρα). Η καινούργια πίσω αεροτομή που παρουσίασε η Ferrari στον Καναδά έχει βοηθήσει την ιταλική ομάδα να πλησιάσει τη Red Bull στον τομέα της τελικής ταχύτητας. Ωστόσο, συνήθως η Scuderia έχει το πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Αν η Red Bull είναι τόσο ανταγωνιστική στις κατατακτήριες, ενδέχεται τo προβάδισμά της σε αγωνιστικές συνθήκες να είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι συνήθως.

Οι φαινομενικά καλοί χρόνοι της Mercedes στο Q2, ίσως έκαναν τους οδηγούς της Mercedes σε κάτι καλύτερο και να πιέσουν παραπάνω. Όσον αφορά το ατύχημα του Lewis Hamilton στο Q3, o Toto Wolff δήλωσε ότι κινούνταν με 10 χλμ./ώρα παραπάνω όταν έχασε το πίσω μέρος της Mercedes. Ο George Russell επίσης πήγαινε ταχύτερα, και κατά συνέπεια χτύπησε πιο βίαια το kerb εξόδου της 9ης στροφή, με αποτέλεσμα τα πίσω ελαστικά να χάσουν πρόσφυση.

Ο Russell δήλωσε: «Ήταν οι καλύτερες κατατακτήριες δοκιμές της σεζόν από άποψη ταχύτητας και οι χειρότερες όσον αφορά το αποτέλεσμα». Οι αναβαθμίσεις του Silverstone έχουν κάνει την W13 πιο σταθερή, επιτρέποντας στους οδηγούς να επιτεθούν στα φρένα και την είσοδο της στροφής, πράγμα πολύ σημαντικό στο Red Bull Ring. Αυτό, επιτρέπει στην Mercedes να στήνει το μονοθέσιο με πολύ λιγότερο «φτερό» στην πίσω αεροτομή, για να επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Οι ζημιές στα μονοθέσια της Mercedes θα εξαντλήσουν τα αποθέματα της ομάδας σε ανταλλακτικά και ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας, Andrew Shovlin, δήλωσε: «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα παρατάξουμε και τα δύο μονοθέσια». Ο Russell, που θα εκκινήσει από την 4η θέση στο σπριντ, δήλωσε: «Ίσως πήγα προς λάθος κατεύθυνση στο στήσιμο για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ελπίζω ότι αυτό θα είναι καλό για τον αγώνα. Συνήθως έχουμε καλύτερο ρυθμό στον αγώνα από ό,τι στον ένα γύρο». Η Mercedes ευελπιστεί ότι θα καταπονήσει λιγότερο από τους αντιπάλους της τα ελαστικά στο σπριντ.

Η Haas επέδειξε την καλύτερη φόρμα της σε κατατακτήριες δοκιμές -σε στεγνό ασφαλτοτάπητα- από το Μπαχρέιν, για να δώσει μάχη με την Alpine για το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο την Παρασκευή. O Fernando Alonso δεν κατάφερε να είναι ανταγωνιστικός επειδή, όπως εξήγησε, «προκάλεσα ζημιά στο δάπεδο όταν άνοιξα υπερβολικά τη γραμμή μου στον πρώτο μου γύρο στο Q3, το οποίο μας κόστισε λίγη απόδοση».

Ο Lando Norris, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με την καινούργια μονάδα ισχύος στο FP1, αναγκάστηκε να την αντικαταστήσει με μια παλαιότερη και ίσως έχανε κάτι σε απόδοση. To πρόβλημα του Norris στο σύστημα πέδησης εντοπίστηκε στην ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος, το brake by wire, που κατανέμει την πέδηση μεταξύ του υβριδικού συστήματος και των δισκόφρενων.

Ο Daniel Ricciardo δεν είχε ουσιαστική εξήγηση για την κακή του απόδοση. O Norris έκανε κάποιες διαφωτιστικές δηλώσεις για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Αυστραλός team-mate του στη McLaren: «Μπορώ να το καταλάβω σε ορισμένα σημεία. Θεωρώ ότι το μονοθέσιό μας είναι δύσκολο στην οδήγηση. Μερικά από τα στιλ οδήγησης που χρειάζεσαι δεν είναι αυτά που μαθαίνεις μεγαλώνοντας, και επομένως πρέπει να προσαρμοστείς αρκετά».

«Πέρυσι, αυτό συνέβαινε περισσότερο. Δεν είναι εύκολο να προσαρμοστείς σε αυτό, να παραμένεις στα φρένα σε κάποια είδη στροφών που δεν αισθάνεσαι ότι θέλεις να διατηρηθείς στα φρένα, και στη συνέχεια να κάνεις το αντίθετο σε άλλες στροφές. Το πως να οδηγείς το μονοθέσιο σε κάθε στροφή δεν είναι κάτι προφανές».

Grid σπριντ GP Αυστρίας

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!