F1 – GP Μαϊάμι: Pole του Leclerc στο «1-2» της Ferrari

H Ferrari «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης για το GP Μαϊάμι, με τον Charles Leclerc να κατακτά την pole position.

F1 – GP Μαϊάμι: Pole του Leclerc στο «1-2» της Ferrari

H Ferrari «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης για το GP Μαϊάμι, με τον Charles Leclerc να κατακτά την pole position.

H Ferrari θα δει τα δύο μονοθέσιά της στην πρώτη σειρά εκκίνησης στο GP Μαϊάμι για πρώτη φορά από το GP Μεξικού του 2019, με τον Charles Leclerc να κατακτά την 3η φετινή του pole position, παρότι, όπως ανέφερε, δεν είχε τον πιο καθαρό γύρο στην τελική του προσπάθεια στο Q3. Ωστόσο, ο μεγάλος του αντίπαλος, Max Verstappen, είχε ακόμη χειρότερο πρώτο sector, καθώς μια στιγμή υπερστροφής στην 4η στροφή τον έβγαλε εκτός πίστας και δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει τελική γρήγορη προσπάθεια. Αυτό επέτρεψε στον Carlos Sainz να αποσπάσει τη 2η θέση από τον Ολλανδό για μόλις 5 χλστ. του δλ.

Ο Leclerc έχασε χρόνο στην 1η στροφή του τελικού του γύρου, χτυπώντας άτσαλα το kerb της κορυφής, γεγονός που αποσταθεροποίησε το μονοθέσιο και χάλασε τη γραμμή του για τις επόμενες στροφές. Γνωρίζοντας ότι έχασε χρόνο, ο Leclerc ανέφερε ότι πίεσε περισσότερο στη συνέχεια και το πέρασμά του από το chicane ήταν θαρραλέο, με επιθετικό ανέβασμα στο kerb, ιδίως στην κορυφή της 14. Εκεί, ο πιο συντηρητικός Sainz, δεδομένου και του χθεσινού του ατυχήματος, έχασε λίγο χρόνο, όπως και στη στροφή 17, όπου αντιμετώπιζε δυσκολίες ολόκληρο το Σαββατοκύριακο. Ο Ισπανός επανέλαβε ότι υπάρχουν ακόμα στιγμές που το φετινό μονοθέσιο της Ferrari τον αιφνιδιάζει, όπως αποδείχθηκε στο FP2.

Τόσο ο Sainz, όσο και ο Verstappen, που έχασε το FP2 λόγω προβλημάτων, ανέφεραν ότι ήταν δύσκολο να ανακτήσουν το χαμένο χρόνο και να μάθουν όλα τα μυστικά της πίστας. Ο Ολλανδός ανέφερε ότι τον εξέπληξε το γεγονός ότι είχε τη δυνατότητα να είναι τόσο ανταγωνιστικός, δεδομένου του χαμένου χρόνου στις ελεύθερες δοκιμές.

Αλλά το γεγονός ότι η Red Bull εξακολουθεί να έχει ασταθές πίσω μέρος, στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector κόστισε στον Verstappen τη δυνατότητα να κυνηγήσει την pole position. O Sergio Perez βρέθηκε πολύ κοντά στο χρόνο του team-mate του και έχασε τη δεύτερη θέση για μόλις 50 χλστ. του δλ. με τη διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο κορυφαίων μονοθεσίων να είναι από τις μικρότερες που έχουμε δει μέχρι στιγμής φέτος.


Πολλά θα εξαρτηθούν στον αγώνα από τις συνθήκες, καθώς αναμένεται οι θερμοκρασίες να είναι ακόμα υψηλότερες. Η θερμική καταπόνηση των ελαστικών θα είναι το μείζον ζήτημα και πόσο καλά θα μπορούν τα μονοθέσια να τα προστατεύσουν θα είναι σημαντικό. H Pirelli προβλέπει στρατηγική 2 pit stop και η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι πολύ πιθανή. Η Red Bull έχει το πλεονέκτημα σε τελικές ταχύτητες (10 χλμ./ώρα προβάδισμα, με ανοιχτό DRS), η Ferrari το στρατηγικό, καθώς τα μονοθέσιά της εκκινούν μπροστά. Κάποιοι δεν αποκλείουν και το ενδεχόμενο βροχής για τον αγώνα.

Πολύ καλή ήταν η εμφάνιση του Valtteri Bottas, ο οποίος ήταν ο καλύτερος των «υπόλοιπων», με διαφορά 0,15 δλ. από τον 6o, Lewis Hamilton. Ο Φινλανδός είχε ατύχημα εχθές στο FP1 και έχασε το FP2, αλλά η Alfa Romeo είχε καλή αίσθηση και ο ίδιος ήθελε να επανορθώσει για το λάθος της Παρασκευής. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι είχε το καλύτερο Σάββατο εδώ και πολλούς αγώνες, αλλά η Mercedes δεν κατάφερε να επιδείξει την ανταγωνιστικότητα της Παρασκευής. Σύμφωνα με τον διευθυντή της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, με τους πειραματισμούς της, η ομάδα έχασε απόδοση, αλλά αυτό τη βοήθησε να κατανοήσει καλύτερα μερικούς τομείς του μονοθεσίου της. Ωστόσο, τα πράγματα ήταν χειρότερα για τον George Russell, ο οποίος κατέληξε στη 12η θέση.

Ίσως θα ήταν καλύτερο για το νεαρό Βρετανό να χρησιμοποιήσει ένα δεύτερο σετ ελαστικών στο Q2 αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημά του ήταν ότι οι ταλαντώσεις της Mercedes συνεχίζονταν εντός των γρήγορων στροφών του πρώτου sector και με συνέπεια να αποσταθεροποιείται το μονοθέσιο. Συνεπώς, ο Russell δεν είχε την ίδια εμπιστοσύνη στη W13 με την Παρασκευή, που η ομάδα είχε καταφέρει να πετύχει το ιδανικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούσε καλά. Αυτό οδήγησε στη χειρότερη εμφάνιση του Βρετανού σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος. Η Mercedes δεν παρείχε πρόσφυση στον πίσω άξονα και επειδή γλιστρούσε περισσότερο, υπερθέρμαινε τα πίσω ελαστικά. Τόσο ο Wolff, όσο και ο Hamilton δήλωσαν ότι η Mercedes δεν έχει κάνει βήμα προόδου.


Ο Pierre Gasly ήταν πολύ ευχαριστημένος με την θέση στην οποία κατάφερε να βρεθεί που κατάφερε να βρεθεί, καθώς αποτελεί το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος. Ο Γάλλος είχε δυσκολευτεί αρκετά να βρει την κατάλληλη αίσθηση εντός της AlphaTauri, ακόμα και στα πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών. Το καλό αποτέλεσμα για την ιταλική ομάδα συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda με την 9η θέση.

Μεταξύ των δύο οδηγών της AlphaTauri θα παραταχθεί αύριο ο Lando Norris, ο οποίος ήταν αρκετά ευχαριστημένος με την 8η θέση. Δε μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για τον έτερο οδηγό της McLaren, Daniel Ricciardo, ο οποίος κατέληξε στη 14η θέση, με την ομάδα να αντιμετωπίζει δυσκολίες να κάνει τον κινητήρα να λειτουργήσει πριν ο Αυστραλός κατευθυνθεί στην πίστα για τον τελευταίο του γύρο στο Q2, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τη βεβιασμένη προετοιμασία των ελαστικών του. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lance Stroll με την Aston Martin. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Καναδός κατάφερε φέτος να εισέλθει στο φέτος Q3.

Ο Sebastian Vettel ήταν απογοητευμένος που δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Aston Martin σε μια πίστα που ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της. Ο Vettel είχε μια μικρή αποσταθεροποίηση στο τελευταίο sector της τελικής του προσπάθειας, το οποίο του κόστισε την πρόκριση στο Q3. O Fernando Alonso ήταν εκνευρισμένος με τον συμπατριώτη του, Carlos Sainz, καθώς πιστεύει ότι τον εμπόδισε στο Q2, γεγονός που του κόστισε την πρόκριση στο τελικό σκέλος της διαδικασίας. Αλλά οι αγωνοδίκες δε βρήκαν λόγο να τιμωρήσουν τον οδηγό της Ferrari.

Ο έτερος οδηγός της Alpine, Esteban Ocon, δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές, διότι οι μηχανικοί του βρήκαν μια ρωγμή στο πλαίσιο του μονοθεσίου του έπειτα από το ατύχημα του FP3 και δεν είχαν χρόνο να το αντικαταστήσουν. Ο Γάλλος προσέκρουσε στον τοίχο με ορμή 51 G και επέκρινε, μαζί με τον Sainz, το γεγονός ότι δεν είχαν προστεθεί μπαριέρες TecPro στο συγκεκριμένο τοίχο, κάτι που αναφέρθηκε στη συνάντηση των οδηγών με το διευθυντή αγώνων εχθές. Η FIA ισχυρίστηκε ότι τα μονοθέσια δεν κινούνται γρήγορα στην είσοδο της 14, ωστόσο αυτή η εκτίμηση ίσως δεν λαμβάνει υπόψη το ενδεχόμενο να χαθεί ο έλεγχος νωρίτερα, στην αρχή της καμπής 13. H στενότητα του συγκεκριμένου σημείου θα περιόριζε το διαθέσιμο χώρο αν υπήρχε επιπλέον μπαριέρα. Ωστόσο, η ορμή του ατυχήματος του Ocon ήταν υπερβολική και ίσως η FIA θα έπρεπε να έχει ήδη αντιδράσει, έπειτα από τη χθεσινή νύξη του Sainz.

O Mick Schumacher βρέθηκε εμπρός από τον team-mate του στη Haas, Kevin Magnussen, του οποίου ο ασύρματος δε λειτουργούσε, γεγονός που έκανε πολύ δύσκολη την κατάσταση για τον Δανό, ο οποίος αποκλείστηκε από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας. Ο Alex Albon, με αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο της Williams, είχε προβλήματα να φέρει τα ελαστικά του στις κατάλληλες θερμοκρασίες για να επαναλάβει τους εντυπωσιακούς του χρόνους από το FP1 και το FP3. O Guanyu Zhou αποκλείστηκε επίσης από το πρώτο σκέλος, όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελική του προσπάθεια, συναντώντας πλειάδα μονοθεσίων που κινούνταν πολύ αργά στο ξεκίνημα του 3ου sector.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!