F1: Λίγοι ίπποι χωρίζουν τον κινητήρα της Renault από τους κορυφαίους

H Alpine εκτιμά ότι η μονάδα ισχύος της Renault δεν απέχει σε απόδοση περισσότερους από 10 ίππους από τις κορυφαίες του φετινού grid της Formula 1.

F1: Λίγοι ίπποι χωρίζουν τον κινητήρα της Renault από τους κορυφαίους

H Alpine εκτιμά ότι η μονάδα ισχύος της Renault δεν απέχει σε απόδοση περισσότερους από 10 ίππους από τις κορυφαίες του φετινού grid της Formula 1.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια η μονάδα ισχύος της Renault υστερούσε αρκετά σε απόδοση σε σχέση με τους αντιπάλους της, φέτος δε συμβαίνει το ίδιο. H γαλλική μονάδα έχει ανασχεδιαστεί για τη φετινή σεζόν, ακολουθώντας τη φιλοσοφία των Mercedes και Honda, με διαχωρισμένο το συμπιεστή από τη φτερωτή του turbo. Μεταξύ τους, συνδεδεμένη και αυτή στον άξονα που τα ενώνει, βρίσκεται η MGU-H.

O διευθυντής της Alpine, Otmar Szafnauer, δήλωσε: «Νομίζω ότι έχουμε κάνει ένα βήμα προόδου στον τομέα της μονάδας ισχύος και βρισκόμαστε, πιθανότατα εντός 10 ίππων από τους καλύτερους, κάπου στη μέση». Αξίζει να αναφερθεί ότι η διαφορά ισχύος για την οποία έκανε λόγο ο Szafnauer, είναι μικρότερη από αυτήν που ανέφερε δηλώσεις του ο Toto Wolff, σχολιάζοντας το πλεονέκτημα της Ferrari (13,5 ίπποι ή 10 kW).

O Szafnauer προσέθεσε: «Νομίζω ότι το Viry (το τμήμα κινητήρων της Renault στη Γαλλία) έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και εξαρτάται από εμάς τώρα να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο». Το γεγονός ότι η μονάδα ισχύος της Renault δεν απέχει πολύ από τις κορυφαίες είναι ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένου ότι έχει παγώσει η εξέλιξή τους έως το τέλος του 2025, με την προθεσμία για την ομολογκασιόν του υβριδικού συστήματος (μπαταρία, MGU-H και ηλεκτρονικά ελέγχου) να λήγει την 1η Σεπτεμβρίου. Όλη η υπόλοιπη μονάδα έχει ήδη περάσει ομολογκασιόν πριν την 1η Μαρτίου.

Όπως τόνισε ο Szafnauer, «Aυτό μας επιτρέπει να συνεργαστούμε πιο στενά με την ομάδα της μονάδας ισχύος για να πραγματοποιήσουμε κάποιες βελτιώσεις που θα μπορούσαμε να κάνουμε με αλλαγές στην αρχιτεκτονική του πλαισίου. Κάποια άλλα πράγματα που είναι ακόμα ελεύθερα σε εμάς (το τμήμα πλαισίου). Αλλά και να επικεντρωθούμε τώρα σε αυτά που έχουμε και να βελτιώσουμε το πλαίσιο για το μέλλον».

Προβλήματα αξιοπιστίας

Παρότι η Alpine και η Renault μπορούν να είναι ευχαριστημένες όσον αφορά τον τομέα των επιδόσεων, την ομάδα έχουν πλήξει διάφορα προβλήματα αξιοπιστίας. Ο κινητήρας που χρησιμοποίησε ο Fernando Alonso στο Μπαχρέιν είχε σταλεί πίσω στο Viry-Chatillon για ελέγχους και εγκρίθηκε η επιστροφή του στο «στόλο» V6 του Ισπανού για τη φετινή σεζόν. Ωστόσο, ο Alonso έχει χάσει τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε στη Σαουδική Αραβία, αφότου η αστοχία μίας αντλίας νερού οδήγησε σε υπερθέρμανση του V6.

Όσον αφορά τον κινητήρα του Μπαχρέιν, ο Otmar Szafnauer δήλωσε: «Ήταν απλά μια προληπτική αλλαγή για εμάς, για να δοκιμάσουμε μερικά πράγματα στο δυναμόμετρο και τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά. Οπότε αυτός ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί ξανά. Δυστυχώς, ο άλλος (της Jeddah), όπου αστόχησε η αντλία νερού, αν και δεν αποτελεί μέρος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και μπορείς να την αντικαταστήσεις, ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε, οπότε αυτός χάθηκε. Αλλά θα είμαστε εντάξει».

Στις κατατακτήριες δοκιμές της Μελβούρνης, το μονοθέσιο που Alonso παρουσίασε ξαφνική πτώση πίεσης λαδιού και ο κινητήρας έσβησε στο μέσο της στροφής 11, οδηγώντας τον Ισπανό σε ατύχημα, ενώ βρισκόταν σε γρήγορο γύρο στο Q3. Παρόλα αυτά και αυτός ο κινητήρας κατάφερε να επιβιώσει και θα χρησιμοποιηθεί ξανά.

Όπως ανέφερε ο Otmar Szafnauer, «ήταν ένα λαστιχένια ροδέλα στεγανοποίησης του λαδιού. Η ροδέλα έσπασε και διέρρευσε το λιπαντικό. Έχουμε μια λειτουργία πρόληψης αστοχίας για να σώζουμε τον κινητήρα, οπότε όταν ανιχνεύθηκε πτώση στην πίεση λαδιού, ενεργοποιήθηκε η προληπτική λειτουργία. Οπότε, η επισκευή ήταν η αλλαγή αυτής της λαστιχένιας ροδέλας», η οποία είχε κόστος μικρότερο από 2 ευρώ.

Ο Szafnauer δήλωσε επίσης ότι δεν υπάρχουν ανησυχίες για τη μονάδα που χρησιμοποιούσε ο Esteban Ocon στη Μελβούρνη, παρά τα μηνύματα από το pit wall της Alpine να μειώσει τη θερμοκρασίες του κινητήρα του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όπως ανέφερε ο 57χρονος Αμερικανός, «αυτό συνέβη επειδή βρισκόταν σε ένα τρενάκι DRS. Αν ήταν μπροστά, δεν θα χρειαζόταν να το κάνει αυτό. Αν σχεδιάζεις από πριν για το ενδεχόμενο να βρεθείς σε τρενάκι DRS και έχεις ρυθμίσει το σύστημα απαγωγής θερμότητας με αυτόν τον τρόπο, προσθέτεις υπερβολική αεροδυναμική αντίσταση».

«Έτσι, το σωστό πράγμα που πρέπει να κάνεις, είναι να είσαι ανταγωνιστικός και όταν συμβαίνει αυτό να σηκώνεις το πόδι από το γκάζι νωρίτερα ή να βγαίνεις από το slipstream. Αλλά πρέπει να του το πεις, δεν το ξέρει», κατέληξε ο Szafnauer. Αξίζει να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με τις Ferrari και Red Bull, η Alpine σκοπεύει να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στον αγώνα της Imola αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ωστόσο, όπως προειδοποίησε ο Fernando Alonso, το «να φτάσουμε τον ρυθμό της Ferrari, νομίζω ότι θα είναι δύσκολο, επειδή προφανώς, είμαστε οκτώ δέκατα ή ένα δευτερόλεπτο πίσω αυτή τη στιγμή, κοιτάζοντας τους δύο πρώτους αγώνες και τις επιδόσεις στις κατατακτήριες δοκιμές».

«Το να μειώσουμε αυτή τη διαφορά, είναι λίγο υπερβολικά αισιόδοξο αλλά για να δούμε. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, και είναι τόσο νωρίς σε αυτά τα μονοθέσια, που μπορεί να βρεις κάτι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που νόμιζες στην αρχή, όταν το δοκιμάζεις στην αεροδυναμική σήραγγα, και ίσως κάνεις ένα τεράστιο βήμα προόδου».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!