F1: Αναβαθμίσεις στην Imola και μελλοντικές αποφάσεις για την Alpine

Η Alpine αναμένεται να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην Imola, στην προσπάθειά της να επικρατήσει στο δεύτερο γκρουπ ομάδων της Formula 1, ενώ το καλοκαίρι θα έχει να πάρει μια σημαντική απόφαση.

F1: Αναβαθμίσεις στην Imola και μελλοντικές αποφάσεις για την Alpine

Η Alpine αναμένεται να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην Imola, στην προσπάθειά της να επικρατήσει στο δεύτερο γκρουπ ομάδων της Formula 1, ενώ το καλοκαίρι θα έχει να πάρει μια σημαντική απόφαση.

Σε αντίθεση με αυτό που επικοινώνησε η Ferrari, όσον αφορά την παρουσίαση αναβαθμίσεων στην Imola, λόγω του προγράμματος του αγωνιστικού τριημέρου, που λόγω της ύπαρξης σπριντ το Σάββατο, αφήνει μόνο μια ώρα ελεύθερων δοκιμών στις ομάδες. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να αποθαρρύνει την Alpine να παρουσιάσει μερικές αναβαθμίσεις στην ιταλική πίστα, όπως δήλωσε ο διευθυντής της γαλλικής ομάδας, Otmar Szafnauer.

O 57χρονος Αμερικανός, που ανέλαβε φέτος τη διεύθυνση της Alpine, δήλωσε: «Θα φέρουμε κάποιες αναβαθμίσεις στην Imola, αυτό είναι σίγουρο. Δεν θα με εξέπληττε αν όλοι φέρουν αναβάθμιση στην Imola, φαίνεται ότι στα 25 χρόνια που ασχολούμαι με αυτό το αντικείμενο, για οποιονδήποτε λόγο, οι πρώτοι ευρωπαϊκοί αγώνες είναι εκεί όπου όλοι παρουσιάζουν τις αναβαθμίσεις τους. Παλιά ήταν η Βαρκελώνη, τώρα είναι η Imola. Αλλά είναι και ο τέταρτος αγώνας. Οπότε γύρω στον 4ο/5ο αγώνα, όλοι φέρνουν αναβαθμίσεις, οπότε και εμείς θα φέρουμε κάποιες. Είναι όλες αεροδυναμικές».

Ο Szafnauer παραδέχθηκε ότι οι αναβαθμίσεις της Alpine θα επικεντρωθούν στο δάπεδο της Α522: «Είναι το εξάρτημα που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά. Αυτός είναι ο τομέας που αλλάζει. Δεν είναι λίγο από όλα. Και θα πρέπει να είναι σημαντική αναβάθμιση». Μιλώντας για το μονοθέσιο που διαθέτει φέτος η Alpine, o Αμερικανός διευθυντής της ομάδας ανέφερε ότι η Μελβούρνη: «Διαθέτει χαρακτηριστικά που έχουν και άλλες πίστες, οπότε θα είμαστε γρήγοροι και σε άλλα μέρη. Το μονοθέσιό μας είναι δυνατό σε ορισμένα σημεία. Δεν είναι αδύναμο σε τίποτα, αλλά σε κάποιους τομείς είναι λιγότερο δυνατό από άλλα. Αυτή η πίστα (Μελβούρνη) και η Σαουδική Αραβία ήταν αρκετά καλές. Νομίζω ότι (η Imola) θα είναι μια καλή πίστα για εμάς. Σχεδόν όλοι έχουν τη δυνατότητα να γίνουν η καλύτερη ομάδα του δεύτερου γκρουπ. Οπότε σχεδιάζουμε να είμαστε εμείς αυτή η ομάδα. Και θα δουλέψουμε σκληρά για να βεβαιωθούμε ότι θα γίνουμε». 

Ένα από τα λιγότερο δυνατά σημεία της Alpine φαίνεται να είναι οι αργές στροφές. Επίσης, στην Αυστραλία, έχοντας επιλέξει ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, αντιμετώπισε προβλήματα graining κατά τη διάρκεια του GP Αυστραλίας, ιδίως με το μονοθέσιο του Alonso, ο οποίος είχε εγκλωβιστεί σε ένα τρενάκι DRS πίσω από τον Lance Stroll, μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Σύμφωνα με τις ενδείξεις από την Αυστραλία, η ταχύτητα της Alpine θα μπορούσε να ανησυχεί ακόμα και την Mercedes. Ο Szafnauer πιστεύει ότι το όριο εξόδων θα δυσκολέψει την προσπάθεια της γερμανικής ομάδας να φτάσει σε απόδοση τις Ferrari και Red Bull φέτος. Όπως δήλωσε ο Αμερικανός, «στο παρελθόν, θα είχαν τα χρήματα και τους πόρους να επενδύσουν στο μονοθέσιο. Τώρα, ίσως ένας από τους περιοριστικούς παράγοντες για να μπορέσουν να επενδύσουν σε αυτό, είναι το ανώτατο όριο προϋπολογισμού. Με αυτό τον τρόπο, νομίζω ότι το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού βοηθάει. Και νομίζω ότι δικαίως είναι το ίδιο για όλους, οπότε ας μην το αλλάξουμε».

«Πλέον, κάθε ευρώ μετράει και πρέπει πρώτα να κατανοήσεις τα προβλήματα πριν παρουσιάσεις καινούργιες αναβαθμίσεις. Δεν ξέρω αν είναι ο σχεδιασμός της W13 είναι πολύ προχωρημένος ή αν είναι κάτι άλλο, αλλά είναι πραγματικά προβληματισμένοι, δεν πρόκειται για μπλόφα». Όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα της Mercedes, ο Szafnauer δήλωσε: «Δεν ξέρω πού να τους κατατάξω, διότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες, το ίδιο και οι πελατειακές τους ομάδες πελατών. Το σίγουρο είναι ότι εμείς έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα προόδου με τη μονάδα ισχύος της Renault και είμαστε λιγότερο από 10 ίππους πίσω από τους καλύτερους».

Πέραν της ανταγωνιστικότητας που θα καταφέρει να επιδείξει η Alpine φέτος, ο Szafnauer θα έχει να λάβει μια πολύ σημαντική απόφαση από το καλοκαίρι και μετά και αυτή αφορά το οδηγικό δίδυμο της ομάδας για τα επόμενα χρόνια. Με τον Esteban Ocon να διαθέτει συμβόλαιο έως το 2024, το άλλο cockpit της ομάδας είναι αυτό για το οποίο προκύπτουν μερικά ερωτήματα. Ο Fernando Alonso, παρότι τον Ιούλιο θα εορτάσει τα 41α γενέθλιά του, έχει δηλώσει ότι θέλει να συνεχίσει να αγωνίζεται στη Formula 1 άλλα 2 – 3 χρόνια. «Και αν είναι με την Alpine θα είναι καλό. Αν είναι με κάποια άλλη ομάδα κι αυτό καλό θα είναι. Θα ξεκινήσω αυτές τις συζητήσεις πιθανότατα το καλοκαίρι».

Αν ο Alonso δε συνεχίσει να αγωνίζεται με την Alpine, ενδεχομένως να είχε τη δυνατότητα να βρει cockpit στην Aston Martin, εφόσον ο Sebastian Vettel επέλεγε να μην ανανεώσει το συμβόλαιό του. Ο λόγος για τον οποίο η Alpine ενδέχεται να επιλέξει να μην ανανεώσει το συμβόλαιο του Ισπανού θα ήταν για να προωθήσει στη θέση του τον 22 ετών Αυστραλό εφεδρικό οδηγό της, Oscar Piastri. Αλλά προς το παρόν, ο Alonso αποδίδει εξαιρετικά και στην Αυστραλία θα μπορούσε να έχει βρεθεί στις πρώτες δύο σειρές της εκκίνησης αν ένα λαστιχάκι αξίας 2 ευρώ δεν είχε προκαλέσει την απώλεια λαδιού που οδήγησε στο ατύχημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Αν η Alpine αποφασίσει να διατηρήσει τον Alonso, ίσως θα μπορούσε να παραχωρήσει τον Piastri σε κάποια άλλη ομάδα, κάτι που δεν είναι απαραίτητα τόσο εύκολο, δεδομένου ότι δεν διαθέτει πελατειακή ομάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!