Ο Esapekka Lappi, που θα μοιραστεί το τρίτο αυτοκίνητο της Toyota με τον οκτώ φορές πρωταθλητή Sébastien Ogier το 2022, οδήγησε το ολοκαίνουργιο υβριδικό GR Yaris WRC Rally1 για πρώτη φορά και κατάλαβε αμέσως τις διαφορές από το συμβατικό αγωνιστικό Yaris WRC που ήξερε.
«Είχε διαφορετική αίσθηση», είπε. «Μοιάζει με το R5 (Rally2) και ίσως το στυλ οδήγησης να πρέπει να είναι περισσότερο προς αυτή την κατεύθυνση. Φυσικά υπάρχει το επιπλέον βάρος, αλλά και η επιπλέον δύναμη. Οδηγήσαμε ένα αυτοκίνητο με πολλά διαφορετικά πράγματα και εξαρτήματα. Ήταν περισσότερο μια δοκιμή εξέλιξης. Μου αρέσει που επέστρεψα».
Εκτός από τη χρήση υβριδικής ισχύος σε συγκεκριμένα τμήματα των διαδρομών την επόμενη χρονιά, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις μονάδες των 100 kW για να αποκτήσουν προσωρινά επιπλέον ισχύ κατά τη διάρκεια των ειδικών διαδρομών. Ο Lappi ανέφερε ότι η επιλογή της κατάλληλης στιγμής για αυτό το boost, δεν θα είναι εύκολη.
«Η χρήση [της υβριδικής ισχύος] δεν θα είναι απλή», εξήγησε. «Στις δοκιμές καταλαβαίνεις που να το χρησιμοποιήσεις, αλλά για τις ειδικές διαδρομές θα χρειαστεί ειδική προετοιμασία. Πρέπει να επιλέξουμε τη στρατηγική μας για κάθε ειδική διαδρομή και αυτό κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα από πολλές απόψεις», πρόσθεσε.
Ο Lappi δεν θα συμμετέχει στο Rallye Monte-Carlo, τον πρώτο γύρο του WRC για το 2022. Το πρόγραμμά του δεν έχει ακόμη οριστεί από την ομάδα, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τρέξει στον επόμενο αγώνα, στη Σουηδία. «Δεν ξέρω ακόμα ακριβώς ποιο θα είναι το πρόγραμμα μου» είπε ο Φινλανδός «αλλά θα κάνω τη δουλειά μου, που είναι να βοηθήσω την ομάδα να κερδίσει ξανά τον τίτλο των κατασκευαστών».