WEC – Κατάρ: Παρθενική νίκη της Porsche στα Hypercar

Η Porsche κατέκτησε την παρθενική της νίκη στην κατηγορία Hypercar του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής στον εναρκτήριο αγώνα της φετινή σεζόν στο Κατάρ, παρότι αντιμετώπισε προβλήματα στα τελικά στάδια.

Οι Laurens Vanthoor, Kevin Estre και Andre Lotterer κατέκτησαν τη νίκη στα 1.812 Xιλιόμετρα του Κατάρ, παρά το γεγονός ότι ο Estre χρειάστηκε να κάνει ένα έκτακτο pit stop με λιγότερους από 10 γύρους να απομένουν για το τέλος του εναρκτήριου αγώνα της φετινής σεζόν του WEC, επειδή είχε φύγει το πάνελ που δείχνει τον αριθμό από την αριστερή πλευρά της εργοστασιακής #6 Porsche 963 LMDh.

Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της Porsche στο WEC από το 2017 στο Austin με την 919 Hybrid προδιαγραφών LMP1 και η πρώτη στην εποχή των Hypercar. Η Porsche #6 είχε τον έλεγχο του αγώνα από τα μέσα της δεύτερης ώρας, όταν ένα λάθος του Nico Muller με το #93 Peugeot 9X8 στην 1η στροφή, έφερε τον Vanthoor επικεφαλής.

Η διαφορά μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είχε διακυμάνσεις όσο προχωρούσε ο αγώνας, με το Muller να μειώνει το προβάδισμα της Porsche κάτω από τα 10 δλ. στην αρχή της 6ης ώρας, αφού επέστρεψε στο τιμόνι του πρωτότυπου της Peugeot. Ωστόσο, ο Vanthoor κατάφερε να ξαναχτίσει διαφορά μετά τη δύση του ήλιου στο Losail.

Μια μικρή επαφή του Estre με ένα αυτοκίνητο Lexus GT3 στην 3η στροφή στην προτελευταία ώρα φάνηκε σαν το μοναδικό πρόβλημα σε μια κατά τα άλλα άψογη εμφάνιση από την ομάδα της Porsche Penske Motorsport, μέχρι που αναγκάστηκε να καλέσει τον Estre στα pits στα τελευταία 15 λεπτά του αγώνα, για να κολλήσει ένα νέο πάνελ αριθμού στο αυτοκίνητο.

Παρότι έχασε 20 δευτερόλεπτα στη διαδικασία, ο Estre πέρασε τη γραμμή τερματισμού με περισσότερα από 30 δλ. διαφορά, και κατέκτησε μια ιστορική νίκη για τη γερμανική μάρκα στην έναρξη της φετινής σεζόν του WEC.

Η Peugeot φαινόταν έτοιμη για τον καλύτερο τερματισμό της με το 9X8 στο WEC, έως ότου που ο Jean-Eric Vergne έχασε ξαφνικά ισχύ, μόλις 2 γύρους πριν από το τέλος, ενώ βρισκόταν στη 2η θέση, την οποία εντέλει κατέλαβε το πλήρωμα #12 της Jota Porsche, αποτελούμενο από τους Callum Ilott, Will Stevens και Norman Nato. To Peugeot #93 τερμάτισε με ηλεκτρική ισχύ, αλλά δεν έφτασε έως το parc ferme και αποκλείστηκε από την 7η θέση που κατείχε στα αποτελέσματα του αγώνα.

Ο Ilott κατάφερε να διατηρήσει πίσω του την εργοστασιακή Porsche #5 του Matt Campbell (και Michael Christensen, Frederic Makowicki) στους τελευταίους γύρους, με τα δύο αυτοκίνητα να απέχουν μεταξύ τους μόλις 1 δλ. στον τερματισμό, καθώς τα αυτοκίνητα Porsche κατέλαβαν όλες τις θέσεις του βάθρου.

WEC - Porsche Penske, 1.812 Χλμ. Κατάρ 2024.jpg

Η Chip Ganassi Cadillac ήταν τυχερή που τερμάτισε , αφού υπέστη σοβαρές ζημιές σε μια σύγκρουση με το Peugeot #94 του Paul di Resta, η οποία προκλήθηκε από την επαφή μεταξύ του Alex Lynn και της Jota Porsche του Hanson. Στην 5η θέση βρέθηκε η πελατειακή Ferrari #83 της AF Corse με οδηγούς τους Yifei Ye, Robert Kubica και Robert Shwartzman.

Η Toyota αντιμετώπισε τη χειρότερη αγωνιστική της εμφάνιση στο WEC στην πρόσφατη ιστορία της, με τα δύο GR010 HYBRID να μην έχουν ρυθμό τόσο σε πρωινές όσο και νυχτερινές συνθήκες στο Κατάρ και το πλήρωμα των Mike Conway, Kamui Kobayashi και του Nyck de Vries τερμάτισε ένα γύρο πίσω, στην 6η θέση.

Η Porsche επικράτησε και στη -νέα φέτος στο WEC- κατηγορία GT3, όπου η ομάδα της Manthey Pure Rxcing, με το πλήρωμα των Klaus BachlerJoel Sturm και Aliaksandr Malykhin, που βρισκόταν στην πρωτοπορία για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και κατέκτησε τη νίκη με την 911 GT3 R.

WEC - 1.812 Χλμ. Κατάρ 2024, Αποτελέσματα αγώνα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!