WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Νίκη του Esapekka Lappi μετά από 7 χρόνια

Στο Ράλλυ Σουηδίας, ο Esapekka Lappi εξασφάλισε με τη Hyundai Motorsport τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, κάτι λιγότερο από 7 χρόνια έπειτα από την παρθενική του, ενώ ο Elfyn Evans (2ος) σημείωσε τους περισσότερους βαθμούς.

O Esapekka Lappi κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη του στο WRC στο Ράλλυ Σουηδίας με το Hyundai i20 N Rally1. Αφότου ο Φινλανδός είχε κερδίσει στον αγώνα της πατρίδας του το 2017, στο ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία του WRC, δεν είχε καταφέρει να πανηγυρίσει νίκη ξανά μέχρι σήμερα. Έπειτα από την απογοητευτική περυσινή πλήρη σεζόν, συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες φέτος και η επιστροφή του στην αγωνιστική δράση ήταν η καλύτερη δυνατή. Με αυτό τον τρόπο, ο Lappi έσπασε το ρεκόρ του WRC για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο νικών.

Ο Lappi ευνοήθηκε από τη θέση εκκίνηση που είχε την Παρασκευή, καθώς επίσης και από τα λάθη των Kalle Rovanpera και Ott Tanak, όπως και την ποινή που δέχθηκε ο Thierry Neuville, έχοντας αντιμετωπίσει προβλήματα με την πίεση καυσίμου του Hyundai. Το λάθος του Takamoto Katsuta το Σάββατο άφησε το Lappi ανενόχλητο να οδεύσει προς τη νίκη χωρίς πίεση και δεν απογοήτευσε την ομάδα της Hyundai, που έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο τη φετινή σεζόν, κερδίζοντας και τους δύο αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής.

O Ουαλός Elfyn Evans είχε εξασφαλίσει τη δεύτερη στη γενική κατάταξη από την πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής, αλλά αυτό που κυνηγούσε ο Ουαλός οδηγός της Toyota ήταν να συγκεντρώσει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε στη Super Sunday. Ο Evans ήταν ο ταχύτερος στις διαδικασίες της Κυριακής, εξασφαλίζοντας το μέγιστο από εκεί -7 βαθμούς- αλλά χτύπησε μία συστάδα χιονιού στις τελευταίες στροφές της Power Stage (Umea, 10,08 χλμ.) και κατά συνέπεια έχασε για μόλις 0,039 δλ. τη νίκη σε αυτήν από τον Kalle Rovanpera, ο οποίος προσπάθησε να βοηθήσει τον team-mate του να πάρει βαθμούς.

O Γάλλος Adrien Fourmaux με το Ford Puma της M-Sport, τερματίζοντας τρίτος, κατάφερε για πρώτη φορά στην καριέρα του να εξασφαλίσει μία θέση στο βάθρο της ανώτερης κατηγορίας του WRC, με το Βέλγο Thierry Neuville να ολοκληρώνει τον αγώνα στην 4η θέση και να παραμείνει επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος.

Με βαθμούς να μοιράζονται εκ νέου την Κυριακή, πέρασαν στην αντεπίθεση οδηγοί που είχαν εγκαταλείψει την Παρασκευή, όπως ο Kalle Rovanpera, που με το Toyota GR Yaris Rally1 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ΕΔ16 (Vastervik, 25,5 χλμ.), 6,3 δλ. εμπρός από τον Elfyn Evans, με τον Takamoto Katsuta (που είχε εγκαταλείψει το Σάββατο), να συμπληρώνει μία πρώτη τριάδα αποτελούμενη από αυτοκίνητα της Toyota. Ο Lappi ήταν πολύ συντηρητικός, χάνοντας 31,6 δλ., όπως και ο Adrien Fourmaux.

O Evans, κινούμενος 21,7 δλ. ταχύτερα από το Fourmaux, πέρασε στη 2η θέση, καθώς ο Γάλλος οδηγός της M-Sport Ford δήλωσε: «Για εμάς τώρα, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να εδραιώσουμε το βάθρο. Χθες πήραμε τους βαθμούς για τη 2η θέση. Για να είμαστε δίκαιοι, δεν είχα καλή αίσθηση και έτσι δεν πήρα κανένα ρίσκο. Δεν πειράζει. Αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώτο μου βάθρο, οπότε θέλω απλά να το εξασφαλίσω».

Στην ΕΔ17 (δεύτερο πέρασμα από τη Vastervik), ο Evans ήταν αυτός που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, 4,1 δλ. μπροστά από τον Thierry Neuville (Hyundai) και 9,1 δλ. εμπρός από το Fourmaux, προσπαθώντας να κερδίσει τη διαδικασία της Super Sunday, ενώ ο Katsuta χτύπησε ξανά μία συστάδα χιονιού στο τέλος της ΕΔ17.

Ο Neuville, στο τέλος της Power Stage πραγματοποίησε ένα τεράστιο άλμα 40 μέτρων, στην προσγείωση από το οποίο έφυγε η θύρα του πορτμπαγκάζ και η πίσω αεροτομή του Hyundai, αλλά βρέθηκε μόλις 0,1 δλ. πίσω από το Rovanpera και κατετάγη 3ος, για να εξασφαλίσει 3 βαθμούς. Στο ίδιο άλμα, ο Fourmaux τραυμάτισε την πίσω αεροτομή του Ford Puma.

Ο Evans σημείωσε τους περισσότερους βαθμούς από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στο Ράλλυ Σουηδίας με 24, ο νικητής Lappi έλαβε 19 (όντας 7ος στη Super Sunday) και ο Thierry Neuville (4ος στην τελική κατάταξη), με την 3η θέση σε Super Sunday και την Power Stage συγκέντρωσε 18 βαθμούς (όσους και ο Fourmaux), για να παραμείνει επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, με 3 βαθμούς διαφορά από τον Evans.

Τερματίζοντας στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, ο τοπικός ήρωας Oliver Solberg ανακηρύχθηκε νικητής στην κατηγορία WRC2 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με το Skoda Fabia RS Rally2 και διαφορά 1 λεπτού και 20 δλ. από το Φινλανδό Sami Pajari, ο οποίος πήρε τη 2η θέση στην κατηγορία, για μόλις 2,5 δλ. από τον Εσθονό Georg Linnamae (αμφότεροι με Toyota GR Yaris Rally2).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!