WRC – Ράλλυ Σουηδίας, Παρασκευή: Μάχη Lappi – Katsuta

Η πρώτη πλήρης ημέρα του χιονισμένου Ράλλυ Σουηδίας επεφύλασσε δυσάρεστες εκπλήξεις για τους συνήθεις πρωταγωνιστές, αφήνοντας τους Esapekka Lappi και Takamoto Katsuta να μονομαχούν για την πρωτοπορία.

Έπειτα από την ολοκλήρωση της πρώτης πλήρους ημέρας του χιονισμένου Ράλλυ Σουηδίας, το δεύτερο γύρο της φετινής σεζόν του WRC, που διεξάγεται σε πολύ προκλητικές συνθήκες, οι Esapekka Lappi (Hyundai i20 N Rally1) και Takamoto Katsuta (Toyota GR Yaris Rally1) μονομαχούν για την πρωτοπορία με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους. Παράλληλα, ο τοπικός ήρωας και οδηγός του WRC2, Oliver Solberg βρίσκεται στην 3η θέση. Αύριο, οι συνθήκες αναμένεται να βελτιωθούν.

O Πρωταθλητής Kalle Rovanpera, στην επιστροφή του στην αγωνιστική δράση, συνέχισε την Παρασκευή όπως είχε ξεκινήσει τον αγώνα, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας με το Toyota GR Yaris Rally1. Ωστόσο, τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή τόσο για το Φινλανδό στην 4η ειδική διαδρομή (Floda, μήκους 28,25 χλμ.), στην οποία είχε αρχίσει να χιονίζει. Ο Rovanpera πλησίασε πολύ γρήγορα ένα άλμα, έχασε το πίσω μέρος του Yaris, χτύπησε μία συστάδα χιονιού, διέγραψε τετ-α-κέ 360 μοιρών και προκάλεσε ζημιά στο ψυγείο του αυτοκινήτου του (μαζί με μία αστοχία ελαστικού), γεγονός που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Σχεδόν πανομοιότυπο περιστατικό αντιμετώπισε και ο Ott Tanak με το Hyundai i20 N στην ίδια ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και αυτός, με τον Adrien Fourmaux να τον αποφεύγει για πολύ λίγο πριν αποχωρήσει από το δρόμο. Έτσι, δύο βασικοί διεκδικητές της νίκης τέθηκαν εκτός μάχης, ενώ βρίσκονταν στην 1η και 3η θέση και αναμένεται να επιστρέψουν στη δράση αύριο και να διεκδικήσουν βαθμούς την Κυριακή. Αυτό προώθησε στις πρώτες θέσεις τον Ιάπωνα Takamoto Katsuta με Toyota (νικητή της ΕΔ4) και το Φινλανδό Esapekka Lappi με Hyundai, νικητή της 3ης ειδικής διαδρομής.

Αμφότεροι ήταν ευνοημένοι από το γεγονός ότι ξεκινούσαν τις ειδικές διαδρομές πιο πίσω και οι συνθήκες βελτιώνονταν με κάθε πέρασμα, ωστόσο ο Lappi έχασε 10 δλ. ακουμπώντας μία συστάδα χιονιού στην ΕΔ4. Πίσω τους βρέθηκε ο Elfyn Evans (Toyota), παρότι ξεκινούσε 2ος και αντιμετώπισε πιο δύσκολες συνθήκες. Ο Ουαλός επιβίωσε και από ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών.

To απόγευμα ξεκίνησε με την ΕΔ5, στην οποία επειδή οι συνθήκες βελτιώνονταν συνεχώς, οι χρόνοι των αυτοκινήτων Rally2 κατέληξαν να είναι ταχύτεροι από αυτούς της ανώτερης κατηγορίας Rally1. Πριν από την έναρξη της ΕΔ5, o Thierry Neuville, που άνοιγε το δρόμο σήμερα, αντιμετώπισε πρόβλημα με την πίεση καυσίμου του Hyundai i20 N Rally1, και είχε δυσκολία να εκκινήσει τον κινητήρα του γεγονός που τον έκανε να καθυστερήσει 4 λεπτά στην άφιξη του σημείου ελέγχου και να δεχθεί ποινή 40 δλ., γεγονός που τον έριξε από την 6η στη 14η θέση της γενικής κατάταξης.

Η εξέλιξη αυτή επηρέασε και τον Evans, ο οποίος ξεκίνησε πρώτος την επόμενη ειδική διαδρομή και έχασε αρκετό χρόνο και κατά συνέπεια την 3η θέση της γενική κατάταξης από το Γάλλο Adrien Fourmaux, με το Ford Puma της M-Sport. Με τρεις συνεχόμενες νίκες στις ειδικές διαδρομές 6, 7 και την υπερειδική 8, ο Esapekka Lappi κατάφερε να περάσει επικεφαλής στη γενική κατάταξη και να ολοκληρώσει την ημέρα εκεί, με διαφορά μόλις 3,2 δλ. από τον Takamoto Katsuta.

Σημειώνοντας τον 3ο χρόνο στην ΕΔ7, ο τοπικός ήρωας Oliver Solberg, επικεφαλής της κατηγορίας WRC2, έκανε την έκπληξη, ανεβαίνοντας στην πρώτη τριάδα με το Skoda Fabia RS Rally2, και ολοκλήρωσε την ημέρα εκεί, 1λεπτό και 20 δλ. μακριά από το δίδυμο της κορυφής. Με αυτό τον τρόπο έριξε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης τον Adrien Fourmaux, που τον ακολουθεί στα 5,6 δλ. Ο Elfyn Evans βρίσκεται στην 5η θέση, 23,7 δλ. πίσω από το Γάλλο.

Κανένας οδηγός δεν ήταν ικανοποιημένος με την απόδοσή του, καθώς ήταν αδύνατο να προβλέψουν τα συνεχώς μεταβαλλόμενα επίπεδα πρόσφυσης. Η νυχτερινή ΕΔ7 (Floda, 28,25 χλμ.) ήταν η πιο δύσκολη της ημέρας, με έντονη χιονόπτωση και τους οδηγούς να μη χρησιμοποιούν την ανώτερη σκάλα των πρόσθετων προβολέων στα αυτοκίνητά του, επειδή αντανακλούσε επάνω στο χιόνι και δεν έβλεπαν μακριά. Ωστόσο, η χαμηλότερη σκάλα δε φώτιζε επαρκώς σε υψηλές ταχύτητες, άνω των 150 χλμ./ώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!