WRC – Ράλλυ Σουηδίας, Σάββατο: Ο Esapekka Lappi άνετα 1ος

Έπειτα από το ατύχημα του Takamoto Katsuta το πρωί του Σαββάτου, ο Esapekka Lappi έμεινε ανενόχλητος επικεφαλής με μεγάλη διαφορά, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στη μάχη για τη 2η θέση μεταξύ Adrien Fourmaux και Elfyn Evans.

O Esapekka Lappi με το Hyundai i20 N Rally1 απολαμβάνει μία υγιή διαφορά που ξεπερνά το 1 λεπτό έπειτα από την ολοκλήρωση της δεύτερης πλήρους ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας, δεύτερου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος του WRC, έπειτα από το ατύχημα του Takamoto Katsuta, με το ενδιαφέρον έχει στραφεί στη μάχη για τη 2η θέση, μεταξύ Elfyn Evans και Adrien Fourmaux.

Οι έντονες χιονοπτώσεις που κυριάρχησαν την Παρασκευή υποχώρησαν το Σάββατο και αντικαταστάθηκαν από πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες. Οι συνθήκες ήταν πιο ευνοϊκές για τα πληρώματα που έβγαιναν πρώτα στο δρόμο, με ένα στρώμα πάγου στην αγωνιστική γραμμή, και αυτό φάνηκε από την επιστροφή του Ott Tanak στον αγώνα έπειτα από τη χθεσινή του εγκατάλειψη. O Εσθονός, που άνοιγε το δρόμο, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ9 (Vannas, 15,65 χλμ.), την πρώτη του Σαββάτου με το Hyundai i20 N Rally1.

Στην ΕΔ10 (Sarsjoliden, 14,23 χλμ.), έληξε η χθεσινή μονομαχία για την πρωτοπορία, καθώς ο Takamoto Katsuta είχε ατύχημα, προσπαθώντας να κυνηγήσει τον επικεφαλής Esapekka Lappi. O Ιάπωνας οδηγός της Toyota Gazoo Racing έχασε το πίσω μέρος του GR Yaris, χτύπησε μία συστάδα χιονιού και κατέληξε εγκλωβισμένος μέσα σε βαθύ χιόνι. Το αυτοκίνητο υπέστη ζημιές στο εμπρός μέρος και ο Katsuta με το συνοδηγό του, Aaron Johnston προσπάθησαν να ξεθάψουν το GR Yaris, αλλά αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν.

Αυτό αφαίρεσε την πίεση από τον Esapekka Lappi, ο οποίος μπορούσε πλέον να κόψει ρυθμό, καθώς είχε πια προβάδισμα που ξεπερνούσε το ενάμιση λεπτό επί του Γάλλου Adrien Fourmaux (M-Sport Ford Puma). Το ενδιαφέρον πέρασε στη μάχη του Γάλλου με τον Elfyn Evans της Toyota Gazoo Racing, για τη 2η θέση. Την ΕΔ10 κέρδισε ο Kalle Rovanpera, ο οποίος επέστρεψε στον αγώνα έπειτα από τη χθεσινή του εγκατάλειψη.

Ο Fourmaux πέρασε στην αντεπίθεση, κερδίζοντας 4,8 δλ. από τον Evans, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ11 (Bygdsiljum 28,06 χλμ.), την τελική του πρωινού σκέλους, όντας 1,5 δλ. ταχύτερος τον Thierry Neuville (Hyundai), ο οποίος ανέβηκε στην 5η θέση της γενικής κατάταξης από την 11η που βρισκόταν το βράδυ της Παρασκευής.

Ο Evans απάντησε στην πρώτη ειδική διαδρομή του απογεύματος (Vannas), σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο, αλλά με διαφορά μόλις 1,5 δλ. από το Fourmaux, ενώ ο Neuville, που στο μεταξύ είχε κερδίσει άλλη μία θέση (4ος) στη γενική κατάταξη (περνώντας εμπρός από τον Oliver Solberg με το Skoda Fabia RS Rally2) ήταν ταχύτερος στην ΕΔ13, παρότι δεν ήταν ευχαριστημένος με την επίδοσή του.

Ο Evans προσπαθούσε παράλληλα να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση έως το τέλος της ημέρας, σε συνθήκες που δεν επέτρεπαν στα πληρώματα να πιέσουν στο όριο, καθώς υπήρχαν πλέον αρκετά χαλίκια. Ο Ουαλός κατάφερε να κερδίσει άλλα 1,2 δλ. στην ΕΔ13 και μόλις 0,3 δλ. στη νυχτερινή ΕΔ14 (Bygdsiljum 28,06 χλμ.) επί του Fourmaux, ο οποίος οδηγούσε περίφημα το Ford Puma της M-Sport.

Στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας (Umea 10,8 χλμ.), ο Evans δήλωσε ότι δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα, ενώ ο Fourmaux χτύπησε μία συστάδα χιονιού (νομίζοντας ότι βρίσκεται στην προηγούμενη στροφή), μετά το 8ο χλμ., αλλά κατάφερε να συνεχίσει, παρότι είχε τραυματίσει τη μάσκα του Ford Puma, ξηλώνοντας το splitter.

Παρά ταύτα, ο Γάλλος κατάφερε να κινηθεί 3,8 δλ. ταχύτερα από τον Evans στην ΕΔ15 και να ολοκληρώσει την ημέρα 16,7 δλ. μπροστά από τον Ουαλό οδηγό της Toyota. Ο Lappi «καπάρωσε» τους 18 βαθμούς του Σαββάτου, τους οποίους θα πάρει αν τερματίσει αύριο. Ο Φινλανδός έχει διαφορά 1 λεπτού και 6 δλ., από τον Fourmaux, που «καπάρωσε» 15 βαθμούς ενώ ο Evans 13. Ο Neuville, στην 4η θέση (10 βαθμοί), πλησίασε το μαχόμενο δίδυμο Fourmaux-Evans σε απόσταση μικρότερη του 1 λεπτού, έχοντας καταγράψει τον ταχύτερο χρόνο και της ΕΔ15.

Ο Σουηδός Oliver Solberg, 5ος στη γενική κατάταξη, εξακολουθεί να είναι επικεφαλής στην κατηγορία WRC2, με το Skoda Fabia RS Rally2, με προβάδισμα 1 λεπτού και 14 δλ. επί του Sami Pajari, ο οποίος βρίσκεται μόλις 0,2 δλ. εμπρός από τον Εσθονό Georg Linnamae, με αμφότερους να οδηγούν Toyota GR Yaris Rally2.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!