Η 11η ειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ήταν το δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεόδωροιυς (μήκος 25,87 χλμ.), όπου η γεμάτη πέτρες επιφάνεια αποτελούσε ακόμη πιο σκληρή πρόκληση τη δεύτερη φορά που την αντιμετώπισαν τα πληρώματα, αλλά ήταν σίγουρα ταχύτερη, με περισσότερη πρόσφυση.
O Βέλγος επικεφαλής του αγώνα, αλλά και της βαθμολογίας οδηγών του WRC, Thierry Neuville, ήταν προσεκτικός στα πιο σκληρά σημεία της ειδικής διαδρομής, διατεθειμένος να χάσει λίγο χρόνο (5,5 δλ.) για να προστατεύσει το Hyundai i20 N Rally1 και τα ελαστικά του, καθώς βρίσκεται καθ’ οδόν για να «κλειδώσει» το μέγιστο των βαθμών που μοιράζονται το Σάββατο (18), με μόνο την υπερειδική διαδρομή στο ΣΕΑ Σείριος, που θα ολοκληρώσει τη σημερινή ημέρα.
Περισσότερο χρόνο (18 δλ.) έχασε ο 2ος γενικής κατάταξης Dani Sordo, ο οποίος ήταν αναγκασμένος να οδηγεί με μάσκα στα μάτια, καθώς έχει ξηλώσει το αμάξωμα από το δεξί πίσω μέρος του Hyundai i20 N Rally1 στο προηγούμενο πέρασμα από τους Αγίους Θεόδωρους, και πολύ χώμα εισερχόταν μέσα στην καμπίνα. Συνεπώς, οι συνθήκες ήταν πιο δύσκολες για τον Ισπανό, ο οποίος βρίσκεται 52,6 δλ. πίσω από τον team-mate του στη γενική κατάταξη.
Ο Sebastien Ogier σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή για τρίτη φορά σήμερα. Ο Γάλλος οδηγός της Toyota Gazoo Racing πλησίασε στα 27 δλ. τον Sordo, αλλά εκτός μεγάλου απροόπτου, δεν μπορεί να αποσπάσει την 2η θέση στην κατάταξη του Σαββάτου από τον Ισπανό.
Ο Elfyn Evans, που βρίσκεται πολύ πίσω στην κατάταξη, σε μία πολύ αργή φουρκέτα περίπου 5 χλμ. πριν από το τέλος της ειδικής διαδρομής, χτύπησε το ανάχωμα της κορυφής της στροφής, ανασήκωσε τους εσωτερικούς τροχούς και το Toyota GR Yaris Rally1 του Ουαλού ανετράπη, για να προσγειωθεί στην οροφή του. Ο Evans ήταν τυχερός που υπήρχαν θεατές σε αυτό το σημείο και έσπρωξαν το αυτοκίνητο για να σταθεί πάλι στους τροχούς του, ωστόσο το παρμπρίζ ήταν σπασμένο.
“Typical Acropolis roll!” #WRC | #AcropolisRally pic.twitter.com/BnApcDZaMA
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 7, 2024
Ήταν ένα -εύκολο να συμβεί- λάθος για τον Evans, που δεν κυνηγούσε τίποτα και στόχευε απλά να φτάσει στο τέλος της ημέρας. Ο Ουαλός περίμενε τον Ogier να περάσει από το σημείο για να συνεχίσει, ώστε να μην καθυστερήσει τον έτερο οδηγό της Toyota Gazoo Racing, πλήττοντας την ορατότητά του με σκόνη. Ο Evans ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή με μειωμένο ρυθμό και ζημιές είχε υποστεί και το καπό του GR Yaris.
Στο ίδιο σημείο με τον Evans παραλίγο να πάθει ακριβώς το ίδιο και ο Ott Tanak, αλλά τελικά ο Εσθονός κατάφερε να το «σώσει» και δεν επέτρεψε στο Hyundai i20 N Rally1 να ανατραπεί. Ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν ταχύτερος στην ειδική διαδρομή, εντέλει βρέθηκε μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Ogier, αλλά στη γενική κατάταξη τους χωρίζουν περίπου 2 λεπτά.
Ο Adrien Fourmaux, που βρίσκεται πολύ πίσω στη γενική κατάταξη από την Παρασκευή, ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή με απώλεια πίεσης στο πίσω αριστερό ελαστικό του Ford Puma της M-Sport. Το ίδιο συνέβη και στον Εσθονό οδηγό του WRC2 Robert Virves στο εμπρός δεξί ελαστικό.
Ωστόσο, ο Virves κατάφερε να διατηρηθεί στη 2η θέση της κατηγορίας Rally2 (6η γενικής κατάταξης) με το Skoda Fabia RS Rally2, πίσω από τον Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2). Τώρα όμως, ο Yohan Rossel 3ος στην κατηγορία με το Citroen C3 Rally2, έχει πλησιάσει τον Εσθονό στα 27 δλ.
Ο Παναγιώτης Ρουστέμης (Skoda Fabia RS Rally2) παραμένει πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες στη 15η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης που αγωνίζεται με το τρίτο Ford Puma Rally1 της M-Sport βρίσκεται στην 18η θέση, ενώ ακολουθεί ο Ευθύμης Χαλκιάς στην 30η θέση με Renault Clio Rally3.
Δηλώσεις
#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS
«Ελπίζω ο Elfyn να συνεχίσει. Ήταν σκληρή ειδική, αλλά ΟΚ για εμάς».
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Σε μια κατηφορική φουρκέτα χωρίς ορατότητα παραλίγο να τουμπάρουμε».
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE
«Ήταν απίστευτη μέρα μέχρι τώρα, αλλά δεν έχει τελειώσει ακόμη. Ακολουθούμε το σχέδιό μας, να φέρουμε το αυτοκίνητο στον τερματισμό».
#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON
«Ήταν σκληρή ειδική, αλλά όλα καλά. Την περίμενα χειρότερη, σίγουρα δεν είναι εύκολη».
#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA
«Ήταν σκληρή ειδική προσπάθησα να το ευχαριστηθώ».
#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA
«Ήταν πολύ δύσκολα. Πολλές πέτρες. Δεν ήθελα να έχω κάποιο κλατάρισμα».
#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN
«Τούμπαρα πολύ αργά σε μια φουρκέτα. Ελπίζω να μπορέσω να συνεχίσω».
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
ΕΔ1 – Άνω Παύλιανη 1: Ο Ogier τίθεται επικεφαλής
ΕΔ2 – Δάφνη 1: Ο Katsuta ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ3 – Ταρζάν 1: Ο Ogier περνά και πάλι μπροστά
ΕΔ4 – Άνω Παύλιανη 2: Ο Ogier παραμένει κυρίαρχος του αγώνα
ΕΔ5 – Δάφνη 2: Ανατροπή και πάλι με τον Tanak να επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ6 – Ταρζάν 2: Τα Hyundai στις τρεις πρώτες θέσεις με τον Tanak επικεφαλής
ΕΔ7 – Ρεγγίνι: Ο Sordo επικεφαλής, δύο κλαταρίσματα για τον Tanak
ΕΔ8 – Θήβα: Ο Ogier ταχύτερος, ο επικεφαλής Sordo πιέζει
ΕΔ9 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Ο Neuville περνά επικεφαλής, κλατάρισμα για τον Sordo
ΕΔ10 – Λουτράκι: Ο Neuville διατηρείται στην πρωτοπορία