Η ώρα που όλοι οι λάτρεις των αγώνων στη χώρα μας περίμεναν ήρθε, καθώς το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 ξεκίνησε με την ειδική διαδρομή Άνω Παύλιανη (22,47 χλμ.). Εκεί, ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής, Sebastien Ogier, με το Toyota Gr Yaris Rally1 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, με διαφορά μόλις 0,6 δλ. από τον Ott Tanak (Hyundai i20 N Rally1).
Ο Ogier, που βγήκε στο δρόμο 2ος, δεν ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι υπήρχε ακόμα σκόνη από τον προπορευόμενο. Ο Γάλλος δήλωσε ότι τα πληρώματα είχαν προειδοποιήσει για αυτό και ζήτησαν μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των πληρωμάτων (4 αντί 3 λεπτών) αλλά δεν εισακούστηκαν. Ο Tanak από την πλευρά του, δήλωσε ότι του ήταν δύσκολο να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν στις χαμηλότερες πρωινές θερμοκρασίες.
Πολύ καλό ξεκίνημα έκανε και ο Adrien Fourmaux με το Ford Puma της M-Sport, καθώς ο χρόνος του ήταν ο 3ος ταχύτερος, και απείχε μόλις 0,8 δλ. από την κορυφή. Τον Γάλλο ακολούθησαν οι Takamoto Katsuta (Toyota) και Dani Sordo (Hyundai). O επικεφαλής της βαθμολογίας, Thierry Neuville, που βγήκε πρώτος στο δρόμο, δεν ήταν ευχαριστημένος από την πρώτη ειδική διαδρομή.
Ανέφερε ότι ήταν πολύ έντονο το «καθάρισμα» του δρόμου, και είχε κάποια προβλήματα, με τον κινητήρα να λειτουργεί με 3 κυλίνδρους σε κάποια κομμάτια. Ο Βέλγος βρέθηκε 10,3 δλ. πίσω από τον Ogier, ενώ στην απλή διαδρομή μετά την Άνω Παύλιανη, είχε σταματήσει για να πραγματοποιήσει επισκευές στον κινητήρα του Hyundai i20 N Rally1.
Ο Gregoire Munster επίσης αντιμετώπισε προβλήματα (πιθανώς με το διαφορικό, καθώς χρησιμοποιούσε πολύ το χειρόφρενο στο δεύτερο Ford Puma της M-Sport, χάνοντας 21,6 δλ., για να βρεθεί στην 7η θέση.
Ακόμη πιο χρονοβόρα ήταν τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Elfyn Evans, ο οποίος αναγκάστηκε να σταματήσει στα 15,1 χλμ. για να αντικαταστήσει ένα κλαταρισμένο ελαστικό, χάνοντας 2 λεπτά και 10 δλ. Ο Ουαλός ανέλαβε την ευθύνη για το συμβάν, καθώς γνώριζε για τη δυσκολία του συγκεκριμένου σημείου, αλλά δεν το διαχειρίστηκε καλά, και ήταν εμφανώς απογοητευμένος. Επίσης, ο Evans είχε σταματήσει για αρκετή ώρα στην απλή διαδρομή που ακολουθούσε για να επισκευάσει το Toyota GR Yaris.
Για το ξεκίνημα του αγώνα, οι Thierry Neuville, Ott Tanak και Elfyn Evans επέλεξαν 4 σκληρά ελαστικά και 2 μαλακά. Ο Sebastien Ogier επέλεξε 3 και 3 ελαστικά, ενώ ο Takamoto Katsuta προτίμησε 5 σκληρά ελαστικά, και δεν πήρε δεύτερη ρεζέρβα μαζί του, προτιμώντας να είναι ελαφρύτερος. Τα υπόλοιπα τέσσερα πληρώματα της κατηγορίας Rally1 προτίμησαν 6 σκληρά ελαστικά.
H ειδική διαδρομή διακόπηκε με κόκκινη σημαία έπειτα από ατύχημα του Λάμπρου Αθανασούλα, στο οποίο το Skoda Fabia EVO Rally2 που οδηγούσε υπέστη τερματικές ζημιές, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.
Video of the crash 😬 https://t.co/7KXcugzrho pic.twitter.com/eyptUWvvd7
— Powerslide (@PowerslideMedia) September 6, 2024
Δηλώσεις
#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS
«Ήταν καλή ειδική, αλλά είναι ενοχλητικό ότι το άθλημα δεν μαθαίνει ποτέ. Ξέραμε ότι θα υπάρχει πολλή σκόνη, αλλά αρνήθηκαν να μας δώσουν μεγαλύτερα κενά. Τι έχουν στο μυαλό τους; Είναι τρελό».
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Εντελώς νέα ειδική. Ξεκινήσαμε με σταθερό ρυθμό, αλλά ήταν εντάξει. Ήταν δύσκολο να δουλέψουν τα ελαστικά».
#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA
«Δύσκολη ειδική. μεγάλη πρόκληση».
#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON
«Ήταν εντάξει. Δεν πιέσαμε για να μην έχουμε κάποιο κλατάρισμα. Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε τέσσερα λεπτά; Τόση σκόνη στην αρχή της ειδικής. Πόσες φορές επαναλαμβάνουμε το ίδιο πράγμα; Είναι αστείο».
#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA
«Ήταν πιο μπόσικο από ό,τι περιμέναμε και υπήρχε πολλή σκόνη. Δεν ήταν κατάλληλες οι συνθήκες για να πιέσεις. Η σκληρή γόμα γλιστρούσε πολύ».
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE
«Δεν πήγε τόσο καλά. Καθαρίσαμε το δρόμο. Δεν περίμενα να είναι τόσο πολύ καθάρισμα. Κάποια στιγμή είχαμε θέμα με την ισχύ. Ο κινητήρας λειτουργούσε με τρεις κυλίνδρους».
#19 Jourdan SERDERIDIS / Frédéric MICLOTTE
«Πολύ δύσκολη ειδική. Το στήσιμο δεν είναι ιδανικό. Θα κάνουμε κάποιες αλλαγές».
#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN
«Αυτό ήταν πραγματικά βλακώδες. Γνωρίζαμε για αυτό το σημείο, αλλά δεν το διαχειριστήκαμε καλά».