Με την ειδική διαδρομή Ρεγγίνι (η περυσινή Ελάτεια με αντίθετη φορά), τη μεγαλύτερη σε μήκος (28,67 χλμ.) του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, ξεκίνησε η ημέρα του Σαββάτου. H δεύτερη ημέρα δράσης είναι η πιο μεγάλη και η πιο απαιτητική του αγώνα, καθώς δεν υπάρχει σέρβις ούτε το μεσημέρι (μόνο ζώνη τοποθέτησης ελαστικών), ούτε το βράδυ.
Οι οδηγοί κατευθύνονται στις σημερινές ειδικές διαδρομές με αντεστραμμένη σειρά από τη χθεσινή γενική κατάταξη. Αυτό σημαίνει ότι ο Takamoto Katsuta «καθαρίζει» το δρόμο για τους υπόλοιπους και οι τρεις οδηγοί της Hyundai, που είχαν βρεθεί στις τρεις πρώτες θέσεις εχθές το απόγευμα.
Με πολλούς πρωταγωνιστές να έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα χθες, το δράμα συνεχίστηκε και στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του Σαββάτου. Ο Ott Tanak, έχοντας αποφύγει τα προβλήματα την Παρασκευή, είχε καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής της γενικής κατάταξης. Ο Εσθονός δεν είχε λόγο να πιέζει στο απόλυτο όριο, με μια αρκετά υγιή διαφορά, αλλά το Σάββατο ξεκίνησε για αυτόν άσχημα, με ένα κλατάρισμα ελαστικού.
Ο Tanak αναγκάστηκε να σταματήσει μετά από μόλις 5,6 χλμ. για να αντικαταστήσει το πίσω δεξιό ελαστικό του Hyundai i20 N που είχε βγει από τη ζάντα, παραμένοντας ακινητοποιημένος μόνο 1 λεπτό και 21 δλ. Ωστόσο, τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί για τον Εσθονό, καθώς πριν ολοκληρωθεί η ειδική διαδρομή, αναγκάστηκε να σταματήσει ξανά για να αλλάξει εμπρός δεξιό ελαστικό (αυτή τη φορά είχε στραβώσει η ζάντα) έπειτα από 15,4 χλμ. και βρέθηκε να οδηγεί στη σκόνη του επικεφαλής του WRC2, Robert Vivres.
💥 Two punctures on one stage, it’s been a nightmare start to the second day of the @AcropolisRally for @otttanak and Martin Järveoja. They’re down to fourth place overall after the drama.#AcropolisRally #WRC pic.twitter.com/hFCf9CWDF6
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) September 7, 2024
H συνολική απώλεια χρόνου του Tanak ξεπέρασε τα 4 λεπτά. Συνεπώς, ο Tanak έπεσε από την 1η στην 4η θέση της γενικής κατάταξης και δεν έχει πλέον ρεζέρβες για τις επόμενες δύο ειδικές διαδρομές. Νέος επικεφαλής του γενικής κατάταξης είναι πλέον ο Dani Sordo, στην 3η του μόλις συμμετοχή στη φετινή σεζόν. Ο Ισπανός δεν πίεσε τόσο πολύ (έγραψε τον 3ο χρόνο στην ειδική διαδρομή), αλλά δεν ήταν χαρούμενος που πήρε την πρωτοπορία λόγω προβλήματος του Tanak.
Ταχύτερος στο Ρεγγίνι ήταν ο Thierry Neuville, ο οποίος βρίσκεται πλέον στη 2η θέση της γενικής κατάταξης, μόλις 7,2 δλ. πίσω από τον Sordo, από τον οποίο κάλυψε 16 δλ. Ο Neuville άλλαξε το στήσιμο του αυτοκινήτου του και αισθανόταν πολύ πιο άνετα πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 N Rally1. Παρότι στο μέσο της ειδικής διαδρομής ακολούθησε πιο συντηρητική προσέγγιση, κινήθηκε μόλις 0,2 δλ. ταχύτερα από τον Sebastien Ogier, που ανέβηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Έπειτα από την απογοήτευση του Γάλλο εχθές, με το turbo του Toyota GR Yaris Rally1 να δυσλειτουργεί και να του κοστίζει την πρωτοπορία, τώρα βρίσκεται 1 λεπτό και 48 δλ. μακριά από την κορυφή. Οι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing, καθώς και ο Ιορδάνης Σερδερίδης επέλεξαν 2 μαλακά και 4 σκληρά ελαστικά, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί της κατηγορίας Rally1 προτίμησαν 6 σκληρά ελαστικά για τις πρωινές ειδικές διαδρομές. Όλοι επέλεξαν να έχουν μαζί τους δύο ρεζέρβες στους τραχείς χωματόδρομους.
Ο Elfyn Evans επέλεξε να τοποθετήσει δύο μαλακά ελαστικά στον πίσω άξονα του Toyota GR Yaris Rally1 και σημείωσε τον 4ο χρόνο της ειδικής διαδρομής, ήταν όμως 21,5 δλ. πιο αργός από τον Neuville. Πίσω από τον Ουαλό στον πίνακα των χρόνων της ειδικής βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της M-Sport Ford.
Στην κατηγορία WRC2, ο Φινλανδός Sami Pajari με Toyota GR Yaris Rally1 τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, καθώς κινήθηκε 15 δλ. ταχύτερα από τον Robert Vivres, και πήρε από τον Εσθονό την πρωτοπορία για 12,1 δλ. Τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική διαδρομή σημείωσε ο Γάλλος Yohan Rossel με Citroen C3 Rally2, ο οποίος προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο χρόνο από χθες.
Ο Παναγιώτης Ρουστέμης (Skoda Fabia RS Rally2) παραμένει πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες στη 16η θέση της γενικής. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης που τρέχει με το τρίτο Ford Puma Rally1 της M-Sport ακολουθεί στην 24η θέση, ενώ ακολουθεί ο Νώντας Καρανικόλας στην 31η θέση με το Ford Fiesta Rally3.
Δηλώσεις
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE
«Κάναμε καθαρό πέρασμα, είναι σκληρή ειδική στο μέσον της διαδρομής και πρόσεχα, είναι τελείως διαφορετικές συνθήκες σε σχεση με χθες. Αλλάξαμε το στήσιμο και αισθάνομαι καλύτερα με το αυτοκίνητο».
#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS
«Είμαστε στη μέση του πουθενά. Προσπαθούμε να οδηγούμε γρήγορα χωρίς ρίσκο. Κρίμα για τον Ott».
#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA
«Είναι καλό που είμαστε πρώτοι. Αλλά θέλουμε να κερδίζουμε στις ειδικές, όχι γιατί οι άλλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα».
#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN
«Η διαδρομή θα καθαρίζει με κάθε πέρασμα. Τα ελαστικά δούλεψαν καλά. Μετά από ό,τι συνέβη χθες δεν έχουμε το ίδιο κίνητρο, θα προσπαθήσουμε να έχουμε μια καλή μέρα».
#13 Grégoire MUNSTER / Louis LOUKA
«Η ειδική ήταν χάλια. Υπάρχουν πολλές πέτρες και μπορεί έυκολα να κλατάρει κάποιο ελαστικό».
#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA
«Είναι δύσκολο. Δεν υπάρχει κίνητρο, αλλά οδηγώ αυτοκίνητο Rally1 και θέλω να το ευχαριστηθώ. Δεν έχω τίποτα να κερδίσω και τίποτα να χάσω».
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Είχαμε δύο αλλαγές ελαστικών. Η πρώτη ήταν ξεζαντάρισμα και η δεύτερη επειδή στράβωσε η ζάντα».
#19 Jourdan SERDERIDIS / Frédéric MICLOTTE
«Η αρχή ήταν καλή, στην κατηφόρα το πρόβλημα ήταν πως καθαρίζαμε το δρόμο».
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
ΕΔ1 – Άνω Παύλιανη 1: Ο Ogier τίθεται επικεφαλής
ΕΔ2 – Δάφνη 1: Ο Katsuta ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ3 – Ταρζάν 1: Ο Ogier περνά και πάλι μπροστά
ΕΔ4 – Άνω Παύλιανη 2: Ο Ogier παραμένει κυρίαρχος του αγώνα
ΕΔ5 – Δάφνη 2: Ανατροπή και πάλι με τον Tanak να επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ6 – Ταρζάν 2: Τα Hyundai στις τρεις πρώτες θέσεις με τον Tanak επικεφαλής