Έπειτα από τη ζώνη τοποθέτησης ελαστικών, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 συνεχίστηκε με τη 10η ειδική διαδρομή, το Λουτράκι, μια από τις πιο μικρές του αγώνα με μήκος 12,9 χλμ. Πρόκειται για την περυσινή Πίσια με διαφορετικό τερματισμό και ένα ιδιαίτερα κατηφορικό και τεχνικό κομμάτι μήκους περίπου 5 χλμ. Όλοι οι οδηγοί της κατηγορίας Rally1 είχαν μαζί τους 6 σκληρά ελαστικά.
Τα τέσσερα πληρώματα που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης ακολουθούσαν συντηρητικό ρυθμό. Για τον επικεφαλής του αγώνα, αλλά και της βαθμολογίας, Thierry Neuville το πιο σημαντικό πράγμα είναι να ολοκληρώσει την ημέρα. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai απέφυγε να πάρει οποιοδήποτε ρίσκο, και με το μπόσικο χώμα που σκάβεται με κάθε πέρασμα, αξιοποίησε πολύ καλά τη διαθέσιμη πρόσφυση.
Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους οδηγούς της κατηγορίας Rally1 που έχουν παραμείνει εμπρός από αυτούς του WRC2. O Dani Sordo, έχοντας με ένα κλαταρισμένο ελαστικό ξηλώσει το αμάξωμα στο πίσω δεξί μέρος του Hyundai i20 N Rally1 στην προηγούμενη ειδική διαδρομή, φορούσε προστατευτική μάσκα για τη σκόνη που θα έμπαινε στην καμπίνα, και οι προσπάθειες των μηχανικών της ομάδας να διορθώσουν την κατάσταση όπως μπορούσαν υπό τους περιορισμούς της ζώνης τοποθέτησης ελαστικών λειτούργησαν αρκετά καλά.
O Ισπανός έχασε μόνο 4,7 δλ. από τον Neuville, ενώ ο Sebastien Ogier με το Toyota GR Yaris Rally 1 παραμονεύει σε κάθε παραστράτημα, 45 δλ. πίσω του στη γενική κατάταξη. Ο χρόνος του Γάλλου στο Λουτράκι ήταν μόλις 0,2 δλ. ταχύτερος από αυτόν του Neuville. Εντέλει, ο Ott Tanak ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη 10η ειδική διαδρομή, αλλά παραμένει σχεδόν 2 λεπτά πίσω από τον Ogier, έχοντας κερδίσει μόλις 2,4 δλ.
Ο Takamoto Katsuta (που βρισκόταν στην 46η θέση της γενικής κατάταξης εισερχόμενος στο Λουτράκι), ο οποίος «καθαρίζει» το δρόμο αντιμετωπίζοντας πρώτος τις σημερινές ειδικές διαδρομές, λίγο πριν από το μέσο της διαδρομής στο Λουτράκι έχασε το πίσω μέρος του Toyota GR Yaris σε μία αριστερή στροφή και διέγραψε μισό τετ-α-κέ, το οποίο όμως κατάφερε να σταματήσει.
Ο Φινλανδός Sami Pajari (5ος γενικής κατάταξης) παραμένει επικεφαλής της κατηγορίας WRC με το Toyota GR Yaris Rally2, και αύξησε τη διαφορά του από τον Robert Virves (Skoda Fabia RS Rally2) στα 19 δλ., ενώ περίπου διπλάσια είναι η διαφορά του Εσθονού από τον Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2).
Ο Παναγιώτης Ρουστέμης (Skoda Fabia RS Rally2) παραμένει πρώτος ανάμεσα στους Έλληνες στη 15η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης που αγωνίζεται με το τρίτο Ford Puma Rally1 της M-Sport βρίσκεται στην 18η θέση, ενώ ακολουθεί ο Ευθύμης Χαλκιάς στην 30ή θέση με το Renault Clio Rally3.
Δηλώσεις
#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Αργή ειδική. Το καθαρίσμα βοηθάει. Υπάρχουν ακόμα πέτρες, αλλά η πρόσφυση γίνεται καλύτερη».
#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS
«Όλες οι ειδικές σήμερα γλιστράνε. Τα πήγαμε καλύτερα σε αυτή την ειδική απ’ ό,τι στις προηγούμενες».
#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE
«Δεν πήραμε ρίσκο. Μου αρέσουν οι πιο τεχνικές ειδικές. Το χώμα είναι μπόσικο, σκάβεται με κάθε περασμα και μπορείς να επωφεληθείς από την πρόσφυση. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην επόμενη ειδική».
#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA
«Έχουμε τους καλύτερους μηχανικούς του κόσμου. Επισκεύασαν το αυτοκίνητο με ό,τι είχαμε. Δεν πήραμε ρίσκο, γιατί ήδη κάναμε ένα λάθος. Θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε έτσι».
#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA
«Δεν μπορούμε να επισκευάσουμε το αυτοκίνητο. Κάναμε πολύ καθάρισμα, η ειδική γλιστράει, αλλά είμαι ευχαριστημένος από την οδήγησή μου».
#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN
«Γλιστράει πολύ, δεν είχα πρόσφυση. Είναι πολύ δύσκολο να ελέγξεις το αυτοκίνητο».
#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON
«Κάναμε ένα τετ-α-κε. Γλιστράει πάρα πολύ».
#19 Jourdan SERDERIDIS / Frédéric MICLOTTE
«Καθαρίσαμε πάλι το δρόμο, τουλάχιστον ήταν μικρή ειδική, αλλά όμορφη».
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
ΕΔ1 – Άνω Παύλιανη 1: Ο Ogier τίθεται επικεφαλής
ΕΔ2 – Δάφνη 1: Ο Katsuta ταχύτερος, ο Tanak επικεφαλής
ΕΔ3 – Ταρζάν 1: Ο Ogier περνά και πάλι μπροστά
ΕΔ4 – Άνω Παύλιανη 2: Ο Ogier παραμένει κυρίαρχος του αγώνα
ΕΔ5 – Δάφνη 2: Ανατροπή και πάλι με τον Tanak να επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ6 – Ταρζάν 2: Τα Hyundai στις τρεις πρώτες θέσεις με τον Tanak επικεφαλής
ΕΔ7 – Ρεγγίνι: Ο Sordo επικεφαλής, δύο κλαταρίσματα για τον Tanak
ΕΔ8 – Θήβα: Ο Ogier ταχύτερος, ο επικεφαλής Sordo πιέζει
ΕΔ9 – Άγιοι Θεόδωροι 1: Ο Neuville περνά επικεφαλής, κλατάρισμα για τον Sordo