To Audi Q6 e-tron θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE

Το νέο Audi Q6 e-tron θα διαθέτει την τελευταία τεχνολογία του Ομίλου VW.

To Audi Q6 e-tron θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE

Το νέο Audi Q6 e-tron θα διαθέτει την τελευταία τεχνολογία του Ομίλου VW.

Η Audi φαίνεται να ρίχνει μεγάλο βάρος πίσω από το επερχόμενο Q6 e-tron. Το ηλεκτρικό SUV θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο του Oμίλου Volkswagen που θα χρησιμοποιήσει την νέα προηγμένη πλατφόρμα PPE και οι τελευταίες κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας αποκαλύπτουν επίσης κάποιες νέες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να υποδηλώνουν μια κορυφαία έκδοση RS.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο τόσο σε «Sportback» coupe-SUV όσο και σε κανονικό SUV και η Audi μας έχει δώσει στο παρελθόν επίσημες εικόνες από τις δοκιμές του «πρωτότυπου Q6 e-tron προσανατολισμένου στην παραγωγή». Ωστόσο, το αυτοκίνητο σε αυτές τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες, είναι μια έκδοση που δεν έχουμε ξαναδεί.

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι οι αεραγωγοί πίσω από τους εμπρός τροχούς, ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό παρόμοιο με αυτό του Audi RS 3. Τα φωτιστικά σώματα έχουν ένα νέο μοτίβο καρό σημαίας, ενώ μάσκα και διαχύτης είναι εντελώς διαφορετικοί από αυτούς που υπάρχουν σε άλλα αυτοκίνητα δοκιμών Q6 e-tron. Όλες αυτές οι αλλαγές δείχνουν ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι το RS Q6 e-tron.

Τόσο το στάνταρ αυτοκίνητο, όσο και το μοντέλο RS, θα διαθέτουν μια κλειστή μάσκα εμπρός, που θα πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι διπλών προβολέων LED. Από κάτω βλέπουμε πλευρικές εισαγωγές αέρα με πτερύγια. Μια φωτεινή μπάρα πλήρους πλάτους με υπογραφή παρόμοια με αυτή του e-tron GT θα χαρακτηρίζει το πίσω μέρος του Q6.

Audi Q6 e-tron

Εντοπίσαμε επίσης το μοντέλο Q6 e-tron Sportback coupe-SUV σε δοκιμές και ενώ φαίνεται πανομοιότυπο στο εμπρός μέρος, η πιο αεροδυναμική σιλουέτα του μοντέλου Sportback θα μπορούσε να απελευθερώσει μερικά επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας σε σχέση με το στάνταρ SUV. Στον αντίποδα, ο χώρος αποσκευών θα είναι μικρότερος.

Το Audi Q6 e-tron θα τοποθετηθεί μεταξύ του Q4 e-tron και του πρόσφατα ανανεωμένου SUV Q8 e-tron. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο Q6 θα τοποθετηθεί ως αντίπαλος των Tesla Model Y, BMW iX3 και Nissan Ariya. Αναμένεται ότι το Q6 θα είναι συγκρίσιμο σε εξωτερικές διαστάσεις με το Q5 που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο και αυξημένο χώρο για τους επιβάτες, χάρη στη νέα πλατφόρμα.

Στο εσωτερικό, είναι πιθανό να υιοθετήσει τη νέα κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών που χρησιμοποιείται στο Q4 e-tron. Ωστόσο, ο σχεδιασμός θα μπορούσε να είναι διαφορετικός λόγω της πλατφόρμας, αλλά και για να διαχωριστούν τα δύο μοντέλα όσον αφορά την τιμή και την τοποθέτηση.

Το Q6 e-tron θα μοιράζεται την πλατφόρμα PPE με την επόμενη γενιά της Porsche Macan, η οποία αναμένεται να λανσαριστεί φέτος ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κάθεται δίπλα στην υπάρχουσα, βενζινοκίνητη Macan. Παρά το γεγονός ότι τόσο το Q6 όσο και η νέα Macan μοιράζονται παρόμοιο hardware και λογισμικό, θα διαφέρουν πολύ οπτικά, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

Audi Q6 e-tron

Η πλατφόρμα PPE αποτελεί εξέλιξη της πλατφόρμας J1, στην οποία βασίζεται το τετράθυρο e-tron GT, καθώς και η Porsche Taycan. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 volt, που θα επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC με ρυθμό έως 350 kW. Η Audi αναφέρει ότι η πλατφόρμα θα επιτρέπει στη μπαταρία του EV να φορτίζει από το 5% στο 80% σε περίπου 25 λεπτά. Χρησιμοποιώντας τη μέγιστη εφικτή ταχύτητα σε ταχυφορτιστή DC, μπορεί να προσθέσει 300 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.

Μένει να διαπιστωθεί ποιο θα είναι το μέγεθος και ο τύπος της μπαταρίας που θα χρησιμοποιήσει η Audi στο Q6 e-tron, αλλά η εταιρεία αναφέρει ότι η πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) είναι ικανή να καλύψει περισσότερα από 700 χιλιόμετρα όταν τροφοδοτεί το πιο αεροδυναμικό A6 e-tron concept. Η πιο απότομη διαμόρφωση στο πίσω μέρος του SUV θα μειώσει την αυτονομία, αλλά μία τιμή άνω των 610 χλμ. θα πρέπει να είναι εφικτή.

Δεδομένης της σχέσης με το e-tron GT κάτω από το αμάξωμα του Q6, θα πρέπει επίσης να δούμε τη μεταφορά του τετρακίνητου συστήματος 475 ίππων (ή 530 ίππων με ενεργοποιημένο overboost) αυτού του αυτοκινήτου. Πιθανές είναι επίσης οι πιο προσιτές, χαμηλότερης ισχύος μονοκινητήριες παραλλαγές, ενώ στο άλλο άκρο της γκάμας, το τμήμα RS της Audi θα μπορούσε να παρατάξει ένα μοντέλο με μεγαλύτερη έμφαση στις επιδόσεις. Αυτό πιθανότατα θα χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα κίνησης των 645 ίππων με το RS e-tron GT.

Audi Q6 e-tron

Το Q6 e-tron θα μπει στην παραγωγή στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt φέτος, το οποίο η μάρκα μετατρέπει σε μια αμιγώς ηλεκτρική γραμμή συναρμολόγησης, αφαιρώντας τον υπάρχοντα εξοπλισμό που παράγει το οικογενειακό hatchback A3 για να τον αντικαταστήσει με εγκαταστάσεις παραγωγής για την πλατφόρμα PPE.

Αυτό περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη μιας εσωτερικής εγκατάστασης συναρμολόγησης μπαταριών. Ο Όμιλος Volkswagen έχει ήδη υπογράψει μια τριάδα συνεργασιών για να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες και τις διαδικασίες ανάπτυξης που απαιτούνται για τις μπαταρίες επόμενης γενιάς, έως το 2030.

Μετά το Q6 e-tron, η Audi επιβεβαίωσε ότι το πρώτο της μοντέλο του «Project Artemis» θα κυκλοφορήσει το 2024. Το αυτοκίνητο θα τοποθετηθεί στην πολυτελή κατηγορία και θα πρωτοστατεί στην εξέλιξη της μελλοντικής ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής οχήματος, τεχνολογίας και λειτουργικών συστημάτων της Audi.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!