Μία Maserati χωρίς οδηγό θα συμμετάσχει στο 1000 Miglia

To Πολυτεχνείο του Μιλάνο θα συμμετάσχει στη φετινή διοργάνωση του 1000 Miglia με ένα πρωτότυπο σύστημα αυτόνομης οδήγησης τοποθετημένο σε μία Maserati MC20 Cielo.

Μία Maserati χωρίς οδηγό θα συμμετάσχει στο 1000 Miglia

To Πολυτεχνείο του Μιλάνο θα συμμετάσχει στη φετινή διοργάνωση του 1000 Miglia με ένα πρωτότυπο σύστημα αυτόνομης οδήγησης τοποθετημένο σε μία Maserati MC20 Cielo.

Tο περίφημο Πολυτεχνείο του Μιλάνο έχει ξεκινήσει ένα μοναδικό στην Ευρώπη εγχείρημα, με την τοποθέτηση ενός πρωτοτύπου συστήματος αυτόνομης οδήγησης σε μια Maserati MC20 Cielo που θα συμμετάσχει σε έναν ουσιαστικά μη-ανταγωνιστικό αγώνα: το 1000 Miglia. Tο εγχείρημα 1000 Miglia Autonomous Drive, ή «1000-MAD», αποτελεί πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου υποστηρίζεται από το Most, το Ιταλικό Εθνικό Κέντρο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα.

Το Πολυτεχνείο του Μιλάνου θα συνεργαστεί με τη Maserati για να παρατάξει στο φετινό 1000 Miglia που θα διεξαχθεί μεταξύ 13 και 17 Ιουνίου. Το θρυλικό Mille Miglia ήταν ένας πολύ απαιτητικός αγώνας 1.000 μιλίων που διεξήχθη από το 1927 έως το 1957 στην Ιταλία, σε ανοιχτούς δρόμους. Το θανατηφόρο δυστύχημα του ριψοκίνδυνου Ισπανού γαλαζοαίματου Alfonso de Portago με μια Ferrari, που κόστισε τη ζωή και σε 9 θεατές, σήμανε το τέλος του αγώνα.

Το 1977 η διοργάνωση αναβίωσε, αν και όχι ως καθαρόαιμος αγώνας, με το όνομα 1000 Miglia, για να ξεχωρίζει από το ένδοξο παρελθόν του. Πλέον, αποτελεί περισσότερο μία συνάντηση χωρίς νικητές ή ηττημένους, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός στον κόσμο των οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παρότι οι συμμετέχοντες δεν λαμβάνουν κάτι παραπάνω από την ικανοποίηση της οδήγησης. Η φετινή έκδοση θα εκκινήσει από την Brescia και θα κατευθυνθεί προς τη Ρώμη και πίσω. Οι συμμετέχοντες θα συμμορφώνονται με τους κανόνες κυκλοφορίας.

Η αυτόνομη Maserati MC20 Cielo (δηλαδή η ανοιχτή έκδοση του μοντέλου) θα πορευθεί μόνη της στα περισσότερα τμήματα της διαδρομής, και για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος έχει εκδοθεί ειδική άδεια από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Απώτερος στόχος είναι η πλήρως αυτόνομη ολοκλήρωση του 1000 Miglia το 2024.

Το πρωτότυπο με το οποίο διεξήχθησαν οι προκαταρκτικές δοκιμές είναι η εικονιζόμενη πολύχρωμη Maserati MC20 Coupe (που παραχωρήθηκε από την μάρκα της τρίαινας), εξοπλισμένη με αισθητήρες, γυροσκόπια, δορυφορική υποστήριξη, υπολογιστές και τεχνητή νοημοσύνη, δηλαδή όλα όσα απαιτούνται για να καταστεί αυτόνομη. Στην Cielo που θα συμμετάσχει στο 1000 Miglia, όλα τα επιπλέον εξαρτήματα θα είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα.

Επειδή πρόκειται για πειραματικό όχημα, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας συγκυβερνήτης στην καμπίνα, για να ανακτήσει του αυτοκινήτου σε περίπτωση σφάλματος του συστήματος. Για το ρόλο αυτό επιλέχθηκε ο Matteo Marzotto, έμπειρος οδηγός, μέλος της οργανωτικής επιτροπής του 1000 Miglia και ανιψιός του Giannino Marzotto, νικητή του αγώνα το 1950 (με μία Ferrari 195 S) και 1953 (με Ferrari 340 MM). Στην 70ή επέτειο της δεύτερης νίκης του Marzotto, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον θα ενωθούν, καθώς μια μικρή αναμνηστική φιγούρα του θα ταξιδεύει με την MC20 Cielo καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!