Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R (+video)

Άραγε το νέο Honda Civic Type R αξίζει τα λεφτά του; Το οδηγούμε και σας αναφέρουμε.

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R (+video)

Άραγε το νέο Honda Civic Type R αξίζει τα λεφτά του; Το οδηγούμε και σας αναφέρουμε.

Παρά την έντονη προσμονή που περιβάλλει το νέο Honda Civic Type R και την τιμή των 46.995 λιρών που στοιχίζει στην Αγγλία, το ίδιο το αυτοκίνητο έχει παραδόξως ελάχιστα ολοκαίνουργια εξαρτήματα σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ναι, στα σημαντικά έχει ένα νέο αμάξωμα 15% πιο άκαμπτο από το προηγούμενο (το οποίο είναι εξαιρετικό σημείο εκκίνησης), αλλά ο κινητήρας και το κιβώτιο είναι ουσιαστικά τα ίδια με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, όπως και το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και η ανάρτηση.

Και όμως, το συνολικό αποτέλεσμα είναι ένα hot hatchback που γράφει για μια ακόμα φορά το βιβλίο των κανόνων όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Είναι πολύ απλά το καλύτερο hot hatchback που υπήρξε ποτέ. Σε ορισμένα σημεία μάλιστα, με μεγάλη διαφορά.

Πώς; Λοιπόν, αυτό που έκανε η Honda με το Type R αυτή τη φορά είναι έξυπνο και αρκετά ασυνήθιστο. Αντί να ξοδέψουν το χρόνο και το χρήμα για να εξελίξουν μια σειρά ολοκαίνουργιων εξαρτημάτων, οι μηχανικοί της Honda εξέλιξαν αυτό που ήδη γνώριζαν ότι λειτουργούσαν αρκετά καλά στον υπάρχον Type R, τελειοποιώντας αυτά σε ένα επίπεδο που δεν θα ήταν ποτέ δυνατό αν είχαν ξεκινήσει από το μηδέν.

Από τη μία πλευρά, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ο προϋπολογισμός δεν θα τους επέτρεπε να εξελίξουν εξ αρχής ένα εντελώς νέο σύστημα κίνησης, οπότε δεν είχαν άλλη επιλογή από το να δουλέψουν με αυτό που ήδη είχαν. Από την άλλη πλευρά, λίγοι κατασκευαστές θα είχαν την αυτοπεποίθηση να επιτρέψουν στους μηχανικούς τους να περάσουν τέσσερα χρόνια βελτιώνοντας ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη εξαιρετικό στην κατηγορία του. Αλλά αυτό ακριβώς έκανε η Honda στην προκειμένη περίπτωση.

Το αποτέλεσμα είναι ο γνωστός αλλά βελτιωμένος 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2,0 λίτρων του αυτοκινήτου να αποδίδει 330 ίππους και 420 Nm  ροπής. Αυτό μεταφράζεται σε 5,4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, που είναι 4 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον προκάτοχό του. Και θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το τελευταίο Civic Type R που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Οι βελτιώσεις σε αυτόν τον κινητήρα και την αεροδυναμική του Type R έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέγιστης ταχύτητας από τα 272 στα 275 χλμ./ώρα, ενώ το αυτοκίνητο ζυγίζει επίσης 24 κιλά περισσότερα από πριν, επειδή το νέο αμάξωμα είναι πολύ μεγαλύτερο και βαρύτερο από το παλιό. Η νέα σχεδίαση είναι λιγότερο επιθετική, πιο premium, αλλά είναι και λειτουργική, βοηθώντας στην προσθήκη επιπλέον πρόσφυσης σε υψηλές ταχύτητες.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχεις επίσης βελτιωθεί (αλλά δεν έχει αντικατασταθεί), έτσι ώστε να είναι ακόμη πιο γρήγορο από ό,τι πριν και με αυτόματο συγχρονισμό στα κατεβάσματα. Το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και η ανάρτηση έχουν εξελιχθεί επίσης σε ένα επίπεδο όπου, σύμφωνα με τη Honda, απλά δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια βελτίωσης.

Στην πραγματικότητα, αυτό για το οποίο μιλάμε εδώ είναι μια τελειοποιημένη έκδοση ενός ή λαμπρού αυτοκινήτου, αλλά με πιο ήπια (κάποιοι θα έλεγαν πιο αποδεκτή) σχεδίαση και ένα ευρύτερο φάσμα ρυθμίσεων στο πλαίσιο, εντός του ίδιου ρυθμιζόμενου προγράμματος οδήγησης. Στην πράξη, αυτό σου επιτρέπει να οδηγείς το νέο Type R με πιο ήπια ρυθμισμένα αμορτισέρ και ελάχιστα ελαφρύτερο, λιγότερο επιθετικό τιμόνι στο δρόμο, αλλά με μια ακόμα πιο εστιασμένη δυναμική προσωπικότητα όταν θέλετε το αντίθετο, δηλαδή σε μια πίστα.

Στην παρουσίαση που έγινε στην Πορτογαλία, οδηγήσαμε το αυτοκίνητο και στις δύο διαδρομές. Στην πίστα του Estoril το Type R ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό από ό,τι περιμέναμε. Υπήρχαν αξιοσημείωτες βελτιώσεις στην αίσθηση και την απόκριση του τιμονιού, σε σύγκριση με το παλιό «καυτό» Honda, ισχυρότερα φρένα, αρκετά καλύτερη επιτάχυνση από τις 3.000 σ.α.λ. και επάνω και μια αρκετά γλυκιά αίσθηση ισορροπίας στο πλαίσιο, τόσο στην είσοδο της στροφής, όσο και στη μέση αυτής.

Έχει επίσης εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης για ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Τα ειδικά εξελιγμένα Michelin Pilot Sport 4S, διάστασης 265/30 σε ζάντες 19 ιντσών, του επιτρέπουν να αναπτύσσει ταχύτητες μέσα και κατά τη διάρκεια των στροφών, όπως ακριβώς περιμέναμε, απλά κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να κάνει κανένας ανταγωνιστής. Ούτε καν τετρακίνητα μοντέλα όπως το Volkswagen Golf R ή η Mercedes-AMG A 35.

Πραγματικά, το Type R είναι τόσο γρήγορο στην πίστα, εξ ου και ο λόγος για τον οποίο η Honda θα θέλει να πάρει πίσω το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring από το Renaultsport Megane RS Trophy R «κάποια στιγμή το επόμενο έτος», σύμφωνα με τα αφεντικά.

Αναμφισβήτητα πιο σημαντική είναι η ανακάλυψη ότι το νέο Civic Type R είναι, αν μη τι άλλο, ακόμα πιο αποκαλυπτικό στην οδήγηση στο δρόμο. Εδώ οι πιο ραφιναρισμένες και πιο ήπιες ρυθμίσεις του τιμονιού και των αμορτισέρ του όταν βρίσκεται στη λειτουργία Comfort κάνουν μεγάλη διαφορά στη συνολική χρηστικότητά του – σε σημείο που θα μπορούσατε εύκολα να ζήσετε με αυτό το αυτοκίνητο 365 ημέρες το χρόνο, κάτι που αποτελούσε πάντα σημείο διαφωνίας με το παλιό μοντέλο.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι βασικά όσο πιο κοντά στην τέλεια μπορεί να είναι σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο – πάντα ήταν. Αλλά αυτή τη φορά υπάρχει μια νέα αίσθηση ποιότητας και ένα βάθος στην εικόνα και όσον αφορά στα όργανα και στο κεντρικό σύστημα infotainment με οθόνη αφής που προσδίδει στο αυτοκίνητο μια πιο ακριβή αύρα.

Εξακολουθεί να είναι φανερά σπορτίφ, με τα κόκκινα καθίσματα μπάκετ και το τιμόνι με επένδυση σουέτ, αλλά δεν αισθάνεται πλέον σαν ένα σχεδόν αγωνιστικό αυτοκίνητο στο εσωτερικό του. Ο χώρος των πίσω καθισμάτων είναι επίσης σημαντικά καλύτερος από ό,τι παλαιότερα. Έτσι, όπως και με τις περισσότερες άλλες πτυχές, η Honda έχει αξιολογήσει την ισορροπία μεταξύ σπορ πρόθεσης και πραγματικής άνεσης σχεδόν τέλεια αυτή τη φορά.

Προβλήματα; Πέρα από τη… σκληρή του τιμολόγηση (στην Αγγλία) και το γεγονός ότι αυτό σημαίνει ότι πλέον ανταγωνίζεται τα premium hot hatchback στην έκθεση (θεωρητικά), δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να σκεφτούμε. Πράγμα που σημαίνει ότι δικαιολογεί πλήρως την τιμή του, επειδή στην πραγματικότητα, απλά δεν έχει άλλους σοβαρούς ανταγωνιστές hot hatch. Όχι, σε οποιαδήποτε χρήματα.

Συμπέρασμα

Η Honda πιστεύει ότι δημιούργησε το καλύτερο hot hatchback όλων των εποχών με το νέο Honda Civic Type R, αλλά δικαιολογείται αυτή η θρασύτατη αυτοπεποίθηση; Με μια λέξη, ναι. Το νέο Type R είναι ένα απίστευτο αυτοκίνητο οδηγικά, διαθέτοντας ένα ακόμα ευρύτερο δυναμικό ρεπερτόριο από τον προκάτοχό του και σηματοδοτώντας έναν τέλειο τρόπο για να γιορτάσουμε τα 25 χρόνια του Civic Type R και τα 50 χρόνια εν γένει του Civic. Έτσι, παρόλο που το νέο hot hatchback της Honda κοστίζει το ιλιγγιώδες ποσό των 46.995 λιρών – πράγμα που σημαίνει ότι πλέον ανταγωνίζεται ορισμένα βαριά ονόματα της premium κατηγορίας – αξίζει κάθε δεκάρα. Και ακόμα περισσότερο.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!