Theon BEL001: Βελτιώνοντας την τελειότητα της 911

Η Theon Design παρουσίασε άλλη μία ανακατασκευασμένη και βελτιωμένη Porsche 911 (964), ανεβάζοντας την ισχύ του 6κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 3,6 λίτρων στους 405 ίππους.

Theon BEL001: Βελτιώνοντας την τελειότητα της 911

Η Theon Design παρουσίασε άλλη μία ανακατασκευασμένη και βελτιωμένη Porsche 911 (964), ανεβάζοντας την ισχύ του 6κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 3,6 λίτρων στους 405 ίππους.

Η Theon Design αποκάλυψε την τελευταία ειδική παραγγελία που πραγματοποίησε, μια πλήρως ανακαινισμένη και βελτιωμένη Porsche 911 (964), το μοντέλο στο οποίο ειδικεύεται η βρετανική εταιρεία. Η BEL001 προορίζεται για έναν απαιτητικό πελάτη από το Βέλγιο, και είναι η πρώτη παραγγελία της Theon που διαθέτει τον υπερτροφοδοτούμενο επίπεδο 6κύλινδρο κινητήρα των 405 ίππων και διαθέτει επίσης ημιενεργή ανάρτηση.

Η Theon Design ιδρύθηκε το 2016, με έδρα το Oxfordshire του Ηνωμένου Βασιλείου και επικεφαλής της είναι ο Adam Hawley, σχεδιαστής αυτοκινήτων με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας σε κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η BMW, η Jaguar, η Lotus και η Lexus. Η ομάδα ανθρώπων της Theon Design είναι ενωμένη γύρω από έναν μοναδικό στόχο: τη δημιουργία της απόλυτης αερόψυκτης 911.

Η BEL001, όπως και κάθε μία από τις προσεκτικά βελτιωμένες δημιουργίες της Theon, πρώτα απογυμνώθηκε, με μόνο ένα γυμνό μεταλλικό κέλυφος να απομένει και στη συνέχεια ανακατασκευάστηκε από το μηδέν, τιμώντας την πλούσια κληρονομιά και το μηχανικό ήθος της Στουτγάρδης. Η BEL001 επωφελείται από την εστίαση στην ελάφρυνση του σχεδιασμού, με της χρήση CAD (Computer Aided Design). Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.265 κιλά με όλα τα υγρά και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου, χάρη στο εκτεταμένο πρόγραμμα μείωσης του βάρους με τη βοήθεια CAD. Επίσης, έχει επιτευχθεί σχεδόν ιδανική κατανομής βάρους 50:50.

Ο πρώτος τομέας καινοτομίας βρίσκεται στο χώρο του υπερτροφοδοτούμενου αερόψυκτου επίπεδου 6κύλινδρου κινητήρα. Η μονάδα 3,6 λίτρων έχει κατασκευαστεί και βαθμονομηθεί με εμπειρογνωμοσύνη ώστε να διασφαλιστεί ότι ανταποκρίνεται, και μάλιστα ξεπερνά, τις απαιτητικές προδιαγραφές απόδοσης και οδηγικής συμπεριφοράς του απαιτητικού πελάτη. Η Theon Design κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να διασφαλίσει ότι η αίσθηση «Porsche» του κινητήρα θα διατηρηθεί.

Με 405 ίππους και 498 Nm ροπής, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της BEL001 προσφέρει απόλυτη ευελιξία με προσιτή -χωρίς υστέρηση- ροπή υπερπλήρωσης, διατηρώντας παράλληλα τη μαγευτική κορυφή που προσφέρει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας Porsche. Διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης από ανοξείδωτο ατσάλι με ισομήκεις συλλέκτες, που παράγει ένα ξεχωριστό ουρλιαχτό.

Όπως συμβαίνει με όλες τις κινητήριες μονάδες της Theon, ο κινητήρας έχει ανακατασκευαστεί εξ ολοκλήρου, με τροποποιημένες κυλινδροκεφαλές, ελαφρύτερο κάτω άκρο, έμβολα αγωνιστικών προδιαγραφών της Mahle, καθώς και ράβδους ώσης Carillo και εκκεντροφόρους με προσαρμοσμένο προφίλ.

Ο μικρών διαστάσεων υπερσυμπιεστής Rotrex είναι τοποθετημένος δεξιά του κινητήρα, όπου βρισκόταν η αρχική μονάδα κλιματισμού, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα σημεία στερέωσης, τα οποία τώρα είναι σημαντικά ενισχυμένα, για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία μετακίνηση ή κάμψη, ακόμη και στις πιο ακραίες καταστάσεις οδήγησης. Η φυγοκεντρική μονάδα Rotrex εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με τη δανέζικη εταιρεία.

Το BEL001 διαθέτει επίσης δύο intercooler τοποθετημένα στην αντίθετη πλευρά του κινητήρα από τον υπερσυμπιεστή. Οι μονάδες αυτές λειτουργούν σε συνδυασμό με ενσωματωμένο σύστημα ψεκασμού νερού-μεθανόλης. Η λύση αυτή αποτελεί μια πρόσθετη πηγή ψύξης, ενώ παράλληλα ανεβάζει τον αριθμό οκτανίων του καυσίμου από 98 σε 110+, παρέχοντας σημαντική αύξηση της ισχύος.

Το αυθεντικό μηχανικό κιβώτιο 911 (964) G50 πέντε σχέσεων έχει ανακατασκευαστεί πλήρως από την Theon Design για να παρέχει άψογη ποιότητα αλλαγής ταχυτήτων και συνδυάζεται με ένα νέο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Η ανάρτηση της BEL001, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς της TracTive, έχει βελτιωθεί μέσω πολλών ωρών δοκιμών στους δρόμους που περιβάλλουν τη βάση της Theon στο Oxfordshire, καθώς και στην πίστα. Το σύστημα διαθέτει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ με 5 επιλογές λειτουργίας, που ο οδηγός μπορεί να αλλάξει άμεσα μέσω ενός μεταλλικού περιστροφικού διακόπτη για αντιμετώπιση μεγάλου εύρους συνθηκών. Οι λειτουργίες αυτές καθορίστηκαν προσεκτικά από τους μηχανικούς εξέλιξης της Theon σε συνεργασία με τους ειδικούς γεωμετρίας του Centre Gravity.

Το κλασικό σχήμα της 911 με φινίρισμα σε μια εκπληκτική απόχρωση του «Aquamarine», βασισμένο σε ένα ιστορικό χρώμα της Porsche 356 της δεκαετίας του 1950 συμπληρώνεται κίτρινες επιγραφές με το όνομα της Porsche, που κοσμούν το κάτω μέρος των θυρών και το κάλυμμα του κινητήρα, προσδίδοντας στο εξωτερικό μια όψη εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στην κατασκευή του αμαξώματος, που έχει διαμορφωθεί με τη χρήση CAD, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων από κορυφαίο προμηθευτή της Formula 1. Είναι εμπνευσμένο από τον ένδοξο κατάλογο μοντέλων της Porsche, συνδυάζει το μακρύ καπό των παλαιότερων 911 με φαρδύτερους θόλους των μεταγενέστερων ST ή G-Series/964, για ένα απόλυτα αναλογικό σχήμα.

Οι τιμές για τις παραγγελίες Theon Design ξεκινούν από τις 380.000 λίρες Αγγλίας. Κάθε αυτοκίνητο αποτελεί μια εντελώς μοναδική συνεργασία με τον πελάτη και η κατασκευή του διαρκεί 18 μήνες. Η τιμή δεν περιλαμβάνει το αρχικό αυτοκίνητο επάνω στο οποίο θα βασιστεί η κατασκευή ούτε τους ισχύοντες τοπικούς φόρους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!