F1 – GP Σάο Πάολο: 1η νίκη του Russell στο «1-2» της Mercedes

O George Russell κυριάρχησε στο GP Σάο Πάολο, για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στη Formula 1, και την πρώτη φετινή της Mercedes, με τον Lewis Hamilton στη 2η θέση, με τον Carlos Sainz να συμπληρώσει το βάθρο.

F1 – GP Σάο Πάολο: 1η νίκη του Russell στο «1-2» της Mercedes

O George Russell κυριάρχησε στο GP Σάο Πάολο, για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στη Formula 1, και την πρώτη φετινή της Mercedes, με τον Lewis Hamilton στη 2η θέση, με τον Carlos Sainz να συμπληρώσει το βάθρο.

Η Mercedes επέστρεψε στις νίκες στη Formula 1, σχεδόν ένα χρόνο έπειτα από την προηγούμενή της (στο GP Σαουδικής Αραβίας πέρυσι), με επιβλητικό τρόπο: καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις. Ο George Russell κυριάρχησε στο σημερινό αγώνα, για να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Όσο και αν προσπάθησε ο team-mate του, Lewis Hamilton στους τελευταίους γύρους να τον πιέσει, έχοντας ανακάμψει από τις πιο πίσω θέσεις με πολύ καλό τρόπο, δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στον νεαρό συμπατριώτη του. Νωρίτερα, ούτε ο Sergio Perez είχε καταφέρει να απειλήσει τον Russell, ο οποίος πιστεύει ότι είναι η πρώτη από πολλές νίκες του με την ομάδα της Mercedes. Μάλιστα, ο Russell δεν γνώριζε ότι είχε διαρροή νερού στο μονοθέσιό του, το οποίο η ομάδα φοβόταν ότι θα τερματίσει τον αγώνα του πρόωρα.

Η Mercedes, με τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει στους τελευταίους αγώνες διαθέτει πλέον ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό να πάρει τη νίκη στα ίσα και ο Carlos Sainz, που ανέβηκε στο βάθρο, πιστεύει ότι η γερμανική ομάδα είναι φαβορί και για το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Ο Sainz αναγκάστηκε να κάνει νωρίς το πρώτο του pit stop και εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος για να ακολουθήσει στρατηγική τριών pit stop και να βρεθεί στην 3η θέση.

Ο Ισπανός ευνοήθηκε από το γεγονός ότι ο Perez είχε μείνει με μέση γόμα στο τελικό stint, γεγονός που του κόστισε τη θέση στο τελικό σκαλί του βάθρου. Όσο και αν παρακάλεσε ο Charles Leclerc τη Ferrari να του δώσει την 3η θέση ο Sainz για τη μάχη στο Πρωτάθλημα, η ιταλική ομάδα αρνήθηκε. Ο Fernando Alonso κατάφερε με ένα pit stop στους τελευταίους γύρους να βρεθεί στην 5η θέση, ενώ ο Max Verstappen αρνήθηκε να παραχωρήσει πίσω την 6η θέση στον Sergio Perez στον τερματισμό, με ένα έντονο μήνυμα στον ασύρματο, όπου ανέφερε ότι είχε εξηγήσει ήδη τους λόγους για τους οποίους δεν ήθελε να βοηθήσει τον team-mate του. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και Lance Stroll (Aston Martin).

O Ολλανδός είχε συγκρουστεί με τον Hamilton στους πρώτους γύρους και είχε πέσει στις τελευταίες θέσεις. Το αυτοκίνητο ασφαλείας των τελευταίων γύρων τον βοήθησε αρκετά να ανακάμψει. Ο Perez δήλωσε έκπληκτος έπειτα από τη βοήθεια που έχει δώσει στον Verstappen φέτος, αλλά και πέρυσι. Τώρα, ο Perez ισοβαθμεί με τον Leclerc στη 2η θέση. Ο Verstappen δήλωσε ότι θα βοηθήσει τον Perez αν χρειαστεί στο Άμπου Ντάμπι.

Τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Σάο Πάολο

Το χρονικό του αγώνα

Για την εκκίνηση του αγώνα, η θερμοκρασία στον ασφαλτοτάπητα ήταν στους 50 βαθμούς Κελσίου, οπότε η θερμική καταπόνηση θα ήταν στο επίκεντρο, σε αντίθεση με το σπριντ, που διεξήχθη στους 27 βαθμούς. Σε αντίθεση με τις Mercedes και Red Bull, οι Ferrari εκκίνησαν με τη μέση γόμα, όπως και οι Haas.

Στην εκκίνηση, οι πρώτοι τέσσερις διατήρησαν τις θέσεις τους. Ο George Russell παρέμεινε επικεφαλής, ενώ ο Max Verstappen δεν ήταν γρήγορος στο ξεκίνημα, αλλά κατάφερε να παραμείνει εμπρός από το team-mate του, Sergio Perez, από την εξωτερική. Ο Lando Norris, με τη μαλακή γόμα, προσπάθησε να βουτήξει στην εσωτερική του Perez, με μπλοκαρισμένα φρένα και ανέβηκε με σχεδόν ολόκληρο το μονοθέσιο στα kerb, και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Charles Leclerc (με τη μέση γόμα), στην 5η θέση. Στη 9η στροφή, ο Daniel Ricciardo ακούμπησε με πολύ χαμηλή ταχύτητα το πίσω δεξιό ελαστικό της Haas του Kevin Magnussen, η οποία γύρισε.

Ο Magnussen άφησε το μονοθέσιο να κυλήσει προς τα πίσω, για να φύγει από το διάβα των υπόλοιπων, αλλά χτύπησε επάνω στη McLaren του Ricciardo, που είχε πάει από τα δεξιά, για να αποφύγει τον Δανό… To συμβάν, που ήταν ευθύνη του Ricciardo, o οποίος δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Άμπου Ντάμπι, έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας και προώθησε τον Mick Schumacher στη 10η θέση. Ο Alex Albon αποφάσισε να αλλάξει από τη σκληρή στη μέση γόμα.

Η δράση ξεκίνησε ξανά στον 7ο γύρο, με δύο επαφές. Ο Russell καθυστέρησε να ξεκινήσει για να μη δώσει το slipstream στους υπόλοιπους. Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να επιτεθεί στον Hamilton και τα δύο μονοθέσια ακούμπησαν, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Red Bull. O Verstappen πέρασε για λίγο μπροστά από την εξωτερική της 1ης στροφής, αλλά ήταν πίσω από την Mercedes, παρότι βρισκόταν στην εσωτερική για τη 2η στροφή. Ο Hamilton, εκτός από ότι ήταν μπροστά, βρισκόταν και σε πιο σωστή γραμμή, ενώ ο Verstappen, εκεί που είχε στριμωχτεί, με τη γραμμή που ήταν αναγκασμένος να ακολουθήσει, χτύπησε τη Mercedes και βγήκαν και οι δύο εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες επέρριψαν στον Ολλανδό τη μεγαλύτερη ευθύνη.

O Verstappen έπεσε προτελευταίος, με τη μέση γόμα, έπειτα από το αναγκαστικό pit stop του (μόλις 10 δλ.), εμπρός μόνο από τον Leclerc, ο οποίος προσπάθησε να προσπεράσει από την εξωτερική στην 7η στροφή τον Norris. Ωστόσο, ο Βρετανός πάτησε άτσαλα στο εσωτερικό kerb, και με υποστροφή, χτύπησε τη Ferrari, η οποία κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά, αλλά κατάφερε να συνεχίσει, με pit stop για αλλαγή ρύγχους.

Στον 9ο γύρο, ο Sainz πήρε την 3η θέση από τον Norris, o οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα με το τιμόνι στις δεξιές στροφές, από την επαφή με τον Leclerc. Πιο πίσω, ο Hamilton πέρασε τον Mick Schumacher και στη συνέχεια τον Pierre Gasly, για να ανέβει από την 8η στην 6η θέση. Ο Βρετανός ανέφερε ότι είχε ζημιά στο δάπεδο, αλλά είχε πολύ καλό ρυθμό, καθώς κυνηγούσε τον Sebastian Vettel.

Οι Verstappen και Norris δέχθηκαν ποινές 5 δλ. για πρόκληση σύγκρουσης. Στον 14ο γύρο, ο Hamilton κατάφερε να αποσπάσει την 5η θέση από τον Vettel και άρχισε να καταδιώκει τον Norris, τον οποίο πέρασε με ευκολία στον επόμενο γύρο, ανεβάινοντας στην 4η θέση, 9 δλ. πίσω από τον επικεφαλής Russell, που ήταν περίπου 1,6 δλ. εμπρός από τον Perez. O Sainz ήταν περίπου 4 δλ. πίσω από τους πρωτοπόρους και 3,6 δλ. εμπρός από τον Hamilton. Στο 17ο γύρο, ο Vettel πέρασε τον Norris για την 5η θέση. Πιο πίσω, ο Bottas κατάφερε να περάσει τον Schumacher για την 8η θέση.

Παρότι ο Sainz είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα, ήταν ο πρώτος από τους κορυφαίους συνδυασμούς που εισήλθε στα pits για τη μαλακή, γιατί ο Ισπανός δεν ήταν ικανοποιημένος από τα ελαστικά του. Επίσης, τo πίσω δεξιό πίσω δισκόφρενο της Ferrari άρχισε να καπνίζει, επειδή είχε κολλήσει μία ζελατίνα από καλύπτρα κράνους στον αεραγωγό του. Ο Ισπανός έπεσε 12ος και προσπέρασε άμεσα τον Albon.

Στον 20ό γύρο, ο Russell είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει τη διαφορά του στα 2,8 δλ. από τον Perez και ανέφερε στον ασύρματο ότι τα ελαστικά του ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Παρότρυνε μάλιστα την ομάδα να παρατείνει το πρώτο του stint. O Sainz ανέβηκε στην 9η θέση προσπερνώντας τον Stroll και ενώ ο Gasly είχε ήδη εισέλθει στα pits. Αμέσως μετά, ο Ισπανός πέρασε 8ος, εμπρός από τον Schumacher.

Βλέποντας πόσο καλύτερα ήταν τα μαλακά ελαστικά, η Ferrari κάλεσε ξανά στα pits τον Leclerc στο τέλος του 21ου γύρου, ενώ ο Μονεγάσκος ήταν 16ος. H Ferrari ανέφερε ότι η καταπόνηση ήταν μικρότερη από το προβλεπόμενο και ενημέρωσε τον Sainz ότι ακολουθούσε στρατηγική 2 pit stop, που εντέλει μετατράπηκε σε 3.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Σάο Πάολο 2022

Στο τέλος του 23ου γύρου, ο Perez εισήλθε στα pits, και ο στόχος της Red Bull ήταν να τον βγάλει εμπρός από τον Norris. Τελικά, κατέληξε πίσω από τον Bottas, που πίεζε τη McLaren. O Μεξικανός έχασε χρόνο στη μάχη με τον Bottas, γεγονός που επέτρεψε στη Mercedes να κάνει το pit stop του Russell και να τον επαναφέρει στην πίστα εμπρός από τη Red Bull, αλλά και τον Vettel. Στον ίδιο γύρο με τον Perez μπήκε στα pits και ο Verstappen, αλλά πέραν της ποινής 5 δλ., δεν ξεβίδωσε εύκολα ο πίσω δεξιός τροχός και χάθηκε κι άλλος χρόνος.

Οι Norris, Bottas και δύο γύρους αργότερα ο Vettel εισήλθαν στα pits, αλλά ο Γερμανός βρέθηκε πίσω από τον Bottas. Ο Φινλανδός στη συνέχεια κατάφερε να βάλει μεταξύ τους και τον Gasly, τον οποίο προσπέρασε με ευκολία για την 7η θέση, κάτι που ένα γύρο αργότερα κατάφερε να κάνει και ο Vettel με την Aston Martin. Λόγω της ποινής, ο Norris έπεσε 12ος, ενώ ο Alonso, έχοντας κάνει νωρίτερα το pit stop του, είχε ανέβει 6ος. Στο τέλος του 29ου γύρου εισήλθε στα pits και ο Hamilton για τη μέση γόμα και επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση.

Η διεύθυνση αγώνα ανέφερε ότι θα εξετάσει συμβάν στο pit lane που αφορούσε την Alfa Romeo, όταν ένα μέλος του προσωπικού της βρισκόταν σε λάθος θέση. Η ομάδα δέχθηκε πρόστιμο 1.000 ευρώ. Στο μεταξύ, τον Gasly κατάφερε να περάσει και ο Ocon, για την 7η θέση. Ο Hamilton κινήθηκε 1,4 δλ. ταχύτερα από τον Sainz, που βρισκόταν 5,5 δλ. μπροστά από τη Mercedes. Μπροστά, ο Russell είχε απομακρυνθεί περισσότερα από 5 δλ. από τον Perez.

O Sainz εισήλθε στα pits στο τέλος του 36ου γύρου, για ένα καινούργιο σετ μέσης γόμας, έπειτα από το επεισοδιακό pit stop του Alonso όπου δεν ξεβίδωσε εύκολα και μετά ο Ισπανός αναγκάστηκε να φρενάρει για να περάσει ο Gasly για τη δική του στάση. Ο Perez άρχισε να χάνει ρυθμό πλέον και βρέθηκε σχεδόν 8 δλ. πίσω από τον Russell, ενώ ο Hamilton πλησίαζε στα 2 δλ. Στο μεταξύ, στον 41ο γύρο, ο Verstappen επέστρεψε στην πρώτη δεκάδα, προσπερνώντας τον Schumacher, ενώ ο πιο μπροστά, ο Leclerc πίεζε τον Norris για την 8η θέση, χάνοντας χρόνο, όπως ανέφερε στον ασύρματο, προσπερνώντας εντέλει στον 43ο γύρο.

Στο μεταξύ, ο Hamilton είχε ξεκινήσει ήδη την επίθεσή του επί του Perez, την οποία ολοκλήρωσε με ένα εύκολο προσπέρασμα στον 45ο γύρο, στο τέλος του οποίου εισήλθε στα pits o Leclerc. Ο Verstappen ήταν πλέον αυτός που πίεζε τον Norris, έως ότου ο Βρετανός επισκεφθεί μαζί με τους Bottas και Vettel τα pits. Οι Mercedes βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις με σχεδόν 10 δλ. διαφορά μεταξύ τους. Ο Perez εισήλθε στα pits στο τέλος του 47ου γύρου, για ένα σετ μέσης γόμας, για να πέσει στην 4η θέση, 11 δλ. πίσω από τον Sainz, ενώ ο Leclerc μπήκε στη δεκάδα.

Η Mercedes, για να καλύψει τον Perez, κάλεσε τον Hamilton στα pits, ο οποίος βρέθηκε και αυτός πίσω από τον Sainz. Οι Verstappen και Russell επισκέφθηκαν τα pits και ο Russell βγήκε μόλις μπροστά από τον Sainz, για να διατηρηθεί επικεφαλής. Στον 51ο γύρο, ο Leclerc κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Vettel για την 7η θέση. Στον επόμενο γύρο, ο Norris βρέθηκε σταματημένος στη 10η στροφή, έχοντας χάσει ισχύ. Το γεγονός έφερε την επέμβαση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Alonso εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να αλλάξει ελαστικά με μικρότερη απώλεια χρόνου από την 5η θέση. Το ίδιο έκανε και ο Sainz από τη 2η θέση, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Perez, αλλά με 6 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Επειδή οι άνθρωποι της πίστας δυσκολεύονταν να απομακρύνουν την ακινητοποιημένη McLaren, η διεύθυνση αγώνα κάλεσε το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο μηδένισε τις διαφορές.

Η κατάταξη ήταν Russell, Hamilton, Perez, Sainz, Bottas, Leclerc, Vettel, Ocon, Alonso και Verstappen. O Russell ρώτησε αν αγωνίζονται με τον team-mate του ή εξασφαλίζουν το 1-2 και έλαβε την εντολή ότι είναι ελεύθεροι να παλέψουν, αλλά με σεβασμό προς τον άλλο, γεγονός που σίγουρα δεν χαροποίησε τον νεαρό Βρετανό. Μόνο οι Perez και Vettel είχαν τη μέση γόμα, που θα δυσκολευόταν λίγο περισσότερο να αναπτύξει θερμοκρασία.

Οι Sainz και Alonso είχαν τα πιο φρέσκα ελαστικά, ενώ δεν δόθηκε εντολή εντολή από την διεύθυνση αγώνα στον Yuki Tsunoda περάσει τους επικεφαλής, όπως όλοι οι υπόλοιποι που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Ο Ιάπωνας ήταν ο πρώτος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά λόγω ιδιομορφίας της πίστας, είχε βρεθεί εμπρός από αυτό καθώς εισήλθε στα pits στο 2ο γύρο του SC. Συνεπώς, το σύστημα χρονομέτρησης τον καταχώρησε εκείνη τη στιγμή ως οδηγό που δεν είχε δεχθεί γύρο, και δεν υπήρχε τρόπος να αναστραφεί αυτό.

Με 11 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία, η δράση ξεκίνησε ξανά και η Alpine διέταξε τον Ocon να αφήσει τον Alonso να περάσει, ωστόσο ο Γάλλος ήθελε πρώτα να επιτεθεί στον Vettel. Σε αυτή την επανεκκίνηση, ήταν ο Perez που αιφνιδιάστηκε, δυσκολευόμενος επίσης με τη μέση γόμα, ενώ ο Leclerc πέρασε τον Bottas, που μπλόκαρε τα φρένα του. Ο Ocon βούτηξε στην εσωτερική του Vettel για να τον περάσει, όπως κατάφερε λίγο μετά και ο Alonso, που πέρασε σύντομα και τον team-mate του. Ο Vettel βρέθηκε 10ος με τη μέση γόμα, καθώς τον πέρασε και ο Verstappen. O Alonso πέρασε και τον Bottas, που είχε τραυματίσει τα ελαστικά του με ένα μπλοκάρισμα φρένων.

Στον 63ο γύρο, ο Sainz κατάφερε να περάσει τον Perez, που δυσκολευόταν με τη μέση γόμα, ενώ ο Verstappen πέρασε δύο μονοθέσια (Ocon, Bottas) με μία κίνηση. Στον επόμενο γύρο πέρασε και ο Leclerc τον Perez. Μπροστά, ο Russell κατάφερε να βγει εκτός εμβέλειας DRS από τον team-mate του, ενώ και ο Alonso κατάφερε να περάσει τον Perez για την 5η θέση, ενώ ο Vettel έπεσε εκτός δεκάδας παραχωρώντας τη θέση του στον team-mate του, Lance Stroll. Τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, ο Verstappen πέρασε τον Perez με εντολή να αποσπάσει βαθμούς από τις Ferrari μπροστά τους.

Ο Perez ενημερώθηκε ότι αν ο Verstappen δεν είχε τη δυνατότητα να περάσει τον Alonso, και βρισκόταν ακόμα κοντά του, ο Ολλανδός θα του παρέδιδε πίσω τη θέση. Επίσης, ο Leclerc είπε στο pit wall της Ferrari να σκεφτεί το Πρωτάθλημα, ζητώντας να του παραδώσει ο Sainz τη θέση του. Το ιταλικό pit wall απάντησε ότι ήταν πολύ επικίνδυνο, διότι ο Leclerc ήταν 4 δλ. πίσω από τον team-mate του, με τον Alonso μόλις 1,2 δλ. πίσω του.

Στον τελευταίο γύρο, ο Verstappen δέχθηκε εντολή να δώσει τη θέση του στον Perez, αλλά την αγνόησε. Ο Ολλανδός απάντησε με ένα έντονο μήνυμα στο οποίο ανέφερε ότι είχε εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν ήθελε να του ζητήσει η ομάδα κάτι τέτοιο. Ο Perez σχολίασε στoν ασύρματο ότι η άρνηση του Verstappen δείχνει ποιος πραγματικά είναι, ενώ ο Christian Horner απολογήθηκε στο Μεξικανό, ο οποίος δήλωσε αργότερα «το ότι έχει δύο τίτλους, είναι εξαιτίας μου».

Κάποιοι πιστεύουν ότι αυτό ξεκινάει από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό, με το ατύχημα του Perez, που δεν επέτρεψε σε κάποιους άλλους οδηγούς -όπως ο Verstappen- να βελτιώσουν την επίδοσή του. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Perez παραδέχθηκε αργότερα ότι το ατύχημά του ήταν εκούσιο στους Christian Horner και Helmut Marko, και φυσικά το έμαθε και ο Verstappen και μάλλον δεν το πήρε πολύ καλά, αν ισχύει όλο αυτό το σενάριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!