Lamborghini Murcielago: Συνεχίζοντας την παράδοση

H Lamborghini Murcielago συνέχιζε την παράδοση των κινητήρων V12 για την ιταλική μάρκα, όντας η διάδοχος της πολύ επιτυχημένης Diablo.

Lamborghini Murcielago: Συνεχίζοντας την παράδοση

H Lamborghini Murcielago συνέχιζε την παράδοση των κινητήρων V12 για την ιταλική μάρκα, όντας η διάδοχος της πολύ επιτυχημένης Diablo.

Μεταξύ των πιο επιτυχημένων μοντέλων της Lamborghini συγκαταλέγεται και η Murcielago, το μοντέλο της ιταλικής μάρκας που, κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2001, είχε ως αποστολή να μεταφέρει στον 21ο αιώνα τον ιστορικό κινητήρα V12 που είχε βασιστεί σε αυτόν της δεκαετίας του 1960.

Και το έκανε με τον πιο εξαιρετικό τρόπο, δεδομένου πως όταν η Murcielago έκανε το ντεμπούτο του, ο κινητήρας των 6,2 λίτρων είχε μέγιστη ισχύ 580 ίππων, μία εξαιρετικά υψηλή τιμή, λαμβάνοντας υπόψη τη χρήση των μεγάλων καταλυτικών μετατροπέων που απαιτούνταν για να εγκριθεί το αυτοκίνητο σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένων και των πιο αυστηρών όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων.

Η Murcielago ήταν η πρώτη Lamborghini που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου με το σύστημα CAD-CAM, το οποίο εγγυάται σχεδιαστική ακρίβεια υψηλού επιπέδου και επιτρέπει σημαντικά υψηλότερη ποιότητα συναρμολόγησης. Όσον αφορά την εμφάνιση, η Murcielago διαμορφώθηκε στο σύνολό της στο νέο σχεδιαστικό τμήμα, το Lamborghini Centro Stile, υπό τη διεύθυνση του Luc Donckerwolke, ο οποίος είχε ήδη ανασχεδιάσει την Diablo.

Mε τη Murcielago, ο Donckerwolke είχε το σπάνιο προνόμιο να ξεκινήσει από λευκή κόλλα χαρτί για το σχεδιασμό τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού. Το συνολικό ύψος ήταν μόλις 120 εκατοστά και διατηρήθηκαν οι χαρακτηριστικές πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, οι οποίες έγιναν σήμα κατατεθέν.

Η εξέλιξη του 12κύλινδρου κινητήρα

Όταν δημιουργήθηκε η Murcielago, κυκλοφόρησε σε μία μόνο έκδοση με κινητήρα 6,2 λίτρων που απέδιδε 580 ίππους στις 7.200 σ.α.λ. Χάρη στη λίπανση ξηρού κάρτερ, ο κινητήρας της Murcielago ήταν τοποθετημένος πέντε εκατοστά χαμηλότερα από εκείνον της Diablo, με σαφή οφέλη όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Μπορούσε να φτάσει μέγιστη ταχύτητα των 330 χλμ./ώρα και επιτάχυνε από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.

Η coupe Murcielago προστέθηκε αργότερα συνέχεια στην έκδοση roadster το 2004. Τα μοντέλα Murcielago δεύτερης γενιάς, επίσημα Murcielago LP 640-4 (κλειστή και roadster), έκαναν το ντεμπούτο τους το 2007 και παρέμειναν στην παραγωγή έως το 2010, με τον V12 να αποδίδει 640 ίππους στις 8.000 σ.α.λ.

Το 2010, ήρθε στο προσκήνιο η Murcielago LP 650-4 Roadster, με χειροκίνητα προσαρτώμενη μαλακή οροφή και κινητήρα 6,5 λίτρων που απέδιδε 650 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., και μεταξύ 2009-2010 ήρθε η 670-4 SV (Super Veloce). Με απόδοση 670 ίππων και μέγιστη ταχύτητα 341 χλμ./ώρα, ήταν κατά 100 κιλά ελαφρύτερη, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων για ορισμένα εξαρτήματα.

Όλα τα μοντέλα Murcielago ήταν τετρακίνητα, με το σύστημα να είναι δανεισμένο απευθείας από αυτό της Diablo, με το διαφορικό ιξώδους ζεύξης Ferguson να είναι ικανό να κατανέμει τη ροπή έως και 30% στον εμπρός άξονα. Το πλαίσιο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα με μεικτή δομή του δαπέδου με αλουμίνιο και ήταν η πιο άκαμπτη δομή στήριξης που είχε παράγει ποτέ η Lamborghini έως τότε. Το πλαίσιο αναθεωρήθηκε πλήρως, με νέα ανάρτηση και γεωμετρία.

Μηχανικό κιβώτιο

Η Murcielago ήταν η τελευταία Lamborghini με κινητήρα V12 που διέθετε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στην προκειμένη περίπτωση έξι σχέσεων με όπισθεν. Αργότερα, το χειροκίνητο κιβώτιο συμπληρώθηκε από ένα ηλεκτρονικό ημιααυτόματο κιβώτιο με τις αλλαγές σχέσεων να πραγματοποιούνται μέσω μοχλών που βρίσκονταν πίσω από το τιμόνι.

Ο θρύλος του ονόματος

Σύμφωνα με την παράδοση, η Lamborghini επιλέγει τα ονόματα των μοντέλων της από τον κόσμο της ταυρομαχίας. Στην περίπτωση της Murcielago, που στα ισπανικά σημαίνει «νυχτερίδα», ο θρύλος λέει ότι ένας ταύρος με αυτό το όνομα, που επέζησε από την αρένα ταυρομαχιών, δωρίστηκε στον Δον Antonio Miura και ότι από αυτό το ζώο ο διάσημος κτηνοτρόφος εξέθρεψε τους ταύρους της Miura. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν αυτό τον θρύλο, ενώ υπάρχουν και κάποιες χρονικές αποκλίσεις.

Περιορισμένες εκδόσεις

Η Murcielago παρήχθη επίσης σε κάποιες περιορισμένες σειρές, ξεκινώντας από το 2003 με τους εορτασμούς για την 40ή επέτειο της Lamborghini, με 50 μονάδες. Το μοντέλο της 40ής επετείου είναι αναγνωρίσιμο από το ειδικό χρώμα «Verde Artemis», κάποιες εξωτερικές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα, ανανεωμένες ζάντες, μια αναβαθμισμένη εξάτμιση και αριθμημένη πινακίδα τοποθετημένη στο εσωτερικό του ειδικά σχεδιασμένου cockpit με δερμάτινη επένδυση.

Η Murcielago LP 640 Versace, η οποία ήταν διαθέσιμη σε δύο μόνο χρώματα, μαύρο και λευκό, έκανε το ντεμπούτο της το 2006. Οι σχεδιαστές της Lamborghini Ad Personam και της Versace δημιούργησαν ένα ειδικό σχέδιο, με δίχρωμους εσωτερικούς χώρους και ασορτί σετ αποσκευών, επίσης παραγωγής Versace. Ειδικά αξεσουάρ, όπως ένα μαντήλι και παπούτσια οδήγησης, αμφότερα με το σήμα της Versace, σχεδιάστηκαν για να συμπληρώσουν το μοντέλο.

Αφιερωμένη αποκλειστικά στην κινεζική αγορά, παρήχθησαν μόλις δέκα μονάδες της 670-4 SV «China Limited Edition». Είναι αναγνωρίσιμη από τη λωρίδα που διατρέχει το καπό και την οροφή.

Ρεκόρ ταχύτητας στο Nardo

Το Φεβρουάριο του 2002, η Lamborghini μια Murcielago στην πίστα δοκιμών στο Nardο της Puglia, σε μια προσπάθεια να σημειώσει νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής. Στο τιμόνι βρισκόταν ο οδηγός δοκιμών Giorgio Sanna, σήμερα επικεφαλής της Lamborghini Squadra Corse. Παρά την απροσδόκητη αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια της στάσης ανεφοδιασμού, ο στόχος επιτεύχθηκε, με την διάνυση 305,048 χιλιομέτρων σε 1 ώρα και με μέση ταχύτητα στον ταχύτερο γύρο 325,98 χλμ./ώρα. Καταρρίφθηκαν επίσης τα ρεκόρ των 100 χιλιομέτρων και των 100 μιλίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!