F1: To στήσιμο που προτιμά ο Perez κοστίζει σε απόδοση

Η Red Bull αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις που χρειάζονται για να έρθει το στήσιμο της RB18 πιο κοντά στις προτιμήσεις του Sergio Perez κοστίζουν σε απόδοση.

F1: To στήσιμο που προτιμά ο Perez κοστίζει σε απόδοση

Η Red Bull αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις που χρειάζονται για να έρθει το στήσιμο της RB18 πιο κοντά στις προτιμήσεις του Sergio Perez κοστίζουν σε απόδοση.

Ο Sergio Perez ξεκίνησε δυναμικά τη σεζόν, κατακτώντας την πρώτη του pole position στην F1 στο GP Σαουδικής Αραβίας και κερδίζοντας το Grand Prix του Μονακό και ήταν καλός απέναντι στον Verstappen ιδιαίτερα στα σιρκουί πόλης. Αλλά από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, όπου εκκίνησε εμπρός από τον Ολλανδό, αλλά δεν είχε καλό ρυθμό αγώνα και τερμάτισε δεύτερος, ο Perez έχει δυσκολευτεί με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου. Στους τελευταίους 8 αγώνες έχει ανέβει στο βάθρο μόνο 2 φορές.

Σε δηλώσεις του τον Ιούλιο, ο Perez ανέφερε ότι η εξέλιξη του μονοθεσίου της Red Bull οδήγησε τον ίδιο να μην αισθάνεται τόσο άνετα με αυτό όσο στην αρχή της σεζόν. Έκτοτε, ο Μεξικανός και η ομάδα εργάζονται για να βελτιώσουν τα πράγματα, αλλά χωρίς απτά αποτελέσματα. Μετά το GP Βελγίου στα τέλη Αυγούστου, ο Perez δήλωσε ότι επιθυμούσε η Red Bull να «λειτουργήσει το μονοθέσιο ελαφρώς διαφορετικά», προκειμένου του επιτρέψει να αντλήσει υψηλότερες επιδόσεις από το μονοθέσιο και τον εαυτό του.

Ο Perez δυσκολεύεται να διαχειριστεί ένα μονοθέσιο με εμπρός άξονα που έχει άμεση απόκριση και πιο νευρικό πίσω μέρος, όπως αρέσει στον Verstappen. Αυτά τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου επιτρέπουν στον Ολλανδό να αντλήσει απόδοση στην οποία ο Perez δεν φαίνεται να έχει πρόσβαση. Όταν στην αρχή της σεζόν το μονοθέσιο έτεινε περισσότερο προς την υποστροφή, η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών ήταν πολύ μικρότερη.

O Pierre Wache επικεφαλής μηχανολόγος απόδοσης της Red Bull, που επιβλέπει τη λειτουργία της ομάδας στην πίστα, δήλωσε για τις δυσκολίες του Perez: «Είναι πολλοί παράγοντες, αλλά πρόκειται κυρίως για την ισορροπία του μονοθεσίου και την εμπιστοσύνη που έχουν σε αυτό οι οδηγοί, σε σύγκριση με την αρχή της χρονιάς, όταν το μονοθέσιο ήταν λίγο πιο ισορροπημένο για αυτόν και λιγότερο για τον Max. Μετά από τις αναβαθμίσεις που βάλαμε στο μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν, απομακρύνθηκε από αυτό. Και μετά, η εύρεση ενός σωστού στησίματος για αυτόν είναι αρκετά δύσκολη, ώστε να απολαμβάνει την αυτοπεποίθηση που θα μπορούσε έχει, για να κερδίσει ή να παλέψει με τον Max».

Από το GP Βελγίου, ο Perez χρησιμοποιεί δάπεδο διαφορετικών προδιαγραφών, κυρίως για λόγους budget. Η αναβαθμισμένη έκδοση του δαπέδου της RB18, την οποία δοκίμασαν οι οδηγοί σε Αυστρία και Γαλλία δεν έχει αποφέρει τα κέρδη που θα ήθελε η ομάδα. Ωστόσο, η Red Bull δεν είναι διατεθειμένη να κατασκευάσει καινούργια δάπεδα παλαιών προδιαγραφών σε τόσο προχωρημένο στάδιο της σεζόν, δεδομένων των περιορισμών του budget cap.

Συνεπώς, ο Sergio Perez χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη έκδοση, ενώ ο Max Verstappen την παλαιότερη. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ τους εκτιμάται στο σε 0,5 – 1 δέκατο του δλ., σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner. Η Red Bull έχει τονίσει επανειλημμένα ότι δεν ευνοεί τις προτιμήσεις του ενός οδηγού έναντι του άλλου.

Αντίθετα, ισχυρίζεται ότι η αλλαγή ισορροπίας πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων του μονοθεσίου αποτελεί συνέπεια της πορείας εξέλιξης που αποφέρει το μεγαλύτερο κέρδος απόδοσης. Σε συνδυασμό με την αξιοσημείωτη ικανότητα του Verstappen να διαχειρίζεται ένα μονοθέσιο που οι περισσότεροι οδηγοί -συμπεριλαμβανομένου του Perez- θεωρούν πολύ ασταθές στον πίσω άξονα.

Ο ίδιος ο Perez σχολίασε: «Είναι απλά μερικά εξαρτήματα που εξελίσσονται συνεχώς. Τα πράγματα εξελίσσονται. Αλλά δεν προσπαθώ να βρω δικαιολογίες. Το αυτοκίνητο είναι γρήγορο και πρέπει να το εκμεταλλευτώ στο έπακρο. Οπότε θα συνεχίσω να δουλεύω πολύ σκληρά με τους μηχανολόγους μου».

Ενώ η ομάδα προσπαθεί να κάνει το μονοθέσιό της να λειτουργήσει καλύτερα για τον Perez, κάνοντας το πίσω μέρος λίγο πιο σταθερό, ο Pierre Wache παραδέχεται ότι για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί στην απόδοση: «Είναι δύσκολο όταν προσπαθείς να εξελίξεις το μονοθέσιο, θεωρητικά, με βάση τις επιδόσεις και μετά έχεις κολλήσει όσον αφορά τα εργαλεία του στησίματος για να προσδιορίσεις εκ νέου την ισορροπία του».

«Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μειώσεις λίγο την απόδοση για να πετύχεις την επιθυμητή ισορροπία. Θα έλεγα ότι κανονικά θα χάσεις λίγο από την απόδοση για να την κάνεις καλύτερη. Δεν σημαίνει ότι είναι πολύ, αλλά είναι αυτού του είδους η κατεύθυνση».

Τα χαρακτηριστικά εξέλιξης της Red Bull δεν οφείλονται μόνο στις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, οι οποίες εν μέρει στοχεύουν να ενισχύσουν το εμπρός μέρος του μονοθεσίου που τείνει να υποστρέφει στις αργές στροφές, λόγω των φετινών τεχνικών κανονισμών καθώς και των ελαστικών της Pirelli για το 2022. Άλλος ένας παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό είναι και το βάρος.

Ο Verstappen έχει μιλήσει στο παρελθόν για το μειονέκτημα του υπερβολικού βάρους της RB18. Η ομάδα έχει καταφέρει να εξοικονομήσει μερικά κιλά κατά τη διάρκεια της σεζόν και η μείωση του συνολικού βάρους έχει βελτιώσει την κατανομή του, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου.

Ο Pierre Wache ανέφερε: «Το βάρος είναι σίγουρα μια πτυχή, αλλά αποτελεί μέρος του στησίματος του μονοθεσίου. Στην αρχή της σεζόν, που δεν είχαμε τη δυνατότητα να μετακινήσουμε βάρος, τότε είναι μέρος του στησίματος. Νομίζω ότι είναι όλα μαζί. Μετά, βρίσκεις απόδοση κάπου και είναι λίγο πιο δύσκολο να στήσεις το μονοθέσιο. Πήγε υπέρ του Max. Νομίζω ότι είναι ικανός να οδηγήσει οποιοδήποτε μονοθέσιο. Τώρα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να δώσουμε ένα μονοθέσιο στον Sergio για να έχει την απόδοση να παλέψει».

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Ιταλίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!