Πρεμιέρα στην Ευρώπη για το νέο Nissan X-Trail με υβριδική τεχνολογία e-Power

Το νέο Nissan X-Trail ακολουθεί το Qashqai και με τη σειρά του απόκτησε νέα αισθητική, έξυπνο υβριδικό σύστημα e-Power και μπόλικη τεχνολογία στο εσωτερικό του.

Πρεμιέρα στην Ευρώπη για το νέο Nissan X-Trail με υβριδική τεχνολογία e-Power

Το νέο Nissan X-Trail ακολουθεί το Qashqai και με τη σειρά του απόκτησε νέα αισθητική, έξυπνο υβριδικό σύστημα e-Power και μπόλικη τεχνολογία στο εσωτερικό του.

Το Nissan X-Trail περνάει στη νέα του εποχή έχοντας ως βασικά συστατικά τη μυώδη και σύγχρονη αισθητική, αλλά και την εξελιγμένη τεχνολογία σε όλους τους τομείς. Θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό e-Power, ένα έξυπνο σύστημα που είδαμε στο νέο Qashqai (δείτε τη δοκιμή του πατώντας εδώ) και του παρέχει τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με άμεση απόκριση και χαμηλή κατανάλωση από τον θερμικό κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί για φόρτιση της μπαταρίας, χωρίς να δίνει απευθείας κίνηση στους τροχούς.

Διαθέσιμο με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις, με ένα νέο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE. Έτσι, το νέο X-Trail έγινε το μοναδικό 7θέσιο εξηλεκτρισμένο SUV στην κατηγορία του. Με αυτό το μεγάλο SUV η Nissan συνεχίζει δυναμικά τη μετάβασή της προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Με σχεδόν 7 εκατομμύρια πωλήσεις, στα 20 χρόνια πορείας του, το X-Trail σίγουρα είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Nissan.

Πατάει στην πλατφόρμα CMF-C, γνωστή από χρήση και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, που επιτρέπει στο νέο X-Trail να κάνει χρήση των σύγχρονων συστημάτων κίνησης και ασφάλειας, έχοντας παράλληλα αυξημένη ακαμψία, αλλά προσφέροντας και μεγάλους χώρους, με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και επτά ατόμων.

Σχεδιαστικά ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της ιαπωνικής φίρμας, υιοθετώντας τη μάσκα V-motion. Νέα φωτιστικά σώματα, που συνοδεύονται με αεραγωγούς για καλύτερη ψύξη, ενώ οι προβολείς ομίχλης είναι ενσωματωμένοι ψηλά στον προφυλακτήρα. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι φουσκωμένοι θόλοι με τα προστατευτικά, που ενισχύουν τη δυναμική του αυτοκινήτου, ενώ η κάτω γραμμή των θυρών δίνει ροή στο σχήμα. Το σχήμα της τρίτης κολόνας θυμίζει πτερύγιο δελφινιού, όπως τονίζει η ιαπωνική εταιρεία και προσδίδει, μαζί με τα φωτιστικά που αγκαλιάζουν το σημείο στο πίσω μέρος, ένταση στη σχεδίαση.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική, με ενεργό κλείστρο στη μάσκα, βοηθήματα που κατευθύνουν ή εκτρέπουν τον αέρα, μέσω μιας αεροκουρτίνας, όπως ονομάζεται, ειδική διαμόρφωση της πρώτης κολόνας και κάλυμμα κάτω από το αμάξωμα για καλύτερη διαχείριση του αέρα. Το νέο X-Trail διατίθεται σε 10 χρώματα αμαξώματος, με πέντε διχρωμίες, δημιουργώντας 15 παραλλαγές.

Με υβριδικό σύστημα e-Power

Το νέο X-Trail είναι το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά με υβριδικό σύστημα e-Power. Γνωστό μας από το Qashqai, προσφέρει κίνηση με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς να απαιτεί φόρτιση. Το σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης 1,8 kWh και ένα σύστημα κίνησης που ενσωματώνει έναν κινητήρα βενζίνης μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, μια γεννήτρια ισχύος, ένα μετατροπέα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 150 kW στο εμπρός μέρος. Έτσι, η δύναμη που περνάει στους εμπρός τροχούς προέρχεται αποκλειστικά από τον ηλεκτρικό κινητήρα, με το αποτέλεσμα να είναι άμεση απόκριση στο γκάζι και γραμμική λειτουργία.

Η ισχύς του συστήματος είναι 204 ίπποι και 330 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, με τη μεταβλητή σχέση συμπίεσης που έχει, μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, με όφελος στην κατανάλωση, αλλά και την άνεση, με περιορισμένο θόρυβο. Επιπλέον, το νέο X-Trail διαθέτει και το σύστημα e-Pedal, το οποίο ανεβάζει το δείκτη ευκολίας στην καθημερινότητα, αφού επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει πατώντας ή αφήνοντας το γκάζι.

Και ήπια υβριδικό…

Πέρα από την έκδοση e-Power, το νέο X-Trail είναι διαθέσιμο και με υπερτροφοδοτούμενο μεταβλητού λόγου συμπίεσης κινητήρα των 1,5 λίτρων, με ισχύ 163 ίππων και 300 Nm ροπής. Η έκδοση αυτή διαθέτει και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V και προσφέρεται μόνο σε κίνηση στους δύο τροχούς.

Για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα κιβωτίο ταχυτήτων Xtronic. Έτσι, σε σενάρια οδήγησης με χαλαρή οδήγηση και ελαφριά επιτάχυνση, ο κινητήρας μεταβαίνει σε υψηλή αναλογία συμπίεσης για βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, ενώ σε περιπτώσεις όπου χρειάζονται περισσότερες επιδόσεις, ο λόγος συμπίεσης προσαρμόζεται σε χαμηλό επίπεδο.

Και τετρακίνητο…

Σε αυτή την έκδοση το X-Trail προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE, όπου το «e» σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ηλεκτρικό σύστημα. Εδώ, σε αυτή την έκδοση χρησιμοποιούνται δύο ηλεκτρικοί κινητήρες, με τη συνολική απόδοση να ανεβαίνει στα 157 kW, δηλαδή στους 213 ίππους, χάρη στο πίσω ηλεκτρικό μοτέρ των 94 kW.

Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7 δευτερόλεπτα. Συνεχίζοντας με χρόνους, η Nissan ανακοινώνει ότι το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης έχει 10.000 φορές πιο γρήγορη απόκριση, από ένα συμβατικό μηχανικό σύστημα 4WD. Επιπλέον, η συνεχής ανακατανομή της ροπής συμβάλει στα καλύτερα επίπεδα πρόσφυσης, κάτι στο οποίο συμβάλει και το σύστημα ανεξάρτητου ελέγχου της πέδησης.

Στο εσωτερικό…

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο εσωτερικό χαρίζουν στο νέο X-Trail πιο premium αύρα. Η ποιότητα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, ενώ και η εργονομία ακολουθεί στα ίδια βήματα. Η εικόνα επίσης είναι εντελώς διαφορετική, με τη μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων να κυριαρχεί στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Εκεί όπου υπάρχει και ένα νέο head-up display 8,8 ιντσών για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, που διαθέτει και φωνητικές εντολές. Στη βάση ο μικρός και κομψός επιλογέας ταχυτήτων απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα, που τώρα έχει πολλές θήκες. Διαθέσιμη είναι επίσης και επαγωγική φόρτιση κινητών.

Οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών, καθιστώντας ευκολότερη την πρόσβαση στο εσωτερικό, ειδικά αν έχετε μικρά παιδιά που πρέπει να βάλετε στα ειδικά καθίσματα. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα, αυξομειώνοντας αντιστρόφως ανάλογα, το χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Επίσης, καθιστά πιο εύκολη της πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, όσον αφορά την 7θέσια εκδοχή του μοντέλου. Η τρίτη σειρά καθισμάτων έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί άτομα με ύψος έως 1,6 μ., τοποθετώντας το X-Trail μεταξύ των πιο γενναιόδωρων στην κατηγορία του. Επίσης υπάρχει χώρος για την τοποθέτηση των ποδιών κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 585 λίτρα, δηλαδή μεγαλύτερος κατά 20 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Επίσης, η αρθρωτή διάταξη των δύο διαχωριστικών του χώρου αποσκευών προσφέρει 16 διαφορετικές διατάξεις, για βέλτιστη αξιοποίηση του πορτμπαγκάζ. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ηλεκτρική, με λειτουργία hands-free για μεγαλύτερη ευκολία.

 

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!