F1: O Verstappen αρνείται ότι η εξέλιξη της RB18 είναι στα μέτρα του

Ο Max Verstappen διέψευσε τους ισχυρισμούς που θέλουν τη Red Bull να εξελίσσει τo μονοθέσιό της με σκοπό να ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό του στιλ.

F1: O Verstappen αρνείται ότι η εξέλιξη της RB18 είναι στα μέτρα του

Ο Max Verstappen διέψευσε τους ισχυρισμούς που θέλουν τη Red Bull να εξελίσσει τo μονοθέσιό της με σκοπό να ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό του στιλ.

Από την αρχή της φετινής σεζόν, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, έχει αναφέρει ότι δυσκολεύεται με την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων που του παρέχει -ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές- το μονοθέσιο της Red Bull. Ο Ολλανδός έχει αναφέρει ότι η RB18 δεν του παρέχει τη «στήριξη» που θέλει στον εμπρός άξονα, είναι δηλαδή υπερβολικά υποστροφικό για τα γούστα του.

Ο Verstappen προτιμά ένα μονοθέσιο που έχει πολύ ακριβές εμπρός μέρος, καθώς έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί την αστάθεια του πίσω άξονα. Αυτό το χαρακτηριστικό είχε οδηγήσει τη Red Bull σε λάθος κατεύθυνση εξέλιξης του μονοθεσίου του 2020 και δυσκόλεψε πάρα πολύ τους team-mates του Ολλανδού στο παρελθόν: Pierre Gasly, Alex Albon και Sergio Perez πέρυσι για το μεγαλύτερο κομμάτι της σεζόν. Για κάθε οδηγό, είναι πολύ σημαντικό να εμπιστεύεται και να μπορεί να προβλέψει τις αντιδράσεις του μονοθεσίου, ώστε να αντλήσει το μέγιστο της απόδοσης από αυτό.

Με τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς και τα φετινά Pirelli να είναι πιο αδύναμα στον εμπρός άξονα σε σχέση με τα πολύ ισχυρά πίσω ελαστικά, έφεραν την απόκριση της Red Bull πιο κοντά στις προτιμήσεις του Perez. Η περισσότερη αυτοπεποίθηση του Μεξικανού εντός του cockpit φάνηκε περισσότερο σε σιρκουί πόλης, καθώς ο Perez κατέκτησε την pole position στη Jeddah και το Μπακού, ενώ βρέθηκε εμπρός από τον Verstappen και στις κατατακτήριες δοκιμές του Μονακό, γεγονός που τον οδήγησε στη νίκη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Red Bull προσπαθεί με τις αναβαθμίσεις του μονοθεσίου της να φέρει το κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων περισσότερο προς τον εμπρός άξονα, ενισχύοντας την απόκριση του εμπρός μέρους. Στο Red Bull Ring, ο Perez δήλωσε για την αίσθησή του εντός του μονοθεσίου: «Δεν είμαι τόσο άνετος με αυτό όσο ήμουν στην αρχή, ας το θέσουμε έτσι. Νομίζω ότι έχω λίγη δουλειά να κάνω για να κατανοήσω. Λοιπόν, απλά απομακρύνεται από μένα σε σχέση με το πόσο άνετα ήμουν στην αρχή» (της φετινής σεζόν).

Αλλά ο Verstappen επιμένει ότι η εξέλιξη της RB18 δεν είναι προσαρμοσμένη στις δικές του απαιτήσεις, αν και -όπως είναι φυσικό- η συμβολή του λαμβάνεται πάντα υπόψη από τους τεχνικούς της Red Bull. Ο Ολλανδός δήλωσε: «Πάντα προσπαθούμε να κάνουμε το μονοθέσιο πιο γρήγορο και οτιδήποτε παρουσιάζεται επάνω του, πρέπει να προσαρμόζεσαι σε αυτό, και σίγουρα αυτό κάνω. Φυσικά, λέω τι θα ήθελα για το μονοθέσιό μου γενικά, αλλά οι αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο δεν είναι ειδικά σχεδιασμένες για εμένα. Είναι απλά για να φέρουν περισσότερη απόδοση».

Σύμφωνος και ο Paul Monaghan

Oι δηλώσεις του επικεφαλής μηχανολόγου της Red Bull, Paul Monaghan, κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με αυτές του Verstappen: «Δεν κάναμε κάποιο σκόπιμο βήμα για να κάνουμε το μονοθέσιο λιγότερο αρεστό στις προτιμήσεις του Checo. Δεν είναι εύκολο να κάνεις αυτά τα μονοθέσια να πηγαίνουν ταχύτερα».

«Μέσα σε ένα αρκετά περιοριστικό σύνολο τεχνικών κανονισμών και ελευθεριών, αν βρεις έναν τρόπο να βελτιώσεις λίγο το ρυθμό, συχνά τον ακολουθείς, αν βρίσκεται εντός των οικονομικών περιορισμών και μπορείς να τον εφαρμόσεις. Έτσι, στη συνέχεια περνάς από μια διαδικασία με τα ερευνητικά σου εργαλεία, την υλοποίηση σε πλήρες μέγεθος και στη συνέχεια την αξιολόγηση σε πλήρες μέγεθος».

«Αν φαίνεται ότι έχουμε βελτιώσει λίγο το ρυθμό του μονοθεσίου, συνήθως θα το κρατήσουμε με βάση ότι όλα τα εργαλεία σου λένε ότι το μονοθέσιό σου θα είναι ταχύτερο. Τώρα, μπορεί κατά τη χρήση των εργαλείων, να ήταν ίσως πιο εύκολο για τον Max να τα υιοθετήσει. Ίσως το στήσιμό του να ταιριάζει λίγο περισσότερο από αυτό του Checo».

«Αλλά δεν είναι ότι το μονοθέσιο είναι σταθερό όσον αφορά τις παραμέτρους του, ώστε ο Checo να μην μπορεί στη συνέχεια να αλλάξει το στήσιμο για να είναι πάλι στα μέτρα του. Και θα ήταν ανόητο εκ μέρους μας να μην προσπαθήσουμε στη συνέχεια να δώσουμε στον Checo μια μέθοδο για να το εκμεταλλευτεί περισσότερο».

«Βρισκόμαστε στον αγώνα και για τους δύο τίτλους και ιδανικά, χρειαζόμαστε και τα δύο μονοθέσια μπροστά από τις Ferrari και τις Mercedes. Οπότε θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βρίσκονται και τα δύο εκεί».

Εξακολουθεί να είναι υπέρβαρη η RB18

H εξοικονόμηση βάρους αποτελεί τομέα στον οποίο έχει εστιάσει πάρα πολύ η Red Bull φέτος, καθώς η RB18 εξακολουθεί να βρίσκεται αρκετά μακρά από το ελάχιστο όριο των 798 κιλών, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και του εξοπλισμού του (80 κιλά).

Το πόσο επάνω από το ελάχιστο όριο βρίσκεται η RB18 έχει διακυμανθεί αρκετές φορές κατά τη διάρκεια χρονιάς. Οι τελευταίες πληροφορίες από το γερμανικό Τύπο αναφέρουν ότι λόγω των αναβαθμίσεων που έχουν παρουσιαστή στην RB18 τις τελευταίες εβδομάδες, το μονοθέσιο έχει πάρει ξανά λίγο βάρος και τώρα βρίσκεται 10 κιλά επάνω από το ελάχιστο όριο.

Ο Verstappen δήλωσε: «Θα έλεγα ότι δεν είμαστε εκπληκτικοί στις κατατακτήριες δοκιμές. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το μονοθέσιο, είμαστε ακόμα λίγο υπέρβαροι. Φυσικά, με άδειο ρεζερβουάρ, αυτός είναι απλά ένας περιορισμός που έχουμε, οπότε ακόμα πρέπει να αφαιρέσουμε βάρος από το μονοθέσιο, κάτι επάνω στο οποίο ήδη εργαζόμαστε».

«Αλλά για αυτό υποθέτω ότι στον αγώνα, το θέμα είναι λίγο λιγότερο σημαντικό. Διότι πρώτα απ’ όλα, δεν μπορείς να πιέσεις όπως στις κατατακτήριες δοκιμές. Έτσι, πιθανώς αυτό βοηθάει λίγο με τον μονοθέσιό μας. Και με γεμάτα ρεζερβουάρ, το θέμα του βάρους είναι λιγότερο ορατό».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!