Lightyear 0: Ηλιακή ηλεκτροκίνηση

Η ολλανδική Lightyear ετοιμάζεται να οδηγήσει στην παραγωγή αυτό που αποκαλεί ως το πρώτο ηλιακό ηλεκτροκίνητο όχημα χάρη στην αξιοποίηση φωτοβολταϊκών στην οροφή του.

Lightyear 0: Ηλιακή ηλεκτροκίνηση

Η ολλανδική Lightyear ετοιμάζεται να οδηγήσει στην παραγωγή αυτό που αποκαλεί ως το πρώτο ηλιακό ηλεκτροκίνητο όχημα χάρη στην αξιοποίηση φωτοβολταϊκών στην οροφή του.

H Lightyear, δημιούργησε αίσθηση πριν δύο χρόνια παρουσιάζοντας το πρώτο ηλιακό ηλεκτροκίνητο, όπως το αποκαλεί, με την ονομασία Lightyear One. Η περιγραφή της ολλανδικής startup αφορούσε την παρουσία φωτοβολταϊκών πάνελ πέντε τετραγωνικών μέτρων στην οροφή του One τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν για την αναπλήρωση ενός μέρους της ενέργειας των μπαταριών του.

Αν και η παρουσία φωτοβολταϊκών στην οροφή ενός αυτοκινήτου δεν αποτελεί πρωτοτυπία τόσο για τα concept cars όσο και για τους ιδιοκτήτες camper vans οι οποίοι χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια αντίστοιχες αυτοσχέδιες κατασκευές, δεν υπάρχουν αντίστοιχα δείγματα σε ηλεκτροκίνητο όχημα αυτοκίνητο «ευρείας» παραγωγής κάτι που καθιστά την Lightyear κατά κάποιο τρόπο πρωτοπόρο, μιας και ανακοίνωσε ότι το One που πλέον μετονομάζεται σε Zero θα περάσει στην παραγωγή από το προσεχές φθινόπωρο.

Προκειμένου να γίνει αυτό εφικτό, η Lightyear εκτός από την ονομασία προέβη και σε ορισμένες ακόμα αλλαγές τόσο σχεδιαστικές όσο και σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο. Ειδικότερα το Zero διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, φώτα, νέους  αεροδυναμικούς τροχούς, χειρολαβές ενώ οι πλευρικές κάμερες έχουν μετακινηθεί στα μπροστινά φτερά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αμάξωμα κατασκευάζεται από ανθρακόνημα με την πρώτη ύλη να έχει προέλθει από εργοστασιακά υπολείμματα του συγκεκριμένου υλικού τα οποία προορίζονταν για απόρριψη. Στο ίδιο σκεπτικό το εσωτερικό επενδύεται από φυτικής προέλευσης δέρμα, πλαστικά από ανακυκλωμένες φιάλες και λεπτομέρειες από ρατάν, προϊόν βιώσιμης καλλιέργειας.

Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, το Zero υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 625 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, ενώ τα πέντε τετραγωνικά φωτοβολταϊκών στην οροφή του επιβλητικού fastback μπορούν να συνεισφέρουν με ενέργεια που αντιστοιχεί σε 70 χλμ. ημερησίως ή 11.000 χλμ. με την προϋπόθεση βέβαια ότι τo αυτοκίνητο κυκλοφορεί σε χώρες με ηλιοφάνεια.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ολλανδικής φίρμας, επί της ουσίας με δεδομένο ότι οι καθημερινές μετακινήσεις μας σπανίως ξεπερνούν τα 35 χλμ. το Zero δεν χρειάζεται φόρτιση χάρη και στις σχετικά μικρές ενεργειακές του απαιτήσεις οι οποίες διαμορφώνονται σε ενεργειακή κατανάλωση 10,5 kWh/100 χλμ. με την συμβολή του εξαιρετικά χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή του (0.19) και του σχετικά χαμηλού βάρους (1.575 κιλά).

Εφόσον πάντως χρειάζεται να φορτιστεί, η μπαταρία των 60 kWh μπορεί να επαναφορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC, εξασφαλίζοντας ενέργεια που ισοδυναμεί με 520 χλμ. σε μόλις μία ώρα.

Αυτό που μάλλον αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα είναι η τιμή του καθώς όπως ανακοινώθηκε θα κοστίζει 250.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, όπως ανακοίνωσε η Lightyear, αφού το Zero περάσει στην παραγωγή στις εγκαταστάσεις της Valmet Automotive το προσεχές φθινόπωρο, θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη του νέου, αντίστοιχης φιλοσοφίας αλλά σαφώς πιο προσιτού μοντέλου Lightyear Two.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!