F1: Προβλήματα αξιοπιστίας για τη Red Bull -ξανά-

O Max Verstappen δεν είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι έχει εγκαταλείψει δύο φορές στους τρεις πρώτους φετινούς αγώνες. Σίγουρα δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ήθελε ξεκινήσει τη σεζόν υπεράσπισης του στέμματός του.

F1: Προβλήματα αξιοπιστίας για τη Red Bull -ξανά-

O Max Verstappen δεν είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι έχει εγκαταλείψει δύο φορές στους τρεις πρώτους φετινούς αγώνες. Σίγουρα δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ήθελε ξεκινήσει τη σεζόν υπεράσπισης του στέμματός του.

Τα τελευταία χρόνια, είχαμε συνηθίσει ο παράγοντας αξιοπιστία να παίζει μικρότερο ρόλο στην έκβαση τίτλων. Ωστόσο, φέτος o οδηγός στον οποίο η Red Bull ποντάρει για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δεν έχει καταφέρει να τερματίσει δύο από τους τρεις πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν. Το πρόβλημα εντοπίζεται και πάλι στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που προκάλεσε τη διπλή εγκατάλειψη της ομάδας στο Μπαχρέιν.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάζουν την κατάσταση αυτή. Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner δήλωσε ότι ο κινητήρας που χρησιμοποιούσε ο Max Verstappen στην Αυστραλία, ο οποίος φαίνεται να θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Honda στην Ιαπωνία για περαιτέρω ελέγχους. Παρότι η Honda έχει αποχωρήσει επισήμως από τη Formula 1 και οι κινητήρες ονομάζονται Red Bull Powertrains, η ιαπωνική εταιρεία είναι αυτή που τους κατασκευάζει και τους συντηρεί, επί πληρωμή.

Η φετινή αλλαγή σε καύσιμα Ε10 έχει δημιουργήσει μερικές νέες συνθήκες. Το καύσιμο λειτουργεί σε λίγο υψηλότερες θερμοκρασίες και αυτό έχει επιπτώσεις στη λειτουργία του συστήματος τροφοδοσίας, οι οποίες αιφνιδίασαν τη Red Bull στο Μπαχρέιν. Εκεί, επρόκειτο για ρύθμιση της αντλίας χαμηλής πίεσης που συλλέγει καύσιμα από την κυψέλη. Στις υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας, το καύσιμο άρχισε να εξατμίζεται και η αντλία δε μπορούσε να λειτουργήσει. Το πρόβλημα που προέκυψε στην Αυστραλία εντοπίζεται σε μέρος του συστήματος τροφοδοσίας που βρίσκεται εκτός της κυψέλης καυσίμου, όπου βρίσκεται μόνο η αντλία που αυξάνει την πίεσή του έως τα 500 bar πριν αυτό διοχετευτεί στους θαλάμους καύσης του V6.

Υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που ενδέχεται να παίζουν το ρόλο τους στην κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Red Bull. Το γεγονός ότι οι προσπάθειες της Honda ίσως ήταν μειωμένες ενόψει της φετινής σεζόν ενδεχομένως να φαίνεται σε αυτά τα προβλήματα. Ωστόσο, ακόμα και οι οικονομικοί περιορισμοί, η φύση των κανούργιων μονοθεσίων, ή η βεβιασμένη προετοιμασία της ομάδας για τη φετινή σεζόν, δεδομένου ότι διεκδικούσε τον τίτλο έως τον τελευταίο περυσινό αγώνα, ενδέχεται να έχουν παίξει το ρόλο τους.

Η ημέρα του αγώνα δεν είχε ξεκινήσει καλά για τον Verstappen, καθώς οι μηχανικοί του αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν πολλά εξαρτήματα του υδραυλικού συστήματος (του κιβωτίου και του συμπλέκτη) λίγο πριν την εκκίνηση. Λόγω αυτών των εργασιών τελευταίας στιγμής, υπήρχε ανησυχία ότι ο Verstappen ίσως να μην τερμάτιζε τον αγώνα. Εντούτοις, τα προβλήματα που τον οδήγησαν στην εγκατάλειψη στον 39ο γύρο δεν είχαν σχέση με το υδραυλικό σύστημα.

Σύμφωνα με τις υποθέσεις του αγωνιστικού συμβούλου της Red Bull, Helmut Marko, πιθανότατα επρόκειτο για διαρροή σε κάποια γραμμή του συστήματος τροφοδοσίας, δεδομένου ότι ο Verstappen ανέφερε μια παράξενη οσμή υγρού και η τηλεμετρία έδειξε απότομη πτώση της πίεσης καυσίμου. Επίσης, είναι προφανές ότι και η AlphaTauri αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της χρησιμοποίησαν την 3η φετινή τους μονάδας ισχύος στον 3ο αγώνα της σεζόν. Σύμφωνα με τον Horner τα προβλήματα της ιταλικής ομάδας δεν συσχετίζονταν με αυτά της Red Bull.

O Verstappen ήταν ιδιαίτερα σκληρός στις δηλώσεις του, αναφέροντας ότι βρίσκεται μίλια πίσω στη μάχη του τίτλου και χαρακτηρίζοντας την κατάσταση απαράδεκτη. Αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να συμβαίνουν όταν κυνηγάς τον τίτλο, προειδοποίησε ο περυσινός Πρωταθλητής. Παρότι βρισκόμαστε στον 3ο αγώνα μιας σεζόν τουλάχιστον 23 Grand Prix, ο Ολλανδός δήλωσε ότι θα χρειαστεί… 45 αγώνες για να καλύψει τη βαθμολογική διαφορά που έχει αναπτύξει ο Charles Leclerc. Ο Horner δήλωσε ότι κατανοεί την απογοήτευση του Verstappen, δεδομένης της κατάστασης.

Είναι προφανές ότι οι βαθμοί που χάθηκαν στην Αυστραλία ενδέχεται να στοιχίσουν στη μάχη του τίτλου. Επίσης, είναι σίγουρο πλέον ότι υπάρχει ανησυχία για την αξιοπιστία στους επόμενους αγώνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!