Η Opel γιορτάζει τα 160 χρόνια της

Μια ιστορία γεμάτη καινοτομίες που άρχισε από μια ραπτομηχανή

160 Years Opel

Η Opel γιορτάζει τα 160 χρόνια της

Μια ιστορία γεμάτη καινοτομίες που άρχισε από μια ραπτομηχανή

Το 2022, η Opel γιορτάζει μια πολύ ιδιαίτερη επέτειο. Τον Αύγουστο του 1862 ο Adam Opel ίδρυσε την εταιρεία και αργότερα στο δυναμικό της εντάχθηκε η οικογένεια του: oι πέντε γιοι και η σύζυγός του Sophie, που συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξη της εταιρείας και μπορεί να θεωρηθεί η πρώτη γυναίκα διευθυντής της εταιρείας που αρχικά κατασκεύαζε ραπτομηχανές, μετά ποδήλατα και αργότερα αυτοκίνητα. Στόχος της Opel ήταν και παραμένει να προσφέρει στους πελάτες καινοτομίες σε συνδυασμό με το συναίσθημα και την παράδοση. Σήμερα η μάρκα βρίσκεται σε τροχιά μεταστροφής στη βιώσιμη κινητικότητα που θα την κάνει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη από το 2028.

Όλα άρχισαν όταν ο Adam Opel συναρμολόγησε την πρώτη του ραπτομηχανή στο Rüsselsheim, θέτοντας τον θεμέλιο λίθο για τη νεοσυσταθείσα εταιρεία Opel. Τα ποσοστά παραγωγής αυξήθηκαν γρήγορα, κυρίως επειδή η Opel ανταποκρίθηκε στις επιθυμίες των πελατών και σχεδίασε ειδικές ραπτομηχανές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κάθε πελάτη. Το 1868 η εταιρεία μεταφέρθηκε σε νέες εγκαταστάσεις και σύντομα έγινε ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ραπτομηχανών στη Γερμανία και εξήγαγε σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Μετά τις ραπτομηχανές, η Opel δημιούργησε έναν άλλο επιτυχημένο πυλώνα, αυτόν των ποδηλάτων. Το 1886 κατασκευάστηκε στο Rüsselsheim το πρώτο ποδήλατο που έκανε την Opel έναν από τους πρώτους κατασκευαστές ποδηλάτων στη Γερμανία. Σύντομα υιοθέτησε τη σύγχρονη τεχνολογία, όπως τα ελαστικά πεπιεσμένου αέρα, τα ρουλεμάν και τις πλήμνες στα ποδήλατά της. Από το 1894 η Opel παρουσίασε ποδήλατα ειδικά σχεδιασμένα για γυναίκες και η επιτυχημένη ιστορία της συνεχίστηκε μέσα στις δεκαετίες. Τη δεκαετία του 1920, η Opel έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στον κόσμο.

Το επόμενο αναπτυξιακό βήμα, που προώθησαν οι πέντε γιοί μετά τον θάνατο του Adam Opel, ήταν η έναρξη της παραγωγής αυτοκινήτων το 1899. Η Opel είναι ένας από τους πρωτοπόρους σε αυτόν τον κλάδο. Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Rüsselsheim ξεκίνησε με το Opel «Patent-Motorwagen System Lutzmann». Το 1906 κατασκευάστηκε το 1.000ο όχημα. Το μεγάλο βήμα έγινε το 1909 με το θρυλικό «Doktorwagen». Με τιμή 3.950 μάρκα, κόστιζε τα μισά χρήματα από τους πολυτελείς ανταγωνιστές του και άνοιξε το δρόμο σε ένα ευρύτερο τμήμα του πληθυσμού να αποκτήσει το δικό του αυτοκίνητο.

Η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που εισήγαγε μεγάλης κλίμακας παραγωγή χρησιμοποιώντας τεχνολογία της γραμμής συναρμολόγησης. Το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στη Γερμανία το 1924 ήταν το «Laubfrosch». Μόλις τρία χρόνια αργότερα, το Opel 4 PS, με αρχική τιμή μόλις 2.980 μάρκα, ήταν ένα αυτοκίνητο για όλους. Χάρη στην ορθολογική παραγωγή, το μοντέλο γινόταν πιο προσιτό από χρόνο σε χρόνο και με συνεχώς αυξανόμενες επιδόσεις. Η μεγάλη ζήτηση για τα μοντέλα της Opel οδήγησε το 1935 στη δημιουργία του «Olympia» το οποίο είχε έντονες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ χάρη στο ενιαίο ατσάλινο πλαίσιο του έκανε τη διαδικασία παραγωγής ταχύτερη, ανοίγοντας το δρόμο για την μαζική παραγωγή μεγάλης κλίμακας.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, η Opel έχει δημιουργήσει θρυλικά μοντέλα όπως το Kadett, η πρώτη έκδοση του οποίου παρουσιάστηκε το 1936. Το 1991 η 12η γενιά του πήρε το όνομα Astra που συνεχίζει μέχρι σήμερα. Τα σημερινά Astra και Insignia Sports Tourer προέρχονται από το Olympia Rekord Caravan του 1953, το πρώτο station wagon της μάρκας.

Η επιτυχία συνεχίστηκε με το μικρό Corsa, που εφέτος γιορτάζει τα 40 του χρόνια και αποκτά την πρώτη εξηλεκτρισμένη έκδοση του. Η Opel δημιούργησε μια νέα κατηγορία οχημάτων το 1991 με το Frontera, ένα «όχημα αναψυχής με κίνηση σε όλους τους τροχούς» η οποία σήμερα είναι γνωστή ως SUV. Το 1999 το Zafira έφερε μια νέα καινοτομία αφού μπορούσε να μετατραπεί από επταθέσιο σε διθέσιο, με μεγάλο χώρο φόρτωσης, σε μερικά λεπτά και χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθούν τα καθίσματα.

Η ασφάλεια και η άνεση ήταν πάντα πολύ σημαντικές για την Opel. Από τη δεκαετία του 1930 και μετά, το αυτοφερόμενο ενιαίο πλαίσιο έκανε τα Olympia, Kadett και Kapitän πιο σταθερά και ελαφριά. Το Rekord C ήταν επίσης καινοτόμο για τη μάρκα, αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της που είχε σπειροειδή ελατήρια στον πίσω άξονα και εμπρός δισκόφρενα, ενώ η τηλεσκοπική κολόνα ασφαλείας του τιμονιού έγινε στάνταρ στα μοντέλα της Opel από το 1968.

Το 1991, το Astra εφοδιάστηκε με το Opel Safety System που περιλάμβανε πλευρική προστασία πρόσκρουσης και προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας και το 1995, η Opel έγινε η πρώτη Γερμανική μάρκα που εισήγαγε αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό ως στάνταρ σε όλα τα νέα αυτοκίνητα.

Επιπλέον η Opel έχει μακρά και σημαντική αγωνιστική ιστορία. Πριν από σχεδόν πέντε δεκαετίες, ο Walter Röhrl έφερε τη μάρκα στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 1974, αυτός και ο συνοδηγός του, Jochen Berger, στέφθηκαν πρωταθλητές Ευρώπης οδηγώντας ένα Ascona SR και το 1982 με τον Christian Geistdörfer στο πλευρό του κέρδισε το Ράλι Μόντε Κάρλο με ένα Ascona 400 ενάντια στον τετρακίνητο ανταγωνισμό, κερδίζοντας και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Σήμερα το Opel Corsa-e Rally του ADAC Opel e-Rally Cup, του πρώτου κυπέλλου ράλλυ ενιαίου τύπου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, αποδεικνύει ότι οι κορυφαίες επιδόσεις και η περιβαλλοντική συμβατότητα δεν αλληλοαποκλείονται.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!