Τι σημαίνει το TDI;

Τo «TDI» χρησιμοποιείται στους κινητήρες πετρελαίου του Ομίλου Volkswagen όμως τί σημαίνει και πώς ονομάζουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους οι άλλες εταιρίες;

Τι σημαίνει το TDI;

Τo «TDI» χρησιμοποιείται στους κινητήρες πετρελαίου του Ομίλου Volkswagen όμως τί σημαίνει και πώς ονομάζουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους οι άλλες εταιρίες;

Τα φυλλάδια νέων αυτοκινήτων ξεχειλίζουν από ακρωνύμια διάφορων χαρακτηριστικών κάθε μοντέλου όπως το ABS (anti-lock braking system), το ESP (electronic stability package) και το ACC (adaptive cruise control). Όμως οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν και μερικά δικά τους ακρωνύμια που μας μπερδεύουν ακόμα περισσότερο.

Μερικά αφορούν τους κινητήρες και αυτό συμβαίνει όταν ένα μοντέλο είναι διαθέσιμο με περισσότερους από έναν κινητήρες και χρειάζονται για να διακρίνεται η διαφορά μεταξύ τους. Τα πετρελαιοκίνητα, τα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά έχουν διαφορετικές προσθήκες στην ονομασία τους.

Κινητήρες TDI

Το TDI χρησιμοποιείται σε όλους τους σημερινούς κινητήρες πετρελαίου του Volkswagen Group, στις μάρκες Audi, Volkswagen, SEAT, Skoda, Porsche και Bentley.

Και ενώ το «D» στο TDI μπορεί να πιστεύετε ότι σημαίνει «diesel», στην πραγματικότητα το ακρωνύμιο σημαίνει «Turbocharged Direct Injection». Ο υπερσυμπιεστής χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της ισχύος, αλλά επιτρέπει στον κινητήρα να είναι μικρότερου μεγέθους, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση καυσίμου. Ο μικρότερος κινητήρας έχει μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη οικονομία, ταχύτερη επιτάχυνση, καλύτερο χειρισμό και αφήνει περισσότερο χώρο για προστασία των επιβατών σε κάποια σύγκρουση. Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την καύση φέρνοντας υψηλότερη ροπή και χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων.

TDI εναντίον TSI

Ενώ το TDI είναι η συντομογραφία της Volkswagen για τους κινητήρες turbo diesel, το «TSI» χρησιμοποιείται στους βενζινοκινητήρες της και σημαίνει «Turbocharged Stratified Injection». Και αυτοί χάρη στον υπερσυμπιεστή έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων ενώ  το μικρό μέγεθος αυξάνει την ισχύ ακόμα και όταν οι στροφές του κινητήρα είναι χαμηλές.

Οι βενζινοκινητήρες του Ομίλου Volkswagen μπορεί να ονομάζονται και «TFSI» με το «F» να σημαίνει «Fuel». Είναι παρόμοιοι, αλλά οι TSI είναι πιο καινούριοι και έχουν βελτιώσεις όπως το επανασχεδιασμένο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, τα αναβαθμισμένα συστήματα διαχείρισης του κινητήρα και τη χρήση αλυσίδας χρονισμού αντί για ιμάντα.

TDCi, CRDi, dCi και άλλοι πετρελαιοκινητήρες

Όπως αναφέραμε, το TDI χρησιμοποιείται στους πετρελαιοκινητήρες του Ομίλου Volkswagen, ενώ άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικά ακρωνύμια. Οι περισσότερες χρησιμοποιούν το γράμμα «D» , όμως οι GDi της Kia και της Hyundai μπερδεύουν τα πράγματα, μιας και πρόκειται για κινητήρες βενζίνης.

Τα ονόματα των κινητήρων πετρελαίου στις υπόλοιπες εταιρείες είναι:

Alfa Romeo:  JTDm (uni-Jet Turbo Diesel modificata)

BMW: προσθέτει στην ονομασία του μοντέλου ένα «d» (π.χ. 118d)

Citroen, DS, Peugeot και Opel : BlueHDi

Fiat: Multijet

Ford: TDCi (Turbo Diesel Common-rail injection) στα παλαιότερα μοντέλα και EcoBlue στα νεότερα

Jaguar και Land Rover: Το «D» και μετά την ιπποδύναμη του κινητήρα (π.χ. D150)

Honda:  i-DTEC (Intelligent Diesel Technology Control Engine)

Hyundai και Kia: CRDi (Common Rail Diesel injection)

Jeep: Multijet ή CRD (Common Rail Diesel)

Mazda: SkyActiv-D

ΜΙΝΙ: Το γράμμα «D».

Mercedes-Benz: CDI (Common-rail Diesel Injection), ή την ονομασία μοντέλου και το «d» (π.χ. CLA 220 d)

Nissan, Renault και Dacia: dCi (direct Common-rail injection)

Toyota: Το γράμμα «D» (τα μοντέλα D-4D έχουν και τετρακίνηση)

Opel: CDTi (Common-rail Diesel Turbo injection)

Volvo: Το γράμμα «D» μετά την ονομασία του μοντέλου (π.χ. D5) ή το «B» για τους ήπια υβριδικούς κινητήρες (π.χ. B5)

Αποκλειστική συνεργασία: Carbuyer

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!