Οδηγούμε στις ΗΠΑ το νέο Jeep Grand Cherokee

Εν αναμονή της έλευσης του νέου Jeep Grand Cherokee στην Ευρώπη, ταξιδέψαμε στις ΗΠΑ για να διαπιστώσουμε οδηγώντας το τι πρέπει να περιμένουμε.

Οδηγούμε στις ΗΠΑ το νέο Jeep Grand Cherokee

Εν αναμονή της έλευσης του νέου Jeep Grand Cherokee στην Ευρώπη, ταξιδέψαμε στις ΗΠΑ για να διαπιστώσουμε οδηγώντας το τι πρέπει να περιμένουμε.

Η Jeep έχει σημειώσει το τελευταίο διάστημα κάποια σημαντικά ορόσημα. Πέρυσι γιόρτασε τα 80α γενέθλιά της, ενώ φέτος συμπλήρωσε τα 30 χρόνια ζωής ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, το Grand Cherokee. Το Grand Cherokee έκανε πρεμιέρα το 1992, επιστρέφει δυναμικά και αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά σε έκδοση Plug-in Hybrid, αλλά πριν την έλευσή του, το Auto Express άρπαξε την ευκαιρία, ταξιδεύοντας στις ΗΠΑ, για να βρεθεί πίσω από το τιμόνι της πρόσφατης εκδοχής του και να πάρει μια πρώτη εικόνα για αυτό που αναμένεται.

Το Grand Cherokee είχε πάντα μεγάλη αξία, προσφέροντας ποιότητα και εξοπλισμό με σημαντικά λιγότερα χρήματα από τον premium ανταγωνισμό του. Στις ΗΠΑ διατίθεται σε τιμή από 37.785 δολάρια (33.442 ευρώ), σημαντικά χαμηλότερα από τα μοντέλα της Land Rover, με το πολύ μικρότερο Discovery Sport να ξεκινάει από 43.200 δολάρια (38.225 ευρώ) και το αναφέρουμε αυτό γιατί τη δεκαετία του ’90 το κορυφαίων προδιαγραφών Grand Cherokee ήταν ανταγωνιστικό των Range Rover.

Αυτή η νέα γενιά έχει μεγαλώσει κατά σχεδόν 100 χιλιοστά σε μήκος σε σύγκριση με την προηγούμενη. Στις ΗΠΑ επίσης διατίθεται και μια έκδοση με μακρύ μεταξόνιο, η “L”, με τρεις σειρές καθισμάτων και επιπλέον 290 χιλιοστά μήκους σε σχέση με την απλή εκδοχή. Ωστόσο, προς το παρόν, δεν είναι στα πλάνα η εισαγωγή της στην Ευρώπη.

Επίσης, αισθητικά το Grand Cherokee είναι αρκετά διαφορετικό, με την μικρή έκδοση της διάσημης μάσκας της Jeep με τις επτά καθέτους, η οποία πλαισιώνεται από λεπτούς προβολείς LED και υπογραμμίζεται από μια διακριτική λωρίδα χρωμίου και φώτα ημέρας LED που είναι τοποθετημένα πάνω από τα φρύδια. Τα διακριτικά στοιχεία χρωμίου συνεχίζονται με μια λωρίδα που διατρέχει τα πλαίσια των θυρών και μετά κατεβαίνει κατά μήκος του χώρου αποσκευών και επιστρέφει στην άλλη πλευρά.

Πρόκειται για μια έξυπνη εξέλιξη στην εμφάνιση του Jeep, με το τετραγωνισμένο προφίλ να είναι αναγνωρίσιμο ως Grand Cherokee, ειδικά με το όνομα του αυτοκινήτου να συνεχίζει να αναγράφεται χαμηλά στις πόρτες και να συνοδεύεται από μια αμερικανική σημαία.

Το εσωτερικό είναι ανάλογα επανασχεδιασμένο, με ένα κομψό ξύλινο πάνελ να εκτίνεται από τις πόρτες στο ταμπλό και ολοκληρώνεται από όμορφα ραμμένο δέρμα, με λωρίδες χρωμίου να φωτίζουν ακόμα περισσότερο τη συνολική εικόνα. Φαίνεται υπέροχο.

Το επιπλέον μήκος αποδίδει σε επίπεδο χώρων, με αρκετό αέρα στη δεύτερη σειρά και αξιοπρεπή στην τρίτη της έκδοσης “L”. Ο χώρος αποσκευών δεν φαίνεται να «προβληματίζεται» ούτε με τις αποσκευές μιας οικογένειας.

Όπως είναι αναμενόμενο, οι ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν στο ταμπλό με μία 10 ιντσών εμπρός από τον οδηγό στη θέση του πίνακα οργάνων και μία παρόμοιων διαστάσεων του συστήματος πολυμέσων, στο κέντρο. Η τελευταία διαθέτει την πιο πρόσφατη εκδοχή του συστήματος U Connect, το οποίο έχει καλή απόκριση και είναι εύκολο στη χρήση, διαθέτοντας και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto.

Η έκδοση Summit έχει αρκετή τεχνολογία, με πολλά καλούδια σε αυτόν τον τομέα, όπως head-up display με καλή ευκρίνεια, ακόμα και νυχτερινή όραση, που προβάλει εικόνες στην οθόνη και προειδοποιεί τον οδηγό για πεζούς ή ζώα που βρίσκονται στο δρόμο, μπροστά του.

Το αυτοκίνητό μας είναι ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα με 19 ηχεία από την αμερικάνικη εταιρεία McIntosh, θερμαινόμενα, ψυχόμενα και με μασάζ καθίσματα εμπρός και πίσω (των οποίων η άνεση επαινέθηκαν ιδιαίτερα από κάτοχο Lexus, με την ιαπωνική εταιρεία να κατασκευάζει μερικά από τα πιο άνετα καθίσματα) καθώς και κάμερα που σου επιτρέπει να παρακολουθείς αυτόν που κάθεται στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Επίσης, διαθέσιμη είναι και η υπηρεσία Amazon Fire για να βλέπουν ταινίες οι επιβάτες.

Η ποιότητα συνολικά είναι καλή, αν και μερικά από τα πλαστικά στα χαμηλότερα σημεία είναι λίγο σκληρά και γυαλιστερά, όπως συμβαίνει με το ντουλαπάκι. Ωστόσο, στο αυτοκίνητο δοκιμής μας οι πίσω πόρτες έκαναν ένα θόρυβο κατά το κλείσιμο, με κάποιους από τους επιβαίνοντες να την ανοιγοκλείνουν για να βεβαιωθούν ότι είναι πραγματικά κλειστή. Ελπίζουμε ότι τα αυτοκίνητα που θα έρθουν εδώ να είναι καλύτερα.

Όταν τα αυτοκίνητα φτάσουν εδώ θα εφοδιάζονται με Plug-in υβριδικό σύστημα που θα περιλαμβάνει ένα θερμικό κινητήρα 2,0 λίτρων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν 375 ίππους, με μετάδοση στους τέσσερις τροχούς και ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 45 χιλιόμετρα. Το δικό μας Grand Cherokee L εφοδιάζονταν με τον μικρότερο από τους δύο κινητήρες –αποκλειστικά- βενζίνης, έναν 3,6 λίτρων Pentastar V6 με 293 ίππους και 353 Nm ροπής.

Αυτό μπορεί να μην ακούγεται αρκετό για το μεγαλύτερο των Grand Cherokee, αλλά στην πράξη κινεί τέλεια, παράγοντας όμως ένα θόρυβο σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης.

Αυτό που όμως πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η συνολική ποιότητα στο εσωτερικό του Jeep, που είναι εξαιρετικά ήσυχο στο ταξίδι. Επίσης είναι άνετο, και δίνει έμφαση σε αυτόν τον τομέα, αντί να είναι σφιχτή για περισσότερη ευελιξία. Ανάλογα, το τιμόνι είναι ρυθμισμένο με γνώμονα την άνεση παρά την αίσθηση.

Περνάει πάνω από έντονες κακοτεχνίες, λακκούβες και σαμαράκια, επιδεικνύοντας εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπισή τους, παραμένοντας άνετο σε κάθε περίπτωση. Ας ελπίσουμε ότι θα έρθει με τις ίδιες ρυθμίσεις και εδώ.

Εκεί που επίσης αποδίδει αυτό είναι εκτός δρόμου και στην ήπια εκτός δρόμου διαδρομή που κάναμε στην Αριζόνα το Grand Cherokee ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες που έχεις για ένα Jeep, με τεράστια μάλιστα αποθέματα.

Και πάλι η τεχνολογία παίζει το ρόλο εδώ, με το Quadra-Trac I, Quadra-Trac II την αερανάρτηση Quadra-Lift και τη διαχείριση της πρόσφυσης Select-Terrain να συνδυάζονται επιτρέποντας στο Grand Cherokee να πάει μακρύτερα από όσο πιθανώς θα θέλεις να πας.

Συμπέρασμα

Εάν το Grand Cherokee είναι το ίδιο προσιτό και στη δική μας αγορά, όπως και σε αυτή των ΗΠΑ, θα αποδειχθεί εξαιρετικά δελεαστικό. Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από την άνεσή του, ενώ είναι δυνατό και σε επίπεδο τεχνολογίας. Η δύναμη του Plug-in θα κάνει επίσης αυτό το μεγάλο SUV ακόμα πιο ελκυστικό.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Φωτογραφίες: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!