Ευρώπη: Αίρει την απαγόρευση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, συνεχίζεται η παραγωγή και μετά το 2035

Οι πωλήσεις νέων θερμικών αυτοκινήτων θα συνεχιστούν στις ευρωπαϊκές αγορές, κάτω από ένα τροποποιημένο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την διάθεση οικολογικών καυσίμων.

Ευρώπη: Αίρει την απαγόρευση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, συνεχίζεται η παραγωγή και μετά το 2035

Οι πωλήσεις νέων θερμικών αυτοκινήτων θα συνεχιστούν στις ευρωπαϊκές αγορές, κάτω από ένα τροποποιημένο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την διάθεση οικολογικών καυσίμων.

Αλλάζει στάση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την ατζέντα αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, η οποία προέβλεπε μείωση εκπομπών ρύπων έως και κατά 100% μέχρι το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου, στο Στρασβούργο, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τον καγκελάριο της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς και την πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζιόρτζια Μελόνι να υπογράφουν από κοινού επιστολή ζητώντας την μη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.

Σε συνέντευξή του στο γερμανικό Handelsblatt, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Έλληνας Επίτροπος για τις Μεταφορές στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε πως η επιστολή «έγινε δεκτή σε θετικό κλίμα» και πρόσθεσε ότι: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες. Θέλουμε να επιμείνουμε στους στόχους μας, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας επιβεβαίωσε πως τα θερμικά κινητήρια σύνολα θα συνεχίσουν να παράγονται, όμως θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως τα βιοκαύσιμα ή το υδρογόνο.

Ένα σχετικό παράδειγμα είναι το HVO100, το οποίο παράγεται εξ ολοκλήρου από υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο που προέρχεται από φυτικά έλαια και ζωικά λίπη. Η BMW ήδη τροφοδοτεί τα αυτοκίνητα diesel που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO100, το οποίο, σύμφωνα με έρευνες, μειώνει τις εκπομπές κατά 90% σε σύγκριση με το κανονικό πετρέλαιο κίνησης.

Η Porsche είναι μια ακόμη εταιρεία που πειραματίζεται με την ανάπτυξη βιώσιμων, συνθετικών καυσίμων, τα οποία θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης χωρίς επιπρόσθετη επιβάρυνση στον πλανήτη. Μάλιστα συνεργάζεται μαζί με άλλες εταιρείες σε μια πιλοτική μονάδα παραγωγής συνθετικού καυσίμου στη Χιλή. Η κίνηση αυτή έχει ως στόχο να δείξει ότι το νέο καύσιμο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε όλα τα αυτοκίνητα έως και 90%, χωρίς αλλαγές στο δίκτυο ανεφοδιασμού.

Τα νέα μέτρα θα ανακοινώνονταν στις 10 Δεκεμβρίου, όμως η παρουσίασή τους αναβλήθηκε, για αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!