Η Lynk & Co είναι μια μάρκα που μπήκε δυναμικά, με διαφορετική φιλοσοφία τόσο στον τρόπο διάθεσης όσο και στο πώς αντιλαμβάνεται το σύγχρονο αυτοκίνητο.
Στην Ελλάδα η άφιξή της έγινε με καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες, ωστόσο το πρώτο 01 που γνωρίσαμε κατάφερε να αφήσει θετικές εντυπώσεις: ένα SUV με μοντέρνα σχεδίαση, καλή ποιότητα κατασκευής και έναν χαρακτήρα που το ξεχώριζε από τα συνηθισμένα.
Σήμερα, το μοντέλο έρχεται ανανεωμένο, με περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και αναβαθμισμένη τεχνολογία, ώστε να σταθεί ακόμα πιο ανταγωνιστικά απέναντι στα πρωτοκλασάτα plug-in SUV της κατηγορίας του.
Το νέο Lynk & Co 01 φέρνει ένα ελαφρώς αναβαθμισμένο plug-in υβριδικό σύστημα, με συνδυαστική ισχύ 280 ίππων και ροπή 535 Nm σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις. Η μπαταρία έχει αυξηθεί σε 17,7 kWh και η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία φτάνει τα 75 χιλιόμετρα (WLTP) . Σε κατάλληλες συνθήκες, η κατανάλωση που ανακοινώνεται από το εργοστάσιο είναι 0,9 λτ/100 χλμ. και εκπομπές 20 γρ CO₂/χλμ. (εφόσον είναι φορτισμένη πλήρως η μπαταρία) — επίπεδα που το τοποθετούν σε πλεονεκτική θέση για εταιρική χρήση και φορολογικά κίνητρα στην Ελλάδα.

Στην ελληνική αγορά, η νέα έκδοση διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Core με τιμή 45.990 € και More με τιμή 49.990 € . Και τα δύο επίπεδα καλύπτονται από εγγύηση 4 ετών. Το μοντέλο υποστηρίζει φόρτιση 6,6 kW, δηλαδή πλήρης φόρτιση σε λιγότερο από 3 ώρες.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το νέο 01 έχει μήκος περίπου 4,54 μέτρα, πλάτος 1,86 μ., ύψος 1,69 μ. και μεταξόνιο 2,73 μ. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 466 λίτρα. Οι εκδόσεις εξοπλισμού υποστηρίζουν σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και συνδεσιμότητας — OTA ενημερώσεις, νέο σύστημα infotainment με επεξεργαστή Snapdragon 8155, μεγάλη κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών και φυσικά χειριστήρια στο τιμόνι.

Με αυτά ως δεδομένα, το καθήκον ήταν να “ζωντανέψει” το αυτοκίνητο στην καθημερινότητα και στα απαιτητικά οδικά τμήματα. Τα κατάφερε όμως;
Εξωτερική σχεδίαση: δυναμική… με αναβαθμίσεις
Η εμφάνιση του νέου 01 δεν είναι κάτι το επαναστατικό, αλλά υποδεικνύει την εξέλιξη. Από μπροστά, η μάσκα κρατάει τον έντονο χαρακτήρα, gloss μαύρο τόνο και με προβολείς LED να ανασχεδιάζονται ώστε να κρατούν αλλά να δίνουν ακόμα περισσότερη έμφαση στον χαρακτήρα του μοντέλου. Οι ζάντες ανανεώνονται, και η επιλογή νέων σχεδίων υπογραμμίζει τον δυναμισμό — ειδικά στις 20άρες. Στο πλάι, η σχεδίαση παίρνει πιο “σμιλεμένο” χαρακτήρα, με αεροδυναμικές γραμμές και καμπύλες που σβήνουν προς την οροφή. Πίσω, οι αλλαγές είναι πιο εμφανείς: ακροβολισμένα τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται, νέα σχέδια φωτισμών, καθαρός προφυλακτήρας με σπορτίφ αισθητική.

Στην πράξη, το παρουσιαστικό του 01 αναμετράται με τις σύγχρονες προσδοκίες: δεν είναι κραυγαλέο, αλλά δεν περνάει απαρατήρητο — ειδικά όταν συνδυάζεται με καλούς χρωματισμούς και ζάντες. Αναμφίβολα, στους ελληνικούς δρόμους, προσελκύει βλέμματα, αλλά χωρίς να προκαλεί.
Εσωτερικό & ποιότητα: Σκανδιναβική προσέγγιση
Μπαίνοντας στην καμπίνα, η πρώτη αίσθηση είναι ότι το 01 έχει ωριμάσει! Μινιμαλισμός στο έπακρο, λιγότερα φυσικά κουμπιά και πιο καθαρές επιφάνειες. Το υλικό των πλαστικών είναι καλής ποιότητας, με προσεκτικές συναρμογές και προσοχή στην αφή. Η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών προσδίδει μια “πράσινη” νότα, χωρίς όμως να θυσιάζεται το στιλ.

Ο οδηγός κάθεται άνετα: το κάθισμα προσφέρει σωστή πλευρική στήριξη και αρκετό εύρος ρύθμισης, ενώ το τιμόνι έχει μεγάλη γκάμα ρύθμισης για διαφορετικούς σωματότυπους. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (12,3 ιντσών) και διατίθεται με διάφορα μοτίβα εμφάνισης, ενώ η κεντρική οθόνη αφής – πλέον στις 15,4 ίντσες – “τρέχει” android και έχει σαφώς καλύτερες επιδόσεις από το απερχόμενο μοντέλο.

Μέσα στην καμπίνα, οι αλλαγές που φέρνει το ανανεωμένο 01 στην εργονομία είναι εμφανείς, με κάποιες να βελτιώνουν την εμπειρία και άλλες να διαφοροποιούν απλώς τον τρόπο χρήσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το κουμπί των αλάρμ έχει μεταφερθεί στην οροφή, ενώ και το μπουτόν για το άνοιγμα του ντουλαπιού του συνοδηγού βρίσκεται πλέον σε διαφορετική θέση, κάτι που απαιτεί λίγη συνήθεια μέχρι να το βρει κανείς “με κλειστά μάτια”.
Η ανάκτηση ενέργειας έχει επίσης αλλάξει φιλοσοφία: αντί για την απλή επιλογή “Β” στο κιβώτιο, τώρα προσφέρονται τρία επίπεδα μέσα από το μενού της οθόνης, δίνοντας μεν περισσότερες δυνατότητες, αλλά με λιγότερη αμεσότητα στον χειρισμό. Στην ίδια λογική, όλες οι ρυθμίσεις της πανοραμικής ηλιοροφής έχουν ενσωματωθεί στην κεντρική οθόνη, καταργώντας τα φυσικά πλήκτρα που υπήρχαν δίπλα στην πλαφονιέρα.

Εκεί όπου η αλλαγή είναι πραγματικά θετική, είναι στα χειριστήρια του τιμονιού. Οι επιφάνειες αφής του προηγούμενου 01 έχουν αντικατασταθεί με κανονικά φυσικά κουμπιά, πιο σαφή και πιο εργονομικά, που εξαλείφουν την πιθανότητα να πατήσει κανείς κάτι κατά λάθος.
Πίσω, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι επαρκής για δύο ενήλικες—με τρίτο επιβάτη να μπορεί να βολευτεί χωρίς παράπονα. Αρκετός αέρας υπάρχει και για τα κεφάλια, ειδικά στην περίπτωση της πανοραμικής οροφής.
Οδηγική συμπεριφορά: σταθερότητα, άνεση, δυναμισμός
Η μετάβαση από αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε θερμική είναι ομαλή — το μοτέρ ξεκινά χωρίς κραδασμούς. Η υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα βοηθάει πολύ στις ρεπρίζ και στις ροπές από τις χαμηλές στροφές. Σε μια “φιδίσια” διαδρομή, το αυτοκίνητο κρατά την πορεία με αξιοπρέπεια και αυτό γιατί οι αναρτήσεις απορροφούν αρκετά τις ανωμαλίες χωρίς να αφήνουν το αμάξωμα να γέρνει υπερβολικά, ενώ το τιμόνι — με επιλογές ρύθμισης (Light / Standard / Firm) — είναι ικανοποιητικά άμεσο, ειδικά στη σφιχτή ρύθμιση.

Σε στιγμές που χρειάστηκε να πιέσω επιθετικά, τα συστήματα ασφαλείας ανέλαβαν διακριτικά χωρίς να τρομάζουν τον οδηγό. Η αίσθηση ουδετερότητας είναι κυρίαρχη—μπορείς δηλαδή να εμπιστευτείς το 01 σε στροφές χωρίς να νιώθεις ανασφάλεια.

Σε πραγματικές συνθήκες, το νέο 01 απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί με συνέπεια απέναντι στις υποσχέσεις του. Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, καταφέραμε να διανύσουμε περίπου 70 χιλιόμετρα αποκλειστικά ηλεκτρικά, πριν ξεκινήσει να συνεργάζεται ο θερμικός κινητήρας. Από εκεί και πέρα, σε υβριδική λειτουργία, η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,4 λτ./100 χλμ., ενώ σε διαδρομές χωρίς καθόλου φόρτιση της μπαταρίας, το νούμερο ανέβηκε ελαφρώς στα 7,8 λτ./100 χλμ.. Πρόκειται για τιμές απολύτως λογικές για ένα SUV με ισχύ 280 ίππων και βάρος που ξεπερνά τα 1.850 κιλά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι συνδυάζονται με δυνατότητα καθημερινών μετακινήσεων σχεδόν χωρίς κατανάλωση βενζίνης όταν η μπαταρία είναι γεμάτη.

Τελικά;
Το νέο Lynk & Co 01 δεν είναι άπιαστο όνειρο, αλλά ένα ρεαλιστικό premium plug-in SUV για τον σύγχρονο οδηγό. Σε σχέση με το προγενέστερο 01, οι αλλαγές στην τεχνολογία, η αύξηση της μπαταρίας και ιπποδύναμης, η νέα αισθητική και οι προσθήκες στην άνεση είναι αισθητές στην πράξη.
Αν το συγκρίνεις με ανταγωνιστές της κατηγορίας C-SUV plug-in υβριδικών, το 01 ξεχωρίζει για την ομαλή ισορροπία μεταξύ σπορτίφ αίσθησης και άνεσης, για το τεχνολογικό υπόβαθρο που προσφέρει και για το κόστος χρήσης όταν αξιοποιείται σωστά η ηλεκτρική λειτουργία.








