Lotus Elise S1: Το σπορ μοντέλο των ‘90s χάνει 300 κιλά και αποκτά κεντρικό κάθισμα

Το Analogue Automotive VHPK βασίζεται στην πρώτη γενιά της Lotus Elise, όμως ζυγίζει 300 κιλά λιγότερο, ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Lotus Elise S1: Το σπορ μοντέλο των ‘90s χάνει 300 κιλά και αποκτά κεντρικό κάθισμα

Το Analogue Automotive VHPK βασίζεται στην πρώτη γενιά της Lotus Elise, όμως ζυγίζει 300 κιλά λιγότερο, ενισχύοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

Η Βρετανική Analogue Automotive παρουσίασε το VHPK, ένα εντυπωσιακό restomod της Lotus Elise 1ης γενιάς, τιμώντας έτσι τα 30 χρόνια από το ντεμπούτο του μικρού σπορ μοντέλου.

Μπορεί εμφανισιακά το VHPK να θυμίζει την Elise, φέρει όμως σημαντικές αναβαθμίσεις, οι οποίες έχουν μεταμορφώσει το ήδη δυναμικό μοντέλο σε ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με αποκλειστικό σκοπό την απόλαυση της οδήγησης.

Η Lotus Elise δεν ήταν ποτέ ένα βαρύ αυτοκίνητο – η πρώτη γενιά ζύγιζε κάτι παραπάνω από 900 κιλά. Η Analogue Automotive όμως κατάφερε να βάλει σε «δίαιτα» το μοντέλο, ρίχνοντας το βάρος του κατά 300 κιλά, στα συνολικά 600 κιλά.

Αυτή η – αν μη τι άλλο – εντυπωσιακή μείωση του βάρους έγινε χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε όλο το αμάξωμα, ενώ η καμπίνα έχει εξοπλιστεί με μια σειρά από νέα, πιο ελαφριά εξαρτήματα. Υπάρχουν επίσης κεραμικοί δίσκοι φρένων, οι οποίοι δεν βελτιώνουν απλώς το φρενάρισμα, αλλά περιορίζουν στο ελάχιστο την μη αναρτώμενη μάζα, κάνοντας καλύτερη την απόκριση του αυτοκινήτου στις στροφές.

Η καμπίνα έχει επίσης επανασχεδιαστεί. Το κάποτε διθέσιο αυτοκίνητο πλέον έχει γίνει… μονοθέσιο, καθώς ο οδηγός κάθεται πλέον στο κέντρο. Η ιδέα αυτή προέρχεται από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έτρεχαν στο Autobytel Lotus Championship στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και τα οποία διέθεταν κεντρική θέση οδήγησης.

VHPK Lotus Elise S1 (1)

Πίσω από τον οδηγό βρίσκεται ο αναβαθμισμένος κινητήρας, ο οποίος εξοπλίζεται με ειδικά κατασκευασμένα, σφυρήλατα εξαρτήματα, τα οποία ανεβάζουν τον κυβισμό και την ισχύ του μοντέλου σε πάνω από 250 ίππους. Αυτό σημαίνει ότι το VHPK καταφέρνει να έχει σχέση βάρους – ισχύος που ξεπερνά τους 400 ίππους ανά τόνο.

Η Analogue Automotive σκοπεύει να κατασκευάσει μόλις 35 μονάδες του VHPK, ενώ οι παραγγελίες θα ανοίξουν μέσα στο 2026. Δεν ξέρουμε ακόμα τις τιμές του νέου μοντέλου όμως το πιο πιθανό είναι να κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ.

VHPK Lotus Elise S1 (3)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!