Από την πρώτη εμφάνιση της, το μακρινό 1986, η BMW M3 ήταν πισωκίνητη, με μια εθιστική ισορροπία και τάση για υπερστροφή που λίγα sedan μπορούν να πετύχουν. Αλλά με τα χρόνια, καθώς η ισχύς αυξανόταν, η κίνηση παρέμενε πίσω. Μέχρι τώρα. Η M3 Competition xDrive είναι η πρώτη τετρακίνητη M3 και μένει να δούμε αν θα καταφέρει να ανταγωνιστεί μέσα στην πίστα την πιο καθαρόαιμη και απλή οδηγική μηχανή, ένα Caterham. Το βρετανικό πανάλαφρο 360R, με ισχύ 182 ίππων και πλεονέκτημα αναλογίας κιλών ανά ίππο συγκριτικά με την BMW. Είναι δύο τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητα επιδόσεων. Αλλά ποιο είναι πιο γρήγορο;
Η πρώτη τετρακίνητη BMW M3 μεροληπτεί υπέρ της πίσω κίνησης, με την ισχύ να πηγαίνει πίσω, μέχρι να εντοπιστεί απώλεια πρόσφυσης, ενώ υπάρχει και αποκλειστικά πισωκίνητη λειτουργία οδήγησης. Ο 3λιτρος εξακύλινδρος κινητήρας twin turbo με ισχύ 510 ίππων και ροπή 650 Nm, επιτρέπει στην Μ3 των 1.855 κιλών, να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα της είναι τα 250 χλμ/ώρα που μπορούν να αυξηθούν σε 290 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package.
Το Caterham Seven έχει τις ρίζες του στο 1957, τότε που τα μοντέλα της μάρκας σχεδιάζονταν από τον ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman. Και η ομοιότητα των δύο μοντέλων που χωρίζουν περισσότερα από 60 χρόνια, αποδεικνύει ότι η συνταγή ήταν σωστή. Με βάρος μόλις 560 κιλά, το 360R χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο στέλνει την ισχύ 182 ίππων μόνο στους πίσω τροχούς. Κάνει 0-100 σε 4,8 δευτερόλεπτα, έχει μέγιστη ταχύτητα τα 210 χλμ./ώρα και δεν υπάρχει απολύτως τίποτα μη απαραίτητο πάνω του.
Ο Steve Sutcliffe οδηγεί τα δύο μοντέλα στο όριο, μέσα την πίστα και ανακαλύπτει αν η αναλογία κιλού ανά ίππο αρκεί για να αναδείξει τον νικητή αυτής της κόντρας.