Πόσο νόμιμη και ασφαλής είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα των αυτοκινήτων;

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν όσο αυξάνονται τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα

Πόσο νόμιμη και ασφαλής είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα των αυτοκινήτων;

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν όσο αυξάνονται τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα

Περισσότερα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού συνεπάγονται μεγαλύτερο όγκο δεδομένων στα αυτοκίνητα. Δεδομένα που θα είναι διαθέσιμα όχι μόνο στις αρχές ή τους κατασκευαστές αλλά – ορισμένες φορές – και σε τρίτους.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) οργάνωσε εκδήλωση για τη νομιμότητα του διαμοιρασμού των δεδομένων και τους κινδύνους που προκύπτουν όχι μόνο για τα προσωπικά δεδομένα αλλά και για την οδική ασφάλεια.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα δίνει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται μέσα στα οχήματα, όμως – όπως ανέφερε ο Διευθυντής Βιομηχανικής Συνδεσιμότητας στη Ford Ευρώπης, Mark Harvey, – ανεξέλεγκτη πρόσβαση ενέχει κινδύνους προστασίας των προσωπικών δεδομένων, κυβερνοεπιθέσεων, απειλών κ.α.

«Ένα συνδεδεμένο αυτοκίνητο δεν είναι ένα smartphone με τροχούς», υποστηρίζει ο Harvey. «Είναι κρίσιμο για εμάς τις εταιρείες να μοιραζόμαστε τα δεδομένα με ασφαλή και δίκαιο τρόπο».

«Η συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα θα οδηγήσει σε πιο πράσινες και ασφαλείς μετακινήσεις», ανέφερε από την πλευρά της η ευρωβουλευτής από την Φινλανδία, Henna Virkkunen. «Αυτό όμως μπορεί να καταστεί εφικτό μόνο αν η αυτοκινητοβιομηχανία και οι επιστήμονες βρουν τον κατάλληλο τρόπο, και όχι οι νομοθέτες να επιλέξουν τη λύση».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!