H BMW επενδύει σε εναλλακτικές μπαταρίες με αυξημένη αυτονομία

Η βαυαρική φίρμα συμπράττει με την αμερικανική νεοφυή επιχείρηση ONE ξεκινώντας δοκιμές για τις μπαταρίες μεγάλης αυτονομίας Gemini με όχημα την BMW iX

H BMW επενδύει σε εναλλακτικές μπαταρίες με αυξημένη αυτονομία

Η βαυαρική φίρμα συμπράττει με την αμερικανική νεοφυή επιχείρηση ONE ξεκινώντας δοκιμές για τις μπαταρίες μεγάλης αυτονομίας Gemini με όχημα την BMW iX

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η συνεργασία της BMW με την αμερικανική startup Οur Next Energy η οποία εξελίσσει μπαταρίες με διευρυμένη αυτονομία, αλλά και εν μέρει απαλλαγμένες από την χρήση υλικών και πρώτων υλών όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο που αφενός σπανίζουν και αφετέρου κοστίζουν ολοένα και περισσότερο.

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία προκειμένου οι παραπάνω καινοτόμες μπαταρίες να χρησιμοποιηθούν σε μια πρωτότυπη εκδοχή του iX η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος της χρονιάς και η οποία θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 965 χλμ.

Να σημειωθεί ότι το χρηματοπιστωτικό-επενδυτικό σκέλος του βαυαρικού ομίλου είχε, τον Οκτώβριο του 2021, χρηματοδοτήσει την αμερικανική startup με 65 εκατομμύρια δολάρια.

Επιστρέφοντας στην καινοτόμο μπαταρία της ONE, επί της ουσίας έγκειται στην παρουσία δύο διαφορετικών μπαταριών με διαφορετική σύσταση εξ ου και το όνομα Gemini. Σύμφωνα με τις συστάσεις η μία εκ των δύο αντί της τεχνολογίας ιόντων λιθίου αξιοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου που δεν προσφέρει μεγάλη αυτονομία ,αλλά σε συνδυασμό με τη δεύτερη μπαταρία η οποία χρησιμοποιεί διαφορετική χημική σύσταση, τελικώς προσφέρει την απαιτούμενη αυτονομία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το iX δεν είναι το πρώτο πειραματικό όχημα που θα ενσωματώσει τις μπαταρίες της One, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει δοκιμαστεί ήδη σε Tesla Model S το οποίο κατέγραψε την εντυπωσιακή αυτονομία των 1.210 χλμ.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η ΟΝΕ βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση τοποθεσίας για την κατασκευή εργοστασίου που θα παράγει τις μπαταρίες Gemini όσο και την αντίστοιχης λογικής αλλά με υποδεέστερη αυτονομία Aries.

Σε ό,τι αφορά την ενασχόληση με τις εναλλακτικού τύπου μπαταρίες αντί των δημοφιλών ιόντων λιθίου, όπως σημειώνει ο ιδρυτής της Mujeeb Ijab, «εδώ και δύο χρόνια λέμε ότι το νικέλιο και το κοβάλτιο δεν αποτελούν πρώτες ύλες που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται μακροπρόθεσμα. Ιδρύσαμε την εταιρεία μας με το σκεπτικό ότι χρειαζόταν να αναθεωρήσουμε τη συνήθη τακτική σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες καθώς πολύ απλά η διαδικασία εξόρυξης δεν συνεπάγεται ένα λογικό κόστος».

«Αν μιλάμε για προϊόντα ευρείας αποδοχής όπως είναι τα ηλεκτροκίνητα σήμερα, οι πρώτες ύλες δεν πρέπει να αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα και στοιχείο που θα απομυζά οικονομικά μια εταιρεία», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!