Τα τελευταία 10 χρόνια τα αυτοκίνητα γεμίζουν με οθόνες. Ξεκίνησαν από την κεντρική οθόνη του infotainment, αργότερα απέκτησαν οθόνες στον πίνακα οργάνων, ενώ πολλά μοντέλα έχουν οθόνη μέχρι και για τον συνοδηγό.
Η ZF αποφάσισε όμως πως… λείπει μια οθόνη από το τιμόνι. Έπειτα από πολλή μελέτη, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να τοποθετήσει μία ακόμα, στο κέντρο του τιμονιού. Φυσικά, κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί πού πήγε ο αερόσακος. Η ZF τον έκρυψε, αρκετά έξυπνα, στο πάνω μέρος του τιμονιού.
Η εταιρεία κάνει λόγο για μια «διεπαφή που θυμίζει smartphone» και πιστεύει πως δίνει περισσότερες ελευθερίες στους κατασκευαστές να σχεδιάσουν ένα καλαίσθητο τιμόνι χωρίς τον σχεδιαστικά περιοριστικό παράγοντα του αερόσακου.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Η ομάδα πίσω από το συγκεκριμένο τιμόνι εξήγησε πως δεν είναι απαραίτητο να έχει μόνο οθόνες, καθώς θα μπορούσε να συνδυάζει έναν περιστροφικό διακόπτη με επιφάνειες αφής.
Επειδή το κέντρο του τιμονιού θα είναι πιο ελεύθερο από τον αερόσακο, θα μπορούσαν να τοποθετηθούν επιπλέον αισθητήρες σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης. Ως αποτέλεσμα θα ενισχυόταν η ασφάλεια στον δρόμο, καθώς το αυτοκίνητο θα μπορούσε να παρακολουθήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια αν ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στον δρόμο.
Επίσης, γεννιέται η απορία: Τι συμβαίνει αν σε περίπτωση ατυχήματος τα χέρια βρίσκονται στο πάνω μέρος του τιμονιού, μπροστά από τον αερόσακο; Κάτω από ιδανικές συνθήκες, ο οδηγός πρέπει να κρατάει το τιμόνι και με τα δύο χέρια, στις θέσεις 9 και 15 στο ρολόι. Όμως πολλοί οδηγούν με το χέρι στο πάνω μέρος του τιμονιού, κάτι που σε περίπτωση ατυχήματος πιθανώς να παρεμποδίσει την σωστή λειτουργία του αερόσακου.