Aston Martin V8 Vantage V550: Ένα μοντέρνο κλασικό, 30 χρόνια μετά

Πριν από τριάντα χρόνια, μια επίλεκτη ομάδα πελατών της Aston Martin άρχισε να παραλαμβάνει ένα μεγαλοπρεπές νέο μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που είχε δημιουργήσει ποτέ η βρετανική μάρκα και ένα πραγματικό supercar της εποχής του.

Aston Martin V8 Vantage V550: Ένα μοντέρνο κλασικό, 30 χρόνια μετά

Πριν από τριάντα χρόνια, μια επίλεκτη ομάδα πελατών της Aston Martin άρχισε να παραλαμβάνει ένα μεγαλοπρεπές νέο μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής που είχε δημιουργήσει ποτέ η βρετανική μάρκα και ένα πραγματικό supercar της εποχής του.

Ένα μηχανικό και σχεδιαστικό tour de force, η Aston Martin V8 Vantage V550 είχε αποκαλυφθεί ένα χρόνο νωρίτερα στη Βρετανική Έκθεση Αυτοκινήτου του 1992 και, μέχρι τη στιγμή που τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής ήταν έτοιμα να παραδοθούν στα τέλη του 1993, το μοντέλο είχε ήδη αρχίσει να αποκτά σχεδόν μυθική υπόσταση. Οι διθυραμβικές κριτικές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης δοκιμής του Jeremy Clarkson για τους Sunday Times, είχαν δημιουργήσει μια φρενίτιδα ενθουσιασμού γύρω από το νέο αυτοκίνητο.

Ο Clarkson είχε γράψει: «Το να αποκαλείς τις επιδόσεις εκρηκτικές είναι σαν να αποκαλείς ένα διαστημικό λεωφορείο απλά έξυπνο… δεν έχεις ξανανιώσει ή ακούσει κάτι παρόμοιο στη ζωή σου», και είχε δίκιο. Σίγουρα σε ένα αυτοκίνητο της Aston Martin, τουλάχιστον. Με μέγιστη ισχύ 550 ίππων και 550 lb/ft ροπής (746 Nm) μόλις στις 4.000 στρ./λ., η V550 προσφέρει σχεδόν 220 ίππους περισσότερους από τον προκάτοχό της, τη Virage. Και όλα αυτά από τον ίδιο -σε γενικές γραμμές- V8 βενζινοκινητήρα με τετραπλό εκκεντροφόρο και χωρητικότητα 5.340 κ.εκ.

Η βασική διαφορά; Η προσθήκη όχι ενός αλλά δύο turbo Eaton M90, καθένα εκ των  οποίων τροφοδοτείται από τη δική του τράπεζα κυλίνδρων, που μαζί με τη νότα του κινητήρα, δημιουργούν μια συμφωνία ήχων υψηλών επιδόσεων. Φυσικά, οι επιδόσεις ανταποκρίνονται στην υπόσχεση αυτών των επικών αριθμών ισχύος και ροπής.

Η V550, με βάρος 1.990 κιλά και τόση ισχύ και ροπή στη διάθεσή της είναι επίσης θηριωδώς γρήγορη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα είναι, όπως αρέσκονταν να λένε οι πωλητές της εποχής, «επαρκής». Αυτή η τερατώδης ισχύς φτάνει στους κινητήριους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Αυτό το δίθυρο coupe 2+2 έχει μήκος 4,745 μέτρα και πλάτος 1,944 μ., με μεταξόνιο 2,61 μ. Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο για τα δεδομένα της εποχής, και ακόμα μεγαλύτερο για τα δεδομένα των supercar, που δημιουργήθηκε για να επαναπροσδιορίσει. Σχεδιασμένη από τους σχεδιαστές Ken Greely και John Heffernan, η V8 Vantage V550 υιοθετεί την προσέγγιση «τα περισσότερα είναι καλύτερα» στην πολυτέλεια, με χαρακτηριστικά όπως έξι φωτιστικά σώματα τοποθετημένα σε δύο σειρές των τριών και τοποθετημένα πίσω από θερμαινόμενο γυάλινο κάλυμμα.

Ενώ με την πρώτη ματιά, το αυτοκίνητο μοιάζει σε ορισμένα σημεία με τη Virage, στην πραγματικότητα μόνο μερικά από τα πάνελ αλουμινίου μεταφέρθηκαν και ο σχεδιασμό ήταν καινούργιος στη συντριπτική πλειοψηφία του. Φυσικά, υπάρχει η χαρακτηριστική μάσκα της Aston Martin, καθώς και εκτεταμένες εισαγωγές άερα και αεραγωγοί για την υποστήριξη της ψύξης του κινητήρα και των φρένων.

Το σύστημα πέδησης έπρεπε να ανταποκρίνεται στο έργο της επιβράδυνσης περίπου δύο τόνων από τα 300 χλμ./ώρα σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρόνο. Για το σκοπό αυτό, η V550 διαθέτει τα μεγαλύτερα φρένα που υπήρχαν εκείνη την εποχή, σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Οι αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 362 χλστ. μπροστά, με τετραπίστονες δαγκάνες AP, ενώ πίσω υπάρχουν δίσκοι 310 χλστ. Ευτυχώς, το ABS τεσσάρων καναλιών της Bosch είναι στάνταρ. Οι ζάντες 18 ιντσών με έξι ακτίνες φέρουν ελαστικά 284/45.

Στο εσωτερικό, η V550 είναι η προσωποποίηση της βρετανικής πολυτελούς αυτοκίνησης. Τα χαλιά Wilton, το δέρμα Connolly και η πληθώρα από διακοσμητικά με ξύλο καρυδιάς δεν αφήνουν στον οδηγό και τους επιβάτες καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα πολυτελές μέρος. Το τιμόνι με τις τέσσερις ακτίνες περιέχει έναν αερόσακο -για πρώτη φορά σε μία Aston Martin– και τα δύο εμπρός καθίσματα έχουν μια σειρά από ηλεκτρικά χειριστήρια ρύθμισης, τοποθετημένα στα εσωτερικά μαξιλαράκια.

Μεταφέροντας περήφανα το όνομα Vantage προς τα εμπρός, η V550 γρήγορα έφτασε να αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα των πιο επιθυμητών βρετανικών σπορ αυτοκινήτων, παρά την τιμή της που ήταν περίπου 177.000 λίρες Αγγλίας κατά το λανσάρισμά της – που ισοδυναμεί 500.000 ευρώ σήμερα. Ενώ η παραγωγή διήρκεσε από το 1993 έως το 1999, κατασκευάστηκαν μόλις 239 μονάδες από τη V8 Vantage V550, γεγονός που την καθιστά εξαιρετικά σπάνια και επιθυμητή τόσο στην εποχή της, όσο και σήμερα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!