Πριν από 55 χρόνια, το Μάιο του 1968, στην καρδιά του γαλλικού φοιτητικού κινήματος διαμαρτυρίας, η Citroen αποκάλυψε το νέο της όχημα στο γήπεδο γκολφ της Dauville, το Mehari. Ένα άτυπο pick-up που προσέφερε από 28 έως 32 ίππους, με αμάξωμα από πλαστικό ABS (στυρόλιο ακρυλονιτριλίου βουταδιενίου), σχεδιασμένο από τον Roland de La Poype. Βασισμένο στην πλατφόρμα Dyane 6, παρουσιάστηκε με το όνομα Dyane 6 Mehari.
Παράχθηκε για σχεδόν 20 χρόνια μεταξύ 1968 και 1987, και κατασκευάστηκαν 144.953 μονάδες (εκ των οποίων 1.213 ήταν 4×4), σημειώνοντας μια εκπληκτική επιτυχία για ένα ασυνήθιστο όχημα. Το Mehari παρήχθη, στο μεγαλύτερο μέρος του, στο εργοστάσιο της Citroen στο Forest του Βελγίου, αλλά και σε άλλα 7 εργοστάσια στη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Παντός εδάφους και καιρού
Η ονομασία του Mehari προέρχεται από το αρσενικό όνομα mehari, το οποίο είναι το όνομα που δίνεται στις καμήλες στη Βόρεια Αφρική και τη Σαχάρα. Τα ζώα αυτά είναι γνωστά για την ανθεκτικότητά τους και την ικανότητα να διανύουν μεγάλες αποστάσεις στις πιο αφιλόξενες συνθήκες. Το mehari είναι σε θέση να μεταφέρει τόσο εμπορεύματα όσο και επιβάτες σε μεγάλες αποστάσεις. Το όνομα αυτό είναι επομένως πολύ αντιπροσωπευτικό για το μοντέλο Mehari της Citroen, το οποίο έγινε γνωστό για τις παντός εδάφους δυνατότητές του.
Εξωτερικά, το Mehari δεν φαίνεται πραγματικά να είναι κατάλληλο για όλες τις εποχές, καθώς μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό cabrio που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Χάρη σε ένα χειμερινό κάλυμμα, το αυτοκίνητο ήταν πλήρως σφραγισμένο, γεγονός που το καθιστούσε ένα όχημα που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί όλες τις καιρικές συνθήκες.
Πρακτικό και οικονομικό
Το Mehari ήταν αρθρωτό, καθώς μέρος του δαπέδου μπορούσε να μετατραπεί σε πλάτη, επιτρέποντας την προσθήκη δύο καθσιμάτων στο πίσω μέρος, για να φιλοξενήσει έως και 4 επιβάτες. Μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων, μεταφέροντας τόσο φορτία όσο και επιβάτες.
Το αμάξωμά του αποτελείται από μόλις 11 εύκολα στην επισκευή τους μέρη, και μπρούσε να καθαριστεί πολύ εύκολα εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Αυτό το καθιστούσε εύκολο στη συντήρηση και οικονομικό.
Μια αληθινή παιδική ανάμνηση για μια ολόκληρη γενιά, αυτή η άτυπη, αρθρωτή και οικονομική ιδέα που σχεδιάστηκε με σύγχρονα για την εποχή υλικά και ένα καινοτόμο αμάξωμα, έχει γίνει με την πάροδο των ετών ένα πραγματικό αυτοκινητικό είδωλο.
Τρεις εκδόσεις και μία παραλλαγή 4×4
Παρόλο που παρήχθη για σχεδόν 20 χρόνια, είχε μόνο τρεις διαφορετικές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων δύο περιορισμένων. Αυτές κυκλοφόρησαν το 1983 και ήταν το Mehari plage, με εμφάνιση διακοπών και φανταχτερό κίτρινο χρώμα, το οποίο πωλούνταν στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Tο Mehari Azur κυκλοφόρησε σε Γαλλία, Ιταλία και Πορτογαλία σε μόλις 700 μονάδες. Το 1979, η Citroen εισήγαγε μια νέα παραλλαγή με την έκδοση 4×4, η οποία προσέφερε μια ελευθερία που είναι αξιοζήλευτη ακόμα και σήμερα.
Ποικίλη σταδιοδρομία
Το Mehari ήταν ένα όχημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως η αστυνομία, τα τελωνεία, τα αεροδρόμια, τα ιπποδρόμια και πολλές άλλες, αλλά και για καταστηματάρχες, βιοτέχνες και ιδιώτες. Είχε την ευκαιρία να κάνει μακρά καριέρα στον γαλλικό στρατό, ο οποίος παρήγγειλε συνολικά 11.457 Mehari μεταξύ 1972 και 1987.
Το Mehari 4×4 έχει κάνει καριέρα στην ιατρική βοήθεια στους δρόμους του κόσμου. Συμμετείχε στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ το 1980, όπου χρησιμοποιήθηκαν δέκα Mehari 4×4 για να παρέχουν ιατρική βοήθεια κατά μήκος της διαδρομής. Τέλος, το Mehari είχε και κινηματογραφική καριέρα, κυρίως χάρη στη διάσημη ταινία Le gendarme de Saint Tropez με τον Louis de Funès.