Το μοναδικό Bulldog της Aston Martin στο Goodwood

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Aston Martin έθεσε στόχο να δημιουργήσει το απόλυτο supercar. H Bulldog ήταν το αποτέλεσμα, από το οποίο μόνο ένα δείγμα κατασκευάστηκε.

Το μοναδικό Bulldog της Aston Martin στο Goodwood

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Aston Martin έθεσε στόχο να δημιουργήσει το απόλυτο supercar. H Bulldog ήταν το αποτέλεσμα, από το οποίο μόνο ένα δείγμα κατασκευάστηκε.

Στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood την εμφάνισή του έκανε και ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα στην ιστορία της Aston Martin: η Bulldog, η οποία ήταν η απάντηση της βρετανικής μάρκας στα εξωφρενικά supercar των ιταλικών εταιρειών Ferrari, Lamborghini και Maserati.

Αρχικά ήταν προγραμματισμένο να παραχθούν 15-25 μονάδες, αλλά το εγχείρημα αποδείχθηκε τόσο ακριβό, που εντέλει μόνο ένα δείγμα κατασκευάστηκε, οδηγώντας στην παρουσίαση -μεταξύ άλλων- της φουτουριστικής Lagonda.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η Aston Martin δεν είχε τη δυνατότητα να συναντήσει τα νέα όρια που έθεσαν οι ΗΠΑ όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων και κατά συνέπεια, διακόπηκαν οι πωλήσεις στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, γεγονός που επιδείνωση την οικονομική κατάσταση της Aston Martin, την οποία διέσωσαν Βρετανοί και Βορειοαμερικανοί επενδυτές.

Μαζί με αυτούς, άλλαξε και ο προσανατολισμός της εταιρείας, προς πιο οικονομικά ευκατάστατους πελάτες. Το εγχείρημα DP K901, όπως αρχικά ονομάστηκε, πήρε το τελικό όνομα Bulldog, από ένα αεροσκάφος Scottish Aviation Bulldog, που είχε ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Alan Curtis.

To αυτοκίνητο είχε το προσωνύμιο K9 από το ρομποτικό σκυλί που πρωταγωνιστούσε στην τηλεοπτική σειρά Doctor Who. Η Bulldog σχεδιάστηκε για να επιδείξει τις ικανότητες των καινούργιων εγκαταστάσεων μηχανολογίας στο Newport Pagnell και να κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο. Παρουσιάστηκε στις 27 Μαρτίου του 1980.

Είναι εφοδιασμένο με έναν κεντρικά τοποθετημένο V8 κινητήρα 5,3 λίτρων με διπλό turbo της Garrett και αποδίδει 600 ίππους και 678 Nm ροπής. Έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,34 με ύψος μόλις 1.092 χλστ. αλλά το μήκος του είναι 4.724 χλστ. και οι αυτόματες πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω, ενώ φοράει τεράστια ελαστικά 225/50 εμπρός και 345/35 στον πίσω άξονα. Διαθέτει επίσης πέντε κεντρικούς προβολείς πίσω από ένα πάνελ στο καπό που κατεβαίνει αυτόματα.

Ο αρχικός σχεδιαστής του, Mike Loasby αναχώρησε για την DeLorean το 1979 και στη συνέχεια την εξέλιξή του ανέλαβε ο Keith Martin, ενώ την αισθητική του αμαξώματος επιμελήθηκε ο Williams Towns, σχεδιαστής της Lagondα του 1976.

Η Aston Martin είχε ισχυριστεί ότι μπορούσε να αγγίζει τελική ταχύτητα 381 χλμ./ώρα, αλλά ποτέ δεν ξεπέρασε τα 309 χλμ./ώρα. Το 1981, όταν ο Victor Gauntlett έγινε πρόεδρος της Aston Martin και αποφάσισε ότι το εγχείρημα θα ήταν πολύ ακριβό και εγκαταλείφθηκε.

Το 1984 το μοναδικό δείγμα του πωλήθηκε σε έναν Άραβα συλλέκτη για 130.000 λίρες Αγγλίας, o οποίος του προσέθεσε εξωτερικούς καθρέπτες. Μετέπειτα πωλήθηκε σε Αμερικανό συλλέκτη και βρέθηκε σε αποθήκη στην Άπω Ανατολή, σε πράσινο χρώμα. Το 2012 πωλήθηκε στη Μ. Βρετανία, αγγίζοντας την τιμή των 1,3 εκατ. δολαρίων.

Πρόσφατα, η βρετανική εταιρεία Classic Motor Cars ανέλαβε την ανακατασκευή του, η οποία διήρκεσε 18 μήνες και απαίτησε 6.000 ώρες δουλειάς. O γιος του Victor Gauntlett, Richard, εμπλέκεται στο εγχείρημα, εκπροσωπώντας τον σημερινό ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, Phillip Sarofim.

Στόχος της CMC είναι να καταφέρει να σπάσει το φράγμα των 200 μιλίων/ώρα (322 χλμ./ώρα), κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ποτέ στην… πρώτη του ζωή. Αυτό το Σαββατοκύριακο, 42 χρόνια αφότου παρουσιάστηκε, η Aston Martin Bulldog πραγματοποίησε την ανάβαση του Goodwood.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!