Ως ο μεγαλύτερος γιος των αγροτών Antonio και Evelina Lamborghini, ο Ferruccio επρόκειτο να κληρονομήσει την οικογενειακή φάρμα. Στην πορεία όμως εξελίχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα στην ιστορία της αυτοκίνησης, δίνοντας το όνομά του στην Lamborghini.
Γεννήθηκε στο Renazzo, μία μικρή πόλη στη Βόρεια Ιταλία, ακριβώς πριν από 105 χρόνια, στις 28 Απριλίου 1916. Ο νεαρός Ferruccio ενδιαφερόταν όμως περισσότερα για κινητήρες παρά για τη γη. Έτσι, ακόμη έφηβος προσελήφθη σε συνεργείο στη γειτονική Μπολόνια.
Κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπηρέτησε στη Ρόδο, όπου ασχολείτο με τη συντήρηση των κινητήρων diesel των τρακτέρ, τα οποία ρυμουλκούσαν τα πολεμικά αεροπλάνα. Εκεί γνώρισε το πώς λειτουργούν οι πετρελαιοκινητήρες, κάτι που αποδείχθηκε καθοριστικό στην επαγγελματική του καριέρα. Στη Ρόδο μάλιστα άνοιξε αμέσως μετά το τέλος του πολέμου ένα μικρό συνεργείο.
Το 1946 επέστρεψε στην Ιταλία και μέσω χρηματοδότησης κατάφερε να δημιουργήσει ένα συνεργείο στο Cento, όπου επισκεύαζε οχήματα. Τότε του ήρθε η ιδέα να κατασκευάζει προσιτά τρακτέρ με τμήματα από πολεμικά οχήματα και με κινητήρες diesel, οι οποίοι περιόριζαν το κόστος χρήσης για τους αγρότες.
H ιστορία της Lamborghini Miura SV
Το 1963 θεωρείτο ένας από τους σημαντικότερους βιομηχάνους στην Ιταλία. Είχε έρθει λοιπόν η στιγμή να περάσει από τα τρακτέρ στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων. Δεν μπορούσε όμως να βάλει στη μάσκα τους το ίδιο λογότυπο με αυτό που είχαν τα τρακτέρ του: ένα τριγωνικό έμβλημα με τα αρχικά FLC (Ferruccio Lamborghini Cento).
Για τη σχεδίαση του σήματος προσέλαβε έναν τοπικό γραφίστα, τον Paolo Rambaldi. Ο τελευταίος τον ρώτησα ποια είναι τα γνωρίσματα που τον χαρακτηρίζουν. «Είμαι πεισματάρης σαν ταύρος», απάντησε ο Ferruccio. Η ατάκα αυτή σε συνδυασμό με το ζώδιό του, έφεραν τον ταύρο στο σήμα της Lamborghini.
Η Miura του 1966 χαρακτηρίστηκε από τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου ως supercar, η Countach του 1971 και η Diablo του 1990 – το πρώτο μοντέλο της μάρκας διαθέσιμο σε τετρακίνητη έκδοση – θεωρούνται σήμερα συλλεκτικά αυτοκίνητα.
Η Lamborghini πωλήθηκε από τον ιδρυτή της στις αρχές της δεκαετίας του ’70 και μετά από αρκετές αλλαγές ιδιοκτησίας, σήμερα ανήκει στον Όμιλο Volkswagen. Ο Ferruccio απεβίωσε στις 20 Φεβρουαρίου 1993. Σήμερα θα ήταν υπερήφανος για μοντέλα όπως η Huracan, η Aventador, το SUV Urus, αλλά και η Sian, η πρώτη υβριδική Lamborghini.