Πριν από 35 χρόνια τo μακρινό 1990, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Σικάγο, η Mazda παρουσίασε το MX-5, ένα roadster που έμελλε να γίνει παγκόσμιο σύμβολο οδηγικής απόλαυσης.
Το MX-5 αναγέννησε μια σχεδόν ξεχασμένη κατηγορία, αντλώντας έμπνευση από τα κλασικά πισωκίνητα σπορ αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60.
Σχεδιάστηκε με βάση τη φιλοσοφία Jinba-ittai (αυτοκίνητο και οδηγός ως ένα), με τους ανθρώπους που ασχολήθηκαν με αυτό να επικεντρώνονται στην αίσθηση που προσφέρει το μικρό roadster στον δρόμο.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Η πρώτη γενιά – με κωδική ονομασία NA – ξεχώρισε για την απλότητά της: ήταν ελαφριά, ευέλικτη, διατηρώντας μια κλασική διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και τη μετάδοση πίσω. Με την πάροδο των δεκαετιών, εξελίχθηκε μέσα από τέσσερις συνολικά γενιές – οι άλλες τρεις ονομάστηκαν NB, NC και ND – παραμένοντας πιστό στις αξίες του.
Η τέταρτη γενιά του MX-5, που κυκλοφορεί από το 2016, προσφέρεται ως κλασικό roadster με μαλακή οροφή, αλλά και ως RF (Retractable Fastback) με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, ανανεωμένα φωτιστικά σώματα, νέο σύστημα πολυμέσων και Track Mode για καλύτερη απόκριση στο δρόμο. Το Kinematic Posture Control System (KPC) βελτιώνει τη σταθερότητα στις στροφές, ενισχύοντας το «δέσιμο» με τον οδηγό.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας Skyactiv-G 1,5 λίτρων, με 132 ίππους, κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 142 γρ./χλμ. (WLTP).
Μέχρι σήμερα, έχουν παραχθεί πάνω από 1,3 εκατομμύρια MX-5 στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα. Περισσότερο από το 40% των πωλήσεων έχει σημειωθεί στη Βόρεια Αμερική (ως Mazda Miata), ενώ στην Ευρώπη ξεπερνούν τις 400.000 μονάδες.
Το Mazda MX-5 δεν σχεδιάστηκε ποτέ για να είναι ένα γρήγορο ή πολυτελές αυτοκίνητο. Ήταν – και παραμένει – ένα σύμβολο οδηγικής απόλαυσης, που αποδεικνύει πως η απλότητα και η ισορροπία δεν εξαρτάται από την ιπποδύναμη, αλλά από τη φιλοσοφία σχεδίασης.