Πέραν από ένα εξαιρετικά σπάνιο και φυσικά συλλεκτικό αυτοκίνητο-σταθμό στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen είναι παράλληλα και ένα από τα πιο όμορφα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Με αυτό το αυτοκίνητο, η Mercedes ηγήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 της επιστροφής των γερμανικών κατασκευαστών στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έπειτα από την κυριαρχία της δεκαετίας του 1930 με τη χρηματοδότηση του Γ’ Ράιχ.
Σε αυτή η αεροδυναμική διαμόρφωση η ξεκίνησε τη ζωή της το 1954 η W196, η οποία εξελίχθηκε στη συνέχεια σε έναν πιο παραδοσιακό και ευέλικτο σχεδιασμό που έμοιαζε περισσότερο με μονοθέσιο της εποχής, αν και η Mercedes εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί την Stromlinienwagen με καλυμμένους τροχούς στις γρήγορες πίστες.
Η Mercedes κατάφερε να κυριαρχήσει τις σεζόν του 1954 και 1955 στη Formula 1 με τον θρυλικό Αργεντίνο οδηγό Juan Manuel Fangio να κατακτά το 2ο και τον 3ο από τους 5 συνολικά τίτλους του. Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν 8κύλιδνρο εν σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων με πρωτοποριακές δεσμοδρομικές βαλβίδες και το πρώτο σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου στην ιστορία της Formula 1, κατασκευασμένο από την Bosch.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Λόγω του πιο τραγικού ατυχήματος στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού (όσον αφορά τις απώλειες σε ανθρώπινες ζωές) στις 24 Ώρες του Le Mans το 1955, η Mercedes αποσύρθηκε τους αγώνες στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού για περίπου 30 χρόνια. Επέστρεψε στους αγώνες αντοχής και τουρισμού, βήματα τα οποία οδήγησαν στη νωχελική επανεμφάνιση στην F1 το 1993 με τη Sauber, και οριστικά με το όνομά της ως προμηθεύτρια κινητήρων την επόμενη χρονιά.
Μόλις 14 πλαίσια της W196 κατασκευάστηκαν και υπήρχαν 10 πλήρεις μονάδες που επέζησαν το τέλος της χρονιάς του 1955 και μόνο 4 εξ αυτών ήταν στη διαμόρφωση Stromlinienwagen. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 00009/54 κατέκτησε τη νίκη στο GP Αργεντινής του 1955 και την οδήγησε ο Βρετανός θρύλος Stirling Moss στον τελευταίο αγώνα εκείνης της σεζόν, το GP Ιταλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο.
Σήμερα, το αυτοκίνητο διαθέτει ακριβώς τον ίδιο χρωματισμό που χρησιμοποίησε στην τελευταία του αγωνιστική εμφάνιση στη Monza το 1955, μία χρονιά κατά την οποία συμπεριλήφθηκε στη χάραξη της πίστας και το κεκλιμένο οβάλ τμήμα, όπως φαίνεται από τις παραπάνω φωτογραφίες.
Έκτοτε, το αυτοκίνητο αποτελούσε μέρος της συλλογής του Μουσείου της Mercedes στη Στουτγκάρδη. Δέκα χρόνια αργότερα, δωρίστηκε στο Μουσείο της πίστας της Ινδιανάπολης στις ΗΠΑ. Εκεί είχε τακτική φροντίδα και δεν επιδείχθηκε ποτέ σε καμία εκδήλωσε κλασικών αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο του προγράμματος της αναβάθμισης της πίστας της Ινδιανάπολης, αποφασίστηκε να διατεθούν πολλά από τα εκθέματα του Μουσείου της σε δημοπρασία, την οποία για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανέλαβε ο διακεκριμένος οίκος RM Sotheby’s.