Μεταξύ των οδηγών που έκαναν το ντεμπούτο τους φέτος στη Formula 1 συγκαταλέγεται και ο 20χρονος Γάλλος Isack Hadjar, ο οποίος αγωνίζεται με την ομάδα της Racing Bulls. Μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull, ο Hadjar ολοκλήρωσε την περυσινή χρονιά στη 2η θέση της τελικής βαθμολογίας του Πρωταθλήματος της Formula 2 με την ομάδα της Campos, πίσω από τον Βραζιλιάνο Gabriel Bortoleto, που αγωνίζεται για τη Sauber φέτος στην F1.
Ο Hedjar βρήκε θέση στο grid της F1 έπειτα από την αλυσιδωτή αντίδραση που προκάλεσε η απομάκρυνση του Sergio Perez, η οποία αποφάσισε αρχικά να προωθήσει στη θέση του Μεξικανού τον Liam Lawson, ο οποίος άφησε πίσω του κενό το cockpit της Racing Bulls. Συνεπώς, ο Hadjar ήταν ο τελευταίος οδηγός που εξασφάλισε θέση στο φετινό grid της F1.
Κέρδισε το προσωνύμιο ο «μικρός Prost» όχι μόνο επειδή είναι μικρόσωμος (1,67 μ.) όπως ο θρυλικός τετράκις Πρωταθλητής της F1, αλλά όπως εξηγεί ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, επειδή «του μοιάζει πολύ: σκέφτεται πριν απαντήσει, έχει πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ. Είναι πολύ λιγότερο πολιτικοποιημένος από ό,τι ήταν ο Prost. Είναι ιδανικός υποψήφιος για μια λαμπρή καριέρα».
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Aν το όνομα δεν σας φαίνεται ιδιαίτερα γαλλικό, αυτό συμβαίνει διότι ο Hadjar προέρχεται από Αλγεριανή οικογένεια, αλλά γεννήθηκε στο Παρίσι στις 28 Σεπτεμβρίου του 2004. Οι γονείς του είναι φυσικοί, αλλά ο πατέρας του ήταν επίσης οδηγός και μηχανικός καρτ. Το ενδιαφέρον του Isack για το μηχανοκίνητο αθλητισμό πυροδοτήθηκε από την παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων της Pixar, Cars, και οι γονείς του έκαναν δώρο ένα καρτ όταν ήταν 7 ετών και ήδη παρακολουθούσε τους αγώνες της F1 για ένα χρόνο.
Ο πατέρας του τον πήγε σε μία σχολή αγωνιστικής οδήγησης το 2012, και έπειτα από αυτό ξεκίνησε να αγωνίζεται στα καρτ με τον πατέρα του μηχανικό. Μάλιστα, εργαζόμενος ως μηχανικός στο καρτ του γιου του, ο πατέρας Hadjar έχασε δύο δάχτυλα από το ένα του χέρι… Ωστόσο, δεδομένου ότι ο γιος του εντυπωσιάζει αυτή τη στιγμή στη Formula 1, ίσως να… άξιζε τον κόπο.
Παρά την περιορισμένη χρηματοδότηση που διέθετε, o Hadjar πραγματοποίησε εντυπωσιακές εμφανίσεις, όπως το 2018 που ήταν 7ος στο Εθνικό Πρωτάθλημα Καρτ της Γαλλίας και 8ος στο Coupe de France. Αυτές οι πρώιμες εμπειρίες διαμόρφωσαν την αποφασιστικότητα που τον χαρακτηρίζει.
Το 2019 έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνες μονοθεσίων, συμμετέχοντας στο Γαλλικό Πρωτάθλημα Formula 4, και παρότι δυσκολευόταν να πατήσει μέχρι τέρμα τα πεντάλ, λόγω του ύψους του, κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στην προκλητική πίστα του Spa-Francorchamps, στον 3ο γύρο της σεζόν, καθ’ οδόν προς την 7η θέση της βαθμολογίας (2ος στους πρωτοεμφανιζόμενους). Στη 2η σεζόν του στη Γαλλική F4 το 2020, ήταν 3ος στη βαθμολογία με 3 νίκες, όντας ο καλύτερος Γάλλος οδηγός.
Το 2021, ο Hadjar έκανε το βήμα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Regional (με μονοθέσια F3), με την ομάδα της R-ace GP και επικράτησε στο Μονακό από την pole position. Με άλλη μία νίκη στη Monza, ολοκλήρωσε τη χρονιά στην 5η θέση της βαθμολογίας και ήταν ο καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος. Η νίκη στο Μονακό ήταν σημαντική γιατί προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Helmut Marko, ο οποίος τον ενέταξε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull.
Για το 2022, θα συμμετείχε στο Πρωτάθλημα Formula 3 της FIA με την ομάδα της Hitech, όπου εδραιώθηκε πολύ γρήγορα ως διεκδικητής του τίτλου και με 3 νίκες ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 4η θέση της τελικής βαθμολογίας. Το βήμα στη Formula 2 το 2023 (με τη Hitech) ήταν πιο δύσκολο, και παρότι εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στο σπριντ του Zandvoort, ολοκλήρωσε τη σεζόν στη 14η θέση του Πρωταθλήματος και ενώ ήθελε να περάσει μόνο μία σεζόν στην κατηγορία, διαπίστωσε ότι τα καλά πράγματα έρχονται σε αυτούς που περιμένουν.
Πέρυσι, με την ομάδα της Campos, κατέκτησε 4 νίκες και είχε 8 παρουσίες στο βάθρο στη Formula 2, αλλά έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, όπου το μονοθέσιό του δεν ξεκίνησε καν όταν έσβησαν τα φώτα για την εκκίνηση, χωρίς να φταίει κάτι που έκανε ο ίδιος.
Ο ίδιος δηλώνει για την πρόκληση που τον περιμένει φέτος: «Είμαι σε φόρμα και έτοιμος για την F1. Είμαι κάποιος που πάλεψε για να φτάσει στην F1 με τον δύσκολο τρόπο και είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος. Αισθάνομαι ότι εισέρχομαι σε έναν εντελώς νέο κόσμο, οδηγώντας ένα πολύ πιο γρήγορο αυτοκίνητο και αγωνιζόμενος με τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο. Θα είναι μια τεράστια καμπύλη εκμάθησης, αλλά είμαι έτοιμος να δουλέψω σκληρά».
Ο Helmut Marko έχει ήδη κάποιες συμβουλές: «Ο Isack είναι γρήγορος, αλλά πρέπει να κρατήσει τα συναισθήματά του υπό έλεγχο και να επικεντρωθεί στα σημαντικά πράγματα, να κάνει λιγότερα λάθη. Να έχει περισσότερη συνοχή, αλλά η ταχύτητα είναι εκεί και τα υπόλοιπα έρχονται με την εξοικείωση».
#6
O Isack Hadjar αγωνίζεται φέτος στην F1 με το Νο. 6, το οποίο έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ο Γερμανός Πρωταθλητής Nico Rosberg και ο άσημος Nicholas Latifi. Ο Hadjar επέλεξε αυτό τον αριθμό έχοντας αγωνιστεί με αυτόν στα καρτ. Όταν το ανακοίνωσε, ανήρτησε μια φωτογραφία του από όταν ήταν παιδί, πίσω από το τιμόνι ενός καρτ με τον αριθμό 6.
Ίνδαλμά του είναι ο Lewis Hamilton, και στη φωτογράφιση όλων των οδηγών του grid πριν από την έναρξη της σεζόν, ήταν τόσο νευρικός όταν του συστήθηκε, που είχαν ιδρώσει οι παλάμες του, κάνοντας άβολη τη χειραψία μεταξύ τους. Μόλις στον 3ο του αγώνα στη Formula 1 όμως, ο Hadjar κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιαπωνίας, όπου σημείωσε τους πρώτους του βαθμούς στην F1. Σίγουρα αποτελεί μία από τις ευχάριστες θετικές εκπλήξεις στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς.