Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 N στην Αγγλία

To νέο Hyundai Ioniq 5 N θέτει το σημείο αναφοράς για τα επικεντρωμένα στον οδηγό ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 5 N στην Αγγλία

To νέο Hyundai Ioniq 5 N θέτει το σημείο αναφοράς για τα επικεντρωμένα στον οδηγό ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Πώς μπορείς να κάνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πραγματικά διασκεδαστικό στην οδήγηση; Πολλοί έχουν προσπαθήσει και, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, οι περισσότεροι έχουν αποτύχει. Η Hyundai ωστόσο πιστεύει ότι το πολυβραβευμένο τμήμα N έχει την απάντηση, η οποία συνοψίζεται στο τελευταίο της δημιούργημα: το Ioniq 5 N.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ο κατασκευαστής του επιμένει ότι «θέτει το σημείο αναφοράς για τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Αυτός είναι ένας τολμηρός ισχυρισμός για οποιονδήποτε, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από τον επικεφαλής τεχνικό σύμβουλο του Hyundai Motor Group και πρώην αφεντικό της BMW M, Albert Biermann.

Στα χαρτιά, το Ioniq 5 N φαίνεται να έχει υποστεί μια αρκετά εκτεταμένη μηχανολογική αναβάθμιση. Πράγματι, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες μόνο για τις αμέτρητες ρυθμίσεις που σας επιτρέπει η Hyundai να αλλάξετε μέσω των οθονών infotainment του αυτοκινήτου.

Εκτός από τις αλλαγές στο hardware, όπως το φαρδύτερο μετατρόχιο, η πιο σκληρή ανάρτηση, οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα ειδικά ελαστικά της Pirelli, υπάρχει ένας σχεδόν τρομακτικός αριθμός τεχνολογικών βελτιώσεων κάτω από όλο αυτό το αλουμίνιο και την επένδυση Alcantara. Για παράδειγμα, η διάταξη με τους δύο ηλεκτροκινητήρες έχει αναβαθμιστεί στους 610 ίππους, οι οποίοι αυξάνονται στιγμιαία στους 650 στην πιο «άγρια» λειτουργία «N» του αυτοκινήτου.

Στη συνέχεια έρχονται τα τεχνάσματα: κάποια από αυτά είναι κακόγουστα, κάποια όμως όχι. Αν π.χ. βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο ή αν εισέλθεις σε αυτό ενώ βρίσκεται ενεργοποιημένο, κανείς δε θα σε παρεξηγούσε αν νόμιζες ότι κάθεσαι σε ένα από τα βενζινοκίνητα hot hatchback της Hyundai. Η εταιρεία ονομάζει το σύστημα N Sound+, και έχει σχεδιαστεί για να μιμείται τον ήχο του turbo κινητήρα του i30 N. Είναι μάλλον διακριτικό παρά ενοχλητικό και μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς αν δε σας πείσει.

Ωστόσο, η συμβουλή μας θα ήταν να το αφήσετε ενεργοποιημένο. Είναι μόνο ένα κομμάτι ενός πολυσύνθετου παζλ που, αν το συνδυάσετε, δημιουργεί αναμφισβήτητα το πιο διασκεδαστικό EV που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Ξεχάστε την BMW i4 M50 ή την Porsche Taycan Turbo. Το Ioniq 5 N είναι το νέο μέτρο σύγκρισης των ενθουσιωδών της οδήγησης.

Επιτρέψτε μας να διευκρινίσουμε. Αυτό το σύστημα N Sound+ λειτουργεί σε συνδυασμό με τη νέα ρύθμιση N e-shift της Hyundai, η οποία εξελίχθηκε από την ίδια ομάδα που είναι υπεύθυνη για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων που διατίθεται στο βενζινοκίνητο i30 N. Αλλά αντί να εμπλουτίζει απλώς την καμπίνα με ήχους κινητήρα και αλλαγής ταχυτήτων, προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων σαν να ήταν πραγματικές, συνοδεύοντάς τες με εκείνο το οικείο τράνταγμα του αυτοκινήτου στις απότομες αλλαγές, ενώ προσαρμόζει ακόμη και τις στροφές στα κατεβάσματα σχέσεων.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα paddle του τιμονιού σαν να κατεβάζατε ταχύτητα για να φρενάρετε με τον κινητήρα, ή να αλλάξετε νωρίς  σχέση για να μιμηθείτε τον ήχο ενό μοτέρ στις χαμηλότερες στροφές. Προσαρμόζει ακόμη και τη διαθέσιμη ροπή σε κάθε ταχύτητα για να δώσει μια αίσθηση που μοιάζει με ήπιο turbo lag (καθυστέρηση απόκρισης του turbo).

Εάν όλα αυτά σας φαίνονται κάπως πρωτόγνωρα, θα σας προτρέπαμε να τα δοκιμάσετε σε μία πίστα. Μέσα σε λίγα λεπτά είχαμε σχεδόν ξεχάσει ότι οδηγούσαμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κατεβάζοντας σχέσεις στις στροφές, πριν από το σανίδωμα του γκαζιού στην έξοδο το οποίο συνοδεύουν ακαριαία ανεβάσματα σχέσεων. Αυτό, σε συνδυασμό με τη νέα ρύθμιση αναγεννητικής πέδησης N-Pedal, κάνει το Hyundai Ioniq 5 N ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο πίστας. Το 5 N επιτρέπει επίσης την ταυτόχρονη λειτουργία των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, που κανονικά δεν είναι δυνατή σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Hyundai Ioniq 5 N

Ο Biermann δήλωσε ότι η ομάδα των μηχανικών του βρέθηκε αντιμέτωπη με την πρόκληση να κάνει «έναν ελέφαντα 2,2 τόνων να χορέψει», αλλά το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και όμορφα ζυγισμένο, και τα φρένα προσφέρουν τρομερή αίσθηση όταν δεν χρησιμοποιείτε τα προγράμματα ανάκτησης ενέργειας.

Επιπλέον, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που χάρη στις διάφορες ρυθμίσεις του, μπορεί να έχει κίνηση στον εμπρός ή τον πίσω άξονα, (N Torque Distribution) στη στιγμή. Κάντε το, και το αυτοκίνητο θα κουνήσει ευχαρίστως την ουρά του με γραμμικό και εύκολα ελεγχόμενο τρόπο, ακόμα και χωρίς να ενεργοποιήσετε το N Drift Optimizer. Χορτάσατε με τις αμέτρητες λειτουργίες με το σήμα N; Λοιπόν, υπάρχουν κι άλλες…

Αν και είναι ελάχιστα χρήσιμο, εκτός ίσως από τις περιστασιακές παράνομες κόντρες στο φανάρι, το Ioniq 5 διαθέτει επίσης το N Launch Control, που του επιτρέπει να εκτοξεύεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα. Αυτό, σε συνδυασμό με το N Grin Boost (ναι, όντως) και το N Race, ξεκλειδώνει το πλήρες δυναμικό του αυτοκινήτου για σύντομες διαδρομές στην πίστα.

Οι επισκέψεις στην πίστα είναι κάτι που ο Biermann πιστεύει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους πελάτες του N και ένα γεγονός που, όπως λέει, είναι εφικτό χάρη στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V του Ioniq 5 N, την οποία μοιράζεται με το βασικό αυτοκίνητο. Mε κανονική οδήγηση, η Hyundai εκτιμά ότι η αυτονομία ανέρχεται σε 450 χλμ. και η φόρτιση έως το 80% διαρκεί μόλις 18 λεπτά. Το ταχύτερο Ioniq 5 διαθέτει επίσης μια λειτουργία endurance, η οποία περιορίζει ελαφρώς τις επιδόσεις, για να κερδίσει επιπλέον γύρους.

Η μόνη μας ανησυχία, η οποία έχει μικρή σημασία στην πίστα αλλά θα μπορούσε να αποδειχθεί κουραστική στους δρόμους, είναι η ανάρτηση. Οι επικεφαλής της Hyundai επιμένουν ότι αυτό είναι το πιο άνετο N μέχρι τώρα, αλλά ακόμα και στις πιο μαλακές ρυθμίσεις, το αυτοκίνητο είναι αισθητά σφικτό. Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί απαραίτητο αντιστάθμισμα για τον εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος, αλλά κάποιοι αντίπαλοι καταφέρνουν να συνδυάζουν καλύτερα την απόλυτη συμπεριφορά με μια πιο άνετη, μαλακή αίσθηση για την καθημερινή οδήγηση.

Κατά τα άλλα, όμως, το Ioniq 5 N είναι τέλεια προετοιμασμένο για την καθημερινότητα. Υπάρχει άφθονος χώρος στα πίσω καθίσματα και το πορτμπαγκάζ, και ενώ εμπρός κυριαρχεί μια περισσότερο επικεντρωμένη στον οδηγό ατμόσφαιρα από ό,τι στο απλό μοντέλο, η τεχνολογία που περιμένετε είναι παρούσα και άρτια. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί την ίδια διάταξη διπλής οθόνης και το σύστημα infotainment με καλή απόκριση, κουμπιά συντόμευσης για τα χειριστήρια των πολυμέσων, καθώς και ένα πάνελ αφής από κάτω, που επιτρέπει το χειρισμό του κλιματισμού.

Η ποιότητα, σε γενικές γραμμές, είναι πολύ καλή, αλλά ίσως ταιριάζει περισσότερο στην τιμή των 41.000-45.000 ευρώ του κανονικού Ioniq (συνυπολογίζοντας την κρατική επιδόστηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), παρά στην τιμή εκκίνησης των 60.000 ευρώ που αναμένεται να έχει το N όταν καταφθάσει στην Ελλάδα. Τούτου λεχθέντος, υπάρχει λίγη Alcantara στο τιμόνι και τα σμιλευμένα καθίσματα μπάκετ δε σε υποστηρίζουν απλά, αλλά είναι και άνετα. Οι πελάτες δύσκολα θα αισθανθούν ότι η αγορά τους δεν αξίζει τα λεφτά της, αλλά απέχει αρκετά από μία Porsche Taycan ή ακόμη και μία BMW i4 όσον αφορά την ποιότητα που αντιλαμβάνεσαι.

Ενώ αυτή η τιμή μπορεί να φαίνεται μάλλον υπερβολική για ένα κορεατικό hatchback, η λίστα εξοπλισμού είναι δυνατή. Εκτός από όλα αυτά τα γλυκανάλατα καλούδια N, κάθε αυτοκίνητο διαθέτει ζάντες 21 ιντσών, φώτα LED εμπρός και πίσω, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, δύο οθόνες 12,3 ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto και head-up display. Υπάρχει επίσης μια αντλία θερμότητας για τη μπαταρία που βοηθά στη βελτίωση της αυτονομίας στους ψυχρούς μήνες, καθώς και ένας μακρύς κατάλογος χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας. Η μόνη προαιρετική επιλογή, εκτός από το χρώμα, είναι μια μονοκόμματη πανοραμική οροφή.

Συμπέρασμα

Καθώς μιμείται με επιτυχία τα εξαιρετικά βενζινοκίνητα hot hatchback της εταιρείας, το Hyundai Ioniq 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων που εστιάζουν στον οδηγό. Τόσο πολύ, που μετά από λίγα μόνο λεπτά στην πίστα ξεχάσαμε εντελώς ότι οδηγούσαμε ένα οικογενειακό πεντάθυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ανάρτηση μπορεί να φανεί λίγο σκληρή σε κάποιους, αλλά ως ένα ολοκληρωμένο πακέτο που προσφέρει υψηλή απόδοση, πρακτικότητα, ακόμη και την προοπτική του χαμηλού κόστους χρήσης, τίποτα δεν μπορεί να πλησιάσει το νέο Hyundai Ioniq 5 N αυτή τη στιγμή.

Hyundai Ioniq 5 N

Σύστημα κίνησης Μπαταρία 84 kWh με 2 ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς / Ροπή 650 ίπποι / 740 Nm
Μετάδοση Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, τετρακίνηση
0-100 χλμ./ώρα 3,4 δλ.
Μέγιστη ταχύτητα 260 χλμ./ώρα
Αυτονομία 450 χλμ.
Φόρτιση 240 kW, 10-80% σε 18 λεπτά
Διαστάσεις (μήκος / πλάτος /ύψος) 4,715 μ. / 1,94 μ. / 1,585 μ.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!