Οδηγούμε στην Αγγλία το νέο Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Μια νέα εμφάνιση και κάποιες αλλαγές κάτω από το αμάξωμα στοχεύουν να διατηρήσουν το Clio στην κορυφή της κατηγορίας των supermini.

Οδηγούμε στην Αγγλία το νέο Renault Clio E-Tech Full Hybrid

Μια νέα εμφάνιση και κάποιες αλλαγές κάτω από το αμάξωμα στοχεύουν να διατηρήσουν το Clio στην κορυφή της κατηγορίας των supermini.

Το Renault Clio δεν χρειάζεται συστάσεις, αλλά τις αξίζει πάραυτα. Το supermini κυκλοφορεί εδώ και 33 χρόνια, με περισσότερα από 16 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως μέσα σε αυτό το διάστημα. Η τρέχουσα –πέμπτηγενιά του μοντέλου έχει αποδειχθεί ότι είναι μεταξύ των καλύτερων στην κατηγορία της από τότε που παρουσιάστηκε το 2019 – είναι άλλωστε τρεις φορές νικητής του βραβείου “Auto Express – Supermini of the Year”.

Πιο πρόσφατα, η Renault έχει αρχίσει να παρουσιάζει την επόμενη γενιά αυτοκινήτων της, συμπεριλαμβανομένου του αμιγώς ηλεκτρικού hatchback Megane E-Tech και του υβριδικού SUV Austral, ενώ το νέο coupe SUV Rafale και το ηλεκτρικό Scenic E-Tech έχουν παρουσιαστεί και έρχονται προς το μέρος μας το 2024. Φυσικά, υπάρχει και η αναγέννηση του Renault 5, το οποίο θα είναι έτοιμο για λανσάρισμα την επόμενη χρονιά. Έτσι, προκειμένου το Clio να μη μοιάζει παλιό δίπλα στους νεότερους, πιο λαμπερούς συνοδοιπόρους του, η Renault προχώρησε σε μία ολοκληρωμένη ανανέωση για το εξαιρετικά σημαντικό σουπερμίνι της.

Το Clio ήταν ένα ήδη σχετικά όμορφο αυτοκίνητο, αλλά το ανανεωμένο μοντέλο είναι αναμφισβήτητα το πιο όμορφο σουπερμίνι στην αγορά αυτή τη στιγμή. Η εντυπωσιακή νέα του εμφάνιση δανείζεται κάποια από τα πιο χαρακτηριστικά στυλιστικά στοιχεία από τα εξίσου εντυπωσιακά Megane και Austral, όπως το «F1 Blade» στον εμπρός προφυλακτήρα και τα κάθετα φώτα ημέρας. Υπάρχει επίσης το ανασχεδιασμένο έμβλημα της Renault, που φιγουράρει περήφανα στην καρδιά της μάσκας, ενώ το πίσω μέρος έχει λάβει ένα νέο σετ πίσω φώτων, καθώς και αεροδυναμικά στοιχεία στον προφυλακτήρα για να τονιστεί το πλάτος του αυτοκινήτου.

Renault Clio 2023

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με διαμαντένια κοπή στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι αποκλειστικές για την κορυφαία έκδοση Esprit Alpine, μια νέα προσθήκη στη γκάμα του Clio.

Το εσωτερικό του Clio δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ στο πλαίσιο του facelift. Αυτό σημαίνει ότι παραμένει λιτό και σωστά δομημένο, με ευπρόσιτους διακόπτες για το χειρισμό του κλιματισμού και μπουτόν σε στυλ πιάνου για όλα τα υπόλοιπα συστήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών για την απενεργοποίηση των βοηθημάτων διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αντί οι συγκεκριμένες λειτουργίες να είναι θαμμένες σε υπομενού της οθόνης, όπως σε μερικούς από τους αντιπάλους του μοντέλου. Υπάρχουν μερικά σκληρά πλαστικά διάσπαρτα, αλλά στο σύνολο, το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η ποιότητα κατασκευής φαίνεται ότι είναι καλή. Το εσωτερικό δεν έχει πλέον καθόλου δέρμα, καθώς όλα τα μοντέλα, εκτός από το βασικό, χρησιμοποιούν και βιολογικά ή ανακυκλωμένα υλικά.

Renault Clio 2023

Το μειονέκτημα αυτής της παλαιότερης σχεδίασης είναι ότι δεν έχει τον παράγοντα εντυπωσιασμού των εσωτερικών του Megane και του Austral, αλλά ούτε το εντυπωσιακό σύστημα infotainment που έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια της Google. Ανακαλύψαμε ότι το σύστημα προηγούμενης γενιάς που φιλοξενείται στην οθόνη αφής 9,3 ιντσών του Clio της δοκιμής (τα μοντέλα χαμηλότερων προδιαγραφών έχουν στάνταρ οθόνη 7″) καθυστερεί αρκετά και δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο. Κάτι που αντισταθμίζεται από την ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto που είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

Οι εκδόσεις Esprit Alpine διαθέτουν επίσης έναν υπέροχα ευκρινή ψηφιακό πίνακα οργάνων 10″, ο οποίος ανταποκρίνεται και μπορεί να προσαρμοστεί σε αξιόλογο βαθμό, με διαφορετικές διατάξεις για τις τρεις λειτουργίες οδήγησης. Ωστόσο, δεν είμαστε απόλυτα ενθουσιασμένοι με τα μπάκετ καθίσματα που συνοδεύουν την κορυφαία έκδοση της γκάμας. Τα μεγάλα πλευρικά μαξιλαράκια συγκρατούν το σώμα στις στροφές, αλλά τα ελαφρώς πιο ευτραφή άτομα μπορεί να αισθανθούν ότι πιέζονται από αυτά.

Tο υβριδικό Clio E-Tech στο οποίο αναφερόμαστε εδώ (στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμη εκδόσεις βενζίνης, diesel και LPG), είναι περίπλοκο τεχνολογικά. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς, καθώς και μια γεννήτρια μίζας που βοηθάει στην εκκίνηση του κινητήρα.

Αυτοί οι κινητήρες τροφοδοτούνται από μια μικρή μπαταρία 1,2 kWh, η οποία επιτρέπει στο E-Tech να έχει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για μικρές αποστάσεις. Δεν υπάρχει επίσημο νούμερο ηλεκτρικής αυτονομίας, αλλά η Renault ισχυρίζεται ότι θα χρησιμοποιείτε τον ηλεκτροκινητήρα έως και στο 80% του χρόνου κατά την οδήγηση στην πόλη. Σχεδόν ποτέ δεν παρατηρήσαμε το θερμικό κινητήρα να παίρνει μπρος ενώ περιπλανιόμασταν στους δρόμους της πόλης, ειδικά στη λειτουργία «B» που ενισχύει την αναγεννητική πέδηση, ώστε διατηρείται η μπαταρία γεμάτη.

Το Clio E-Tech χρησιμοποιεί πάντα τον ηλεκτροκινητήρα για να ξεκινήσει από στάση, οπότε το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και αρκετά γρήγορο μόλις γίνει πράσινος ο φωτεινός σηματοδότης. Πραγματικά, μόνο μετά τα 30 χλμ./ώρα ζωντανεύει ο βενζινοκινητήρας, παίρνοντας τα ηνία από τον ηλεκτροκινητήρα. Η μετάβαση μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρικής κίνησης είναι σχεδόν μη αντιληπτή, με τους δύο κινητήρες να συνεργάζονται απρόσκοπτα, προσφέροντας ομαλή παροχή ισχύος.

Ωστόσο, το σύστημα δεν ανταποκρίνεται τόσο καλά σε πλήρη επιτάχυνση, καθώς το κιβώτιο θέλει το χρόνο του για να αποφασίσει πότε θα αλλάξει ταχύτητα, οπότε συχνά περιμένεις ακούγοντας απλώς το βρυχηθμό του βενζινοκινητήρα. Το υβριδικό Clio δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο ούτως ή άλλως, καθώς χρειάζεται πάνω από 9 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, οπότε θα σας συνιστούσαμε να υιοθετήσετε μια ήπια προσέγγιση με το γκάζι.

Όταν το σύστημα κίνησης λειτουργεί ήρεμα, το Clio E-Tech είναι άνετο σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και σας κρατάει ευχάριστα αποκομένους από τις πιο ατέλειες του οδοστρώματος. Μπορείτε επίσης να διασκεδάσετε σε στριφτερούς δρόμους, χάρη στο άμεσο, καλά ζυγισμένο σύστημα διεύθυνσης και την ελάχιστη κλίση του αμαξώματος στις στροφές.

Η Renault αναφέρει ότι το υβριδικό κινητήριο σύνολο μπορεί να πετύχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου έως και 4,2 λτ./100 χλμ.. Παρότι εμείς δεν μπορέσαμε να φτάσουμε αυτή την τιμή, καταφέραμε να δούμε μέσο όρο 5,1 λτ./100 χλμ. σε ένα ταξίδι που περιλάμβανε πόλη, αυτοκινητόδρομο και μερικές ζωηρές βόλτες σε επαρχιακούς δρόμους.

Ανεξαρτήτως της έκδοσης που θα επιλέξετε, το Clio αποτελεί μία ελκυστική προσφορά όσον αφορά τη σχέση ποιότητας-τιμής, καθώς το Clio E-Tech ξεκινά σήμερα από 28.670 ευρώ (στην Ελλάδα). Ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης evolution περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16″, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7″, οθόνη αφής 7″, ασύρματη συνδεσιμότητα smartphone, φωτιστικά σώματα LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.

Η μεσαία έκδοση Techno φέρνει έναν πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα, μια κάμερα οπισθοπορείας, μια βάση ασύρματης φόρτισης για το smartphone σας και μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου, ενώ η κορυφαία έκδοση Esprit Alpine έχει όλα τα καλούδια, συμπεριλαμβανομένης των μεγαλύτερων οθονών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment, πεντάλ αλουμινίου, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι και ακόμα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας.

Renault Clio 2023

Συμπέρασμα

Το ήδη εξαιρετικό Renault Clio απέκτησε νέα εμφάνιση που ταιριάζει με τις τελευταίες προτάσεις της γαλλικής μάρκας, με αυτή την ανανέωση στα μέσα της ζωής του να μετατρέπει το αξιόπιστο σουπερμίνι σε ένα αυτοκίνητο που μαγνητίζει τα βλέμματα. Λίγες ακόμα βελτιώσεις στο εσωτερικό δεν θα ήταν άσχημες, αλλά το Clio είναι τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση όσο ποτέ, ικανό να ισορροπεί επιδέξια μεταξύ ευελιξίας και άνεσης, και το υβριδικό E-Tech είναι στο στοιχείο του στην πόλη, όπου ο ηλεκτροκινητήρας κάνει την περισσότερη δουλειά.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Renault Clio 2023

Renault Clio E-Tech Hybrid Esprit Alpine

Τιμή 32.950 €
Σύστημα κίνησης 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με ένα ηλεκτροκινητήρα
Ισχύς 145 ίπποι
Ροπή 205 Nm
Μετάδοση Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με κίνηση στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 9,3 δλ.
Μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2 97 γρ./χλμ.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Renault στην Ελλάδα

Renault Clio 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!