Οδηγούμε το νέο FIAT 600e στην Ιταλία

H FIAT επιστρέφει δυναμικά στο Β-Segment με το 600e, ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς ουσιαστικά να κάνεις τα πάντα. Το οδηγήσαμε και ανακαλύψαμε πώς το κατάφεραν.

Οδηγούμε το νέο FIAT 600e στην Ιταλία

H FIAT επιστρέφει δυναμικά στο Β-Segment με το 600e, ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς ουσιαστικά να κάνεις τα πάντα. Το οδηγήσαμε και ανακαλύψαμε πώς το κατάφεραν.

Το FIAT 600e έχει στόχο να καλύψει όλες τις ανάγκες της καθημερινότητας και όχι μόνο! Τουλάχιστον αυτό ανέφεραν οι άνθρωποι της FIAT όταν μας παρουσίασαν το νέο ηλεκτρικό τους μοντέλο. Ουσιαστικά, πρόκειται για το μεγαλύτερο αδερφάκι του γνώριμου 500e και, παρότι έκαναν ξεκάθαρο ότι δεν αποτελεί τον αντικαταστάτη του 500Χ, είναι ουσιαστικά ένα B-SUV / Crossover αντίστοιχου μεγέθους, το οποίο θα είναι διαθέσιμο τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και ως υβριδικό (600 Hybrid)

Όταν σχεδιάστηκε το 600e, οι ιθύνοντες είχαν στο μυαλό τους 3 βασικούς πυλώνες: να έχει μεγάλο χώρο στο εσωτερικό, να είναι ευέλικτο στην πόλη και να συνδυάζει την εμβληματική σχεδίαση με την υψηλή αποδοτικότητα.

Θέλετε να μάθετε εάν τα είδαμε όλα αυτά από την πρώτη μας επαφή με το νέο Fiat 600e; Συνεχίστε το διάβασμα….

Το νέο Fiat 600e έχει μήκος μόλις 4,17 μέτρα και βρίσκεται (οριακά) μέσα στο εύρος του B-Segment. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την κάθε σπιθαμή εντός της καμπίνας και να χαρίσουν «αέρα» για 5 επιβάτες.

Αναμφίβολα, έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της άνεσης και παρατηρήσαμε ότι στη δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι σίγουρα άνετο για καθημερινή χρήση στην πόλη αλλά και για μακρινές διαδρομές. Παράλληλα, για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, τα 360 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά, ενώ πρέπει να προσθέσουμε και τις επιπλέον διάσπαρτες θήκες στο εσωτερικό που φτάνουν σε όγκο συνολικά τα 15 λίτρα.

Χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις, καθώς και της ηλεκτρικής υπόστασής του, το 600e «τρυπώνει» και κυκλοφορεί εντός αστικού φόντου με ιδιαίτερη ευκολία. Η ακτίνα στροφής των 10,5 μέτρων τοποθετεί το ηλεκτρικό 600ράκι στα κορυφαία της κατηγορίας σε επίπεδο ευελιξίας. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε και την υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία απορροφούσε τις ανωμαλίες των δρόμων του Τορίνο με μαεστρία.

Παράλληλα, οι κλίσεις του αμαξώματος στις πιο στριφτερές διαδρομές εκτός πόλεις ήταν σχετικά μικρές. Όσο για το τιμόνι, είναι μεν ελαφρύ, αλλά με πολύ σωστή πληροφόρηση, αντίθετα με το σύστημα πέδησης (φρένα) που θέλει εξοικείωση.

Ως προς τη σχεδίαση, δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και πατάει στα χνάρια των προγόνων του, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Αν και η πρώτη εντύπωση είναι ότι δεν έχει διαφορές από το 500e, στον δρόμο ξεχωρίζει από την πληθωρική του σιλουέτα και το ανασηκωμένο αμάξωμα. Μπορεί η εταιρεία να μην το εντάσσει στα SUV / Crossover, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να κρυφτεί. Το FIAT 600e έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος και μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου.

H FIAT έχει τοποθετήσει τη σφραγίδα «600» σε όλες τις πλευρές του αμαξώματος, ενώ το εσωτερικό είναι μοντέρνο και με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες. Μάλιστα, έχει προστεθεί και η λειτουργία μασάζ στο κάθισμα του οδηγού. Δεν θα κρύψουμε ότι μας έλειψαν λίγο τα κουμπιά του 500e που ανοίγουν ηλεκτρικά τις πόρτες, αντίθετα με την ιδιαίτερη πινελιά στη θήκη της κεντρικής κονσόλας με το γνωστό σχέδιο της πόλης του Τορίνο, που δίνει το παρών.

Το νέο 600e είναι επίσης το πρώτο κόμπακτ μοντέλο που προσφέρει την επιλογή της χρωματοθεραπείας της Fiat. Υπάρχουν διαθέσιμα 8 διαφορετικά χρώματα, τόσο για το φωτισμό του εσωτερικού όσο και για την κεντρική οθόνη, με έναν προεπιλεγμένο συνδυασμό σε στυλ “ήχος & φως” και τη δυνατότητα επιλογής από ένα σύνολο 64 διαφορετικών συνδυασμών.

Φτάνουμε λοιπόν στην αποδοτικότητα. Το 600e προσφέρεται με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής και με μία μόνο μπαταρία, αυτή των 54 kWh (51 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητά της). Η μέση αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 400 χιλιόμετρα. Αυτή ήταν και η ένδειξη που είχαμε όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο από την οροφή του Lingotto για την προκαθορισμένη μας διαδρομή.

Εντός πόλης και χάρη στην αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας, η αυτονομία αυτή μπορεί να σκαρφαλώσει στα 600 χιλιόμετρα.

Πρακτικά, κυκλοφορήσαμε στα πέριξ της ιταλικής πόλης και μετά από αρκετή ώρα οδήγησης, η κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στις 15 kWh/100 χλμ., χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο δεξί πεντάλ. Οι άνθρωποι της FIAT κατάφεραν, ένεκα του χαμηλού βάρους (σχεδόν 1.500 κιλά) και της εξαιρετική αεροδυναμικής, να κερδίσουν αρκετά χιλιόμετρα αυτονομίας, καθιστώντας το 600e ένα από τα αποδοτικότερα ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή την εποχή.

Το νέο Fiat 600e θα προσφέρεται στην Ελλάδα στο τέλος του έτους σε δύο εκδόσεις: RED και La Prima. Αμφότερες διαθέτουν πλούσιο εξοπλισμό, αλλά δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι τιμές των μοντέλων για την ελληνική αγορά. Αναμένουμε λοιπόν για περισσότερα…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!