Οδηγούμε το νέο Volkswagen ID. Buzz

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πολυσυζητημένου ηλεκτρικού Volkswagen ID. Buzz και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Οδηγούμε το νέο Volkswagen ID. Buzz

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του πολυσυζητημένου ηλεκτρικού Volkswagen ID. Buzz και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Δεν πρέπει να υπάρχουν πολλά νέα αυτοκίνητα ή van που να παρουσιάστηκαν τον τελευταίο έτος και να έγιναν αποδεκτά με τόση θέρμη όσο το νέο Volkswagen ID. Buzz. Έχει ήδη ένα φανατικό κοινό που λατρεύει την cult φιλοσοφία του και το αναμένει με ανυπομονησία, παρά το γεγονός ότι οι πρώτες παραδόσεις δεν θα γίνουν πριν το Νοέμβριο.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να το δούμε από κοντά, να το οδηγήσουμε και να αποφασίσουμε αν αυτό το ηλεκτρικό van είναι πραγματικά αυτό που περιμέναμε όλοι. Πρώτα απ’ όλα η τιμή. Δεν πρόκειται για ένα προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι τιμές για την έκδοση Life ενδεικτικά στην Μ. Βρετανία ξεκινούν από τις 57.115 λίρες (64.950 ευρώ) και φτάνουν τις 61.915 λίρες (70.410 ευρώ) για το καλύτερα εξοπλισμένο Style, στο οποίο και βασίζεται το αυτοκίνητο δοκιμής μας με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Τι παίρνεις λοιπόν με αυτά τα χρήματα; Το ID. Buzz Life διαθέτει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με πλοήγηση, καθώς και Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.

Επιπλέον, έχει μερικές έξυπνες λύσεις, όπως θύρα USB στην πόρτα του συνοδηγού, μια κρυφή θήκη ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου στο ταμπλό και το εντελώς επίπεδο πάτωμα κάνουν το ID. Buzz να μοιάζει με ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Σε αυτά προσθέστε και μια πρίζα τριών ακίδων, που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Ανεξάρτητα από την έκδοση που θα επιλέξεις, η Volkswagen προσφέρει εργοστασιακή αυτονομία σύμφωνα με το WLTP, που ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και με ζεστές συνθήκες είδαμε σε πραγματικές συνθήκες αυτονομία κοντά σε αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφού ξεπέρασε τα 370 χιλιόμετρα.

Επιπλέον, διαθέτει δυνατότητα φόρτισης 170 kW, που μεταφράζεται σε αναπλήρωση ενέργειας από 5-80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Από την άλλη, σε ένα οικιακό wallbox 7 kW θα πραγματοποιήσει πλήρη φόρτιση σε 11 ώρες.

Η καμπίνα είναι ευρύχωρη όπου και αν καθίσεις. Τα δύο μπροστινά καθίσματα προσφέρουν ανέσεις σχεδόν… πολυθρόνας. Οι συρόμενες πίσω πόρτες βολεύουν σε στενούς χώρους, αλλά δεν έχει τρία ξεχωριστά καθίσματα όπως έχει το Citroen SpaceTourer και μόνο οι δύο ακριανές διαθέτουν υποδοχές Isofix για παιδικά καθίσματα.

Με την αφαίρεση των καθισμάτων, το ID. Buzz έχει απλά έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης, αλλά ακόμα και με πέντε επιβάτες, το ID. Buzz έχει χώρο αποσκευών 1.121 λίτρων -υπερδιπλάσιο από αυτόν που προσφέρει η νέα BMW iX3- και αν αναδιπλώσεις τη μεσαία σειρά, το ηλεκτρικό Volkswagen διαθέτει χωρητικότητα 2.205 λίτρων. Θα πρέπει να επιλέξεις το έξυπνο υπερυψωμένο πάτωμα που κάνει το χώρο φόρτωσης επίπεδο, αλλά αυτό σου δίνει επίσης και έναν ακόμα χώρο από κάτω για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κατά μήκος του δαπέδου, ώστε το κέντρο βάρους να είναι χαμηλά, ενώ ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος πίσω, απελευθερώνει χώρο πάνω από τον μπροστινό άξονα, βελτιώνοντας παράλληλα την οδική συμπεριφορά. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός, για ένα όχημα του είδους και το τιμόνι είναι άμεσο και καλά ζυγισμένο. Θα προτιμούσαμε η ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης να είναι λίγο ισχυρότερη, αλλά πρόκειται για την ίδια με αυτή που συναντάμε στα ID. 3 και ID. 4.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα, αλλά δείχνει πιο σβέλτο, χάρη στην ομαλή μετάδοση και την άμεση ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα των 204 ίππων. Και ενώ το νιώθεις αρκετά γρήγορα για την καθημερινή χρήση, δεν είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο πλήρως φορτωμένο.

Ανεξάρτητα από αυτό, το ID. Buzz έχει εξαιρετικά ραφιναρισμένο χαρακτήρα, για ένα τέτοιο όχημα με τόσο επίπεδο εμπρός μέρος και ενώ ίσως είναι λίγο σφιχτό μέσα στην πόλη, δεν αντιδρά άσχημα σε λακκούβες ή κακοστρωμένους δρόμους. Επίσης, θα διαπιστώσεις ότι διατηρεί και έναν καλό ρυθμό ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες.

Ο θόρυβος του ανέμου και του δρόμου είναι πολύ χαμηλός, με το ID. Buzz να μην έχει όλα εκείνα τα αρνητικά χαρακτηριστικά μοντέλων που προέρχονται από επαγγελματικές εκδόσεις. Η επαγγελματική έκδοση έχει μια ελαφριά αντήχηση με άδειο το χώρο φόρτωσης, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να χαλάσει την εν γένει θετική εικόνα.

Συμπέρασμα

Είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβεις πώς ένα οποιοδήποτε όχημα θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε τέτοια δημοσιότητα, όσο αυτή που έχει το Volkswagen ID. Buzz, το οποίο φαίνεται να τα καταφέρνει εξαιρετικά και να αποδεικνύει ότι άξιζε και την αναμονή. Δεν είναι ανάλογα πρακτικό, όσο οι ανταγωνιστικές προτάσεις που «πατάνε» σε van, αλλά ξεπερνάει τα αμέτρητα SUV σε αυτόν τον τομέα, με αξιόλογους χώρους για την οικογένεια και τους φίλους. Θα πουλήσει και μόνο με την εμφάνισή του, αλλά κάτω από την όμορφη ρετρό και λειτουργική καμπίνα του, υπάρχει ένα ικανό ηλεκτρικό μοντέλο. Ίσως η τιμή του να είναι το μόνο εμπόδιο για την απόκτησή του.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!