Οδηγούμε το Volvo C40 Recharge P8 AWD

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge διευρύνει τη γκάμα μοντέλων της σουηδικής φίρμας, δείχνοντας εμφατικά το μέλλον της εταιρείας.

Οδηγούμε το Volvo C40 Recharge P8 AWD

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge διευρύνει τη γκάμα μοντέλων της σουηδικής φίρμας, δείχνοντας εμφατικά το μέλλον της εταιρείας.

 

Η Volvo είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που, από το 2017 δεσμεύτηκε για τη δημιουργία μιας αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Το 2030 όλα της τα νέα μοντέλα θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα, όπως έχει ανακοινώσει και επίσημα, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν είχαμε οδηγήσει κάποιο μοντέλο αυτής της φιλοσοφίας, παρά μόνο εξηλεκτρισμένα, με τεχνολογία Plug-in Hybrid.

Το νέο C40 Recharge είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως ηλεκτρικό και για τη δημιουργία του χρησιμοποιείται η πλατφόρμα CMA. Σε αντίθεση με το αδελφό XC40 δεν θα έχει έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά μόνο ηλεκτρική, αρχικά με δύο κινητήρες και με έναν λίγο αργότερα, μέσα στο καλοκαίρι.

Εντάσσεται στην κατηγορία των compact premium ηλεκτρικών SUV και μάλιστα με ιδιαίτερη σχεδίαση. Ξεφεύγει από τα τετριμμένα, ακολουθώντας την πιο σικ coupe αισθητική και διαφοροποιείται στα σημεία από το XC40. Έχει το ίδιο αποτύπωμα, με μήκος 4,4 μ. αλλά ξεχωρίζει έντονα όταν το κοιτάς από το προφίλ.

Η οροφή του χαμηλώνει στο τελείωμά της και «αγκαλιάζεται» από νέα σχεδίασης όμορφα, με καμπύλες φώτα που αποτελούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου και παράλληλα ενισχύουν τη δυναμική του. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες, όπως η μικρή αεροτομή στην άκρη της πέμπτης πόρτας, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι μελετημένη έτσι ώστε να βελτιώνει την αεροδυναμική και να προσθέτει κάποια επιπλέον χιλιόμετρα στην αυτονομία του C40 Recharge.

Οι μαύρες λεπτομέρειες και η γυάλινη στάνταρ ηλιοροφή προσδίδουν στιλ στο κουπέ ηλεκτρικό μοντέλο, όπως εξάλλου κάνουν και τα φώτα pixel LED τα οποία ανήκουν επίσης στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό του C40 Recharge. Οι μεγάλοι τροχοί 20 ιντσών ή προαιρετικά 21, χαρίζουν «ύψος» στο σουηδικό SUV, χωρίς παράλληλα να ζημιώνουν την άνεση και την ποιότητα κύλισης, η οποία είναι στα γνωστά, για μοντέλο της Volvo, υψηλά επίπεδα.

Φιλικό και με σεβασμό στο περιβάλλον…

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα που αντικρίζεις είναι λίγο έως πολύ γνώριμη αν έχεις γνώση από τα μοντέλα της Volvo. Η keyless λειτουργία αποτελεί μεγάλη ευκολία, αφού, πλησιάζοντας απλώς το αυτοκίνητο, αυτό αναγνωρίζει το κλειδί που έχεις επάνω σου και ξεκλειδώνει την πόρτα. Ακολούθως και αφού βολευτείς στο αναπαυτικό και ψηλά τοποθετημένο κάθισμα, θέτει αυτόματα σε λειτουργία τον κινητήρα, χωρίς να απαιτεί εκκίνηση από τον οδηγό, αφού εξάλλου δεν έχει υποδοχή για κλειδί ή κάποιο button για αυτό το λόγο. Αρκεί να βάλεις τη ζώνη ασφαλείας και να πιέσεις τον κομψό επιλογέα στη θέση D για να ξεκινήσεις. Μπράβο Volvo, ωραία… λεπτομέρεια.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι όλα οικολογικά, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε κατόπιν παραγγελίας δέρματα. Τη θέση τους έχουν πάρει συνθετικά υλικά που προσομοιώνουν την εικόνα τους, αλλά είναι απόλυτα φιλικά προς το περιβάλλον. Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου, όπως και η συναρμογή, που δικαιολογούν με το παραπάνω τον χαρακτήρα της premium κατασκευής. Η οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό έχει κάθετη διάταξη και χρησιμοποιεί λογισμικό σε συνεργασία με τη Google και λειτουργικό σύστημα Android, παρέχοντας άμεσα και σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες.

Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις γίνονται over the air, δηλαδή ασύρματα και χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία σε κάποιο εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Κάτι που σημαίνει ότι το Volvo C40 Recharge θα βελτιώνεται σε όλους του τομείς άμεσα και χωρίς καθυστέρηση.

Αστείρευτη δύναμη

Το C40 Recharge που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους ήταν το ισχυρό P8 AWD, που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Έναν σε κάθε άξονα παρέχοντας έτσι κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς εντυπωσιάζει με τα δύο μοτέρ να αποδίδουν 408 ίππους και 660 Nm ροπής! Η εικόνα του αυτοκινήτου προϊδεάζει για το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά οι επιδόσεις που εισπράττει ο οδηγός κόβουν την ανάσα και μόνο σε SUV δεν παραπέμπουν.

Η επιτάχυνση είναι ακαριαία με κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Και δεν είναι μόνο οι απόλυτες επιδόσεις από στάση, αλλά και εν κινήσει, αφού το C40 Recharge με τη θηριώδη ροπή κάνει τις ευθείες να μοιάζουν μικρές. Τις καταπίνει εν ριπή οφθαλμού και σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο. Οι πρώτες στροφές σε προσγειώνουν σε κάποιο βαθμό, αφού εκεί δεν μπορεί να κρύψει το βάρος του που ξεπερνάει κατά 200 κιλά τους δύο τόνους.

Η ανάρτηση είναι καλά μελετημένη, συνδυάζοντας άνεση και κράτημα και επί της ουσίας δεν θα προβληματίσει ακόμα και αν το… κυνηγήσεις στις στροφές. Το τιμόνι παρέχει καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού και οι κλίσεις περιορίζονται σημαντικά από τη σφιχτή σχετικά ρύθμιση της ανάρτησης, με τους μεγάλους τροχούς να παρέχουν αρκετή πρόσφυση, ενώ και τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση παρά την ηλεκτρική «φύση» του μοντέλου.

Δεν θέλει πολύ για να παρασυρθείς με αυτή την ισχύ που έχεις στη διάθεσή σου και να ξεχάσεις ποιος είναι ο βασικός σκοπός ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Αν συνεχίσεις έτσι, με το δεξί πόδι να πιέζει έντονα την παχιά μοκέτα του C40 Recharge θα δεις τη θεωρητική αυτονομία των 444 χιλιομέτρων που ανακοινώνει η Volvo να κάνει φτερά και μάλιστα γρήγορα. Από την άλλη όμως να κινηθείς πιο συνετά και επιλέξεις μέσα από το σύστημα την ανάκτηση ενέργειας θα διαπιστώσεις ότι το αυτοκίνητο κερδίζει χιλιόμετρα.

Τουλάχιστον εντός του αστικού ιστού, αφού φρενάρει μόνο του κάθε φορά που τραβάς το πόδι σου από το γκάζι, μέχρι και την πλήρη ακινησία του αυτοκινήτου. Αρχικά νιώθεις ότι λειτουργεί έντονα, -αν όχι απότομα- αλλά σύντομα το συνηθίζεις και το αντιπαρέρχεσαι αναλογιζόμενος τα οφέλη που προσφέρει σε επίπεδο αυτονομίας, με τους ανθρώπους της Volvo να υποστηρίζουν ότι υπό ιδανικές συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει και μάλιστα αρκετά, ανάλογα με τις συνθήκες, τα 500 χιλιόμετρα.

Η μπαταρία των 78 kWh, που τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες μπορεί να φορτιστεί από 10 έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά. Από την άλλη σε ένα wallbox 11 kW απαιτεί για πλήρη φόρτιση από το 0-100% περίπου 8 ώρες. Επιπλέον και μέσω των ασύρματων ενημερώσεων υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικά να αναβαθμιστεί η αυτονομία. Σε κάθε περίπτωση η εγγύηση που συνοδεύει τη μπαταρία είναι για 8 έτη για το 70% της απόδοσής της. Το Volvo C40 Recharge  P8 AWD είναι διαθέσιμο στην πλούσια έκδοση Lanch Edition με τιμή 61.988 ευρώ και περιλαμβάνει 3 χρόνια δωρεάν servie και 5 χρόνια εγγύηση. Ωστόσο, το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στον δεύτερο κύκλο του που θα τεθεί σύντομα σε εφαρμογή αναμένεται να προσφέρει σημαντική επιδότηση που μπορεί να αγγίζει και τις 8.000 ευρώ.

Για πιο προσγειωμένους που ίσως δεν θεωρούν αυτοσκοπό τις επιδόσεις που προσφέρει το C40 Recharge P8 AWD, τον Ιούλιο θα προστεθεί στη γκάμα του μοντέλου και μια ακόμα έκδοση C40 P6 με έναν ηλεκτρικό κινητήρα και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς που θα αποδίδει 231 ίππους και 330 Nm ροπής. Στην αντίστοιχη εξοπλιστική έκδοση με το P8, το C40 P6 θα στοιχίζει 54.932 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, ενώ θα υπάρχει και μια εισαγωγική έκδοση Plus που θα στοιχίζει 51.026 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!