Οδηγούμε το νέο πολυτελές Audi A8

Μπορεί η ανανέωση στο πολυτελές Audi A8 να το κάνει πιο αποτελεσματικό απέναντι στον ανταγωνισμό της Mercedes-Benz S-Class; Για να δούμε…

Οδηγούμε το νέο πολυτελές Audi A8

Μπορεί η ανανέωση στο πολυτελές Audi A8 να το κάνει πιο αποτελεσματικό απέναντι στον ανταγωνισμό της Mercedes-Benz S-Class; Για να δούμε…

Όπως και να το δει κανείς, μια λιμουζίνα 5,2 μέτρων μήκους, με twin-turbo V8 κινητήρα 4,0 λίτρων, όπως το ανανεωμένο Audi A8, μοιάζει με ένα… δεινόσαυρο, εν έτει 2021.

Ωστόσο, το νέο Range Rover και η Mercedes S-Class, για να μην αναφέρουμε και τους υπάρχοντες αντιπάλους, όπως η BMW Σειρά 7, όλα προσφέρουν ισχυρούς V8, άρα γιατί να μην το κάνει και η Audi; Φυσικά το A8 θα προσφέρεται με μεγάλη γκάμα επιλογών, συμπεριλαμβανομένων ενός 3λιτρου V6 βενζίνης ή diesel στην έκδοση 50 TDI και 55 TFSI αντίστοιχα, αλλά και μια Plug-in υβριδική με τα διακριτικά A8 60 TFSI e. Αυτή διαθέτει μια μεγαλύτερη μπαταρία 14,4 kWh, έτσι αναμένεται να έχει καλύτερη αυτονομία, η οποία όμως δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα. Το Audi S8 παραμένει στην κορυφή της γκάμας με 530 ίππους.

Άλλα σημαντικά σημεία αυτής της αναβαθμισμένης έκδοσης είναι η νέα σχεδίαση με φαρδύτερη, πιο έντονη μάσκα, τα νέα πίσω φώτα τεχνολογίας OLED και τους προβολείς matrix LED στις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου. Αυτά περιέχουν 1,3 εκατομμύρια μικρούς καθρέπτες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα μέχρι και 5.000 ρυθμίσεων ανά δευτερόλεπτο. Αναγνωρίζουν αν το αυτοκίνητο κινείται σε εθνικό ή επαρχιακό δρόμο και προσαρμόζουν τη δέσμη έτσι ώστε να μην τυφλώνουν τον αντιθέτως ερχόμενο οδηγό.

Το δικό μας αυτοκίνητο δοκιμής, εφοδιάζονταν με μια ήπια ρυθμισμένη έκδοση του V8 που βρίσκουμε στο S8. Κάθε A8 θα διαθέτει τετρακίνηση και προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, ενώ το αυτοκίνητό μας είχε σύστημα τετραδιεύθυνσης και «προνοητική» ανάρτηση από το S8.

Ακόμα και με την ήπια έκδοση του V8 των 460 ίππων, το Audi A8 είναι υπερβολικά ισχυρό, με την άψογα κατανεμημένη ροπή σε όλο το εύρος στροφών να κάνει διευκολύνει το έργο του ομαλού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων, να διατηρεί τον κινητήρα στο σημείο που παρουσιάζεται άνετος. Οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα, εκτός αν ο κινητήρας βρίσκεται υπό πλήρες φορτίο. Αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι η έκδοση Plug-in Hybrid προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις με αυτή τη V8.

Είναι κρίμα που αυτή η προνοητική ανάρτηση δεν θα είναι διαθέσιμη ούτε ως έξτρα στις υπόλοιπες εκδόσεις, γιατί λειτουργεί πραγματικά καλά και θα βελτίωνε σημαντικά ποιότητα κύλισης στις βασικές εκδόσεις, οι οποίες υπολείπονται σε άνεση από τον ανταγωνισμό.

Το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί μια κάμερα για να διαβάζει το δρόμο μπροστά του και να ρυθμίζει την ανάρτηση με γνώμονα την άνεση, ενώ στις γρήγορες στροφές «γέρνει» το A8 για να υποστρέψει. Επίσης αντισταθμίζει τη βουτιά που μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο σε ένα έντονο φρενάρισμα ή μια έντονη επιτάχυνση, ενώ ανασηκώνει το αυτοκίνητο κατά 50 χιλ. όταν το ξεκλειδώνετε έτσι ώστε να κάνει πιο εύκολη την επιβίβαση σ’ αυτό.

Προσδίδει στο A8 ακλόνητη σταθερότητα, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο, αν μεταφέρει πελάτες μέσα στην πόλη ή αν κινείται σε ένα καλό δρόμο. Τίποτα δεν το ταράζει, κάτι που αναζητάς από μια μεγάλη λιμουζίνα όπως αυτή. Σίγουρα η S-Class έχει πιο θετικό σε αίσθηση τιμόνι, ενώ τα εναλλακτικά SUV, όπως τα Range Rover και Bantley Bentayga έχουν πιο πρακτικό χώρο αποσκευών, αλλά το Audi παραμένει ένα αριστούργημα, όπως ακριβώς περιμένετε να είναι.

Φυσικά υπάρχει άφθονος χώρος στο πίσω μέρος για δύο πολύ ψηλούς επιβάτες που μπορούν να ξαπλώσουν με όλες τους τις ανέσεις, ειδικά στην έκδοση του A8 με το μακρύ μεταξόνιο, το οποίο διαθέτει και υποπόδιο, λειτουργία μασάζ και τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας.

Εμπρός, οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν στο ταμπλό του A8 και παρόλο που δεν φαίνονται τόσο μοντέρνες όσο η μονής αρχιτεκτονικής που διαθέτει η S-Class, αυτές του Audi είναι πιο εύκολες στη χρήση. Η απλή διάταξη των μενού, τα ευδιάκριτα γραφικά και ο επιλογέας που σταθεροποιεί το χέρι καθώς χειρίζεστε την οθόνη, ενώ, διαθέσιμο είναι και σύστημα πλοήγησης, Android Auto, ασύρματο Apple CarPlay και επαγωγική φόρτιση smartphone. Η δευτερεύουσα οθόνη για τον κλιματισμό δεν έχει τόσο καλή απόκριση, αλλά είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση.

Συμπέρασμα

Αυτή η ελαφρώς ανανεωμένη εκδοχή του A8 δεν άλλαξε την αιώνια θέση ως ακόλουθου της S-Class. Ακόμα και έτσι, ενώ θα θέλαμε η «προνοητική» ανάρτηση του S8 να προσφέρονταν σε όλες τις εκδόσεις, το μεγάλο σεντάν της Audi παραμένει το hi-tech  μοντέλο μεγάλων αποστάσεων που περιμένεις και είτε το οδηγείς είτε κάθεσαι αναπαυτικά στις πίσω θέσεις, το ανανεωμένο Audi A8 είναι ένας τέλειος επαγγελματίας.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!