Οδηγούμε το νέο Tesla Model Y

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Tesla Model Y, προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του Model 3 και τα συνδυάζει με μεγαλύτερους χώρους

Οδηγούμε το νέο Tesla Model Y

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Tesla Model Y, προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του Model 3 και τα συνδυάζει με μεγαλύτερους χώρους

Με την άφιξη του Model Y η φιλοδοξία του Elon Musk για τη δημιουργία μια «sexy» γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων, δίπλα στα Model S, Model 3 και Model X, έγινε επιτέλους πραγματικότητα. Αυτό είναι το μικρό SUV της γκάμας και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Model 3. Η Tesla υποστηρίζει ότι το 95% της τεχνολογίας του έχει μεταφερθεί στο Model Y. Εξωτερικά, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την καταγωγή του. Η σχεδίασή του είναι εξέλιξη του Model 3, με πιο «γεμάτο» αμάξωμα κάτω από το σημείο των παραθύρων και ψηλότερη οροφή, με αποτέλεσμα καλύτερους εσωτερικούς χώρους.

Όλες οι εκδόσεις του Model Y είναι τετρακίνητες, χάρη στους δύο κινητήρες που είναι τοποθετημένοι ένας σε κάθε άξονα. Η έκδοση Long Range προσφέρει άμεσες επιταχύνσεις, γνωστές από τα υπόλοιπα μοντέλα της Tesla. Η τετρακίνηση προσφέρει επίσης άφθονη πρόσφυση, με την Tesla να ανακοινώνει 5,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, που είναι μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία.

Η πρόσφυση στις στροφές είναι επίσης καλή και με το γρήγορο τιμόνι που έχει το Model Y, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι παραπάνω από το να σημαδέψεις με αυτό στη σωστή κατεύθυνση. Όσον αφορά την αίσθηση που λαμαβάνει ο οδηγός, δεν ενθουσιάζει, ενώ το μεγάλο βάρος των δύο τόνων του αυτοκινήτου, μεταφράζεται σε έλλειψη αμεσότητας στις αλλαγές κατεύθυνσης, που έρχεται σε ανακολουθία με τις υποσχέσεις που αφήνει το γρήγορο τιμόνι.

Το ψηλότερο αμάξωμα το Model Y απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς όσον αφορά την οδηγική εμπειρία, σε σχέση με το Model 3. Η ανάρτηση έχει γίνει πιο σφιχτή για να διαχειρίζεται καλύτερα το επιπλέον βάρος και το αυξημένο ύψος, έτσι, ως αποτέλεσμα δεν έχει τόσο καλή ποιότητα κύλισης. Οι τροχοί των 20 ιντσών του αυτοκινήτου μας επίσης δεν βοηθάνε και ενώ η σφιχτή ανάρτηση δεν επηρεάζει την ποιότητα κύλισης σε καλά στρωμένους δρόμους, όταν αντιμετωπίζει κακοτεχνίες φαίνεται να αντιδρά πιο άτσαλα.

Προσπαθήστε να αποφύγετε τις λακκούβες και τότε θα διαπιστώσετε ότι η ποιότητα είναι όπως ακριβώς την περιμένετε από ένα ηλεκτρικό SUV. Το Model Y ταξιδεύει σχεδόν εντελώς ήσυχα, με το αεροδυναμικό θόρυβο από τον άνεμο ή αυτόν από το δρόμο να είναι περιορισμένος, ενώ επιταχύνει εν κινήσει το ίδιο άμεσα, όπως κάνει και από στάση.

Αν κινηθείς ήρεμα, οι επιβάτες θα απολαύσουν την άνεση του μινιμαλιστικού εσωτερικού του Tesla. Υπάρχει άπλετος χώρος στο εσωτερικό για πέντε άτομα και ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για ένα ηλεκτρικό SUV του μεγέθους του, με 854 λίτρα σε 5θέσια διάταξη και με φόρτωση μέχρι την οροφή, ενώ υπάρχουν ακόμα 117 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.

Η Tesla επίσης προσφέρει το Model Y με 7θέσια διάταξη του εσωτερικού του, αλλά από την εμπειρία μας με αυτά τα 5θέσια μοντέλα, δεν περιμένεις οι επιπλέον δύο θέσεις να είναι άνετες για όλους, πέρα από μικρά παιδιά. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 15,4 ιντσών, από την οποία χειρίζεσαι τα πάντα, εκτός του κιβωτίου ταχυτήτων, τους υαλοκαθαριστήρες και τα φλας. Είναι πραγματικά το επίκεντρο της χρήσης ενός Tesla και κάνει το Model Y να φαίνεται ότι έχει κατασκευαστεί από μέσα προς τα έξω. Επίσης, λειτουργεί καλύτερα από τα περισσότερα συστήματα με οθόνη αφής.

Στις εκδόσεις με το τιμόνι αριστερά, το αριστερό κομμάτι της οθόνης απεικονίζει τις πληροφορίες οδήγησης, επειδή δεν υπάρχουν όργανα εμπρός από τον οδηγό. Το ταχύμετρο είναι ψηλά γωνία, κοντά στο τιμόνι, έτσι, μπορείς να δεις τις πληροφορίες εξίσου εύκολα με ένα συμβατικό, ενώ απεικονίζονται σε πραγματικό χρόνο και οι πληροφορίες από τις κάμερες και τα ραντάρ του Autopilot.

Είναι αρκετά εξυπηρετική η πληροφορία αυτή, ειδικά αν το προσαρμοζόμενο σύστημα είναι ενεργοποιημένο, αν και το αυτόματο τιμόνι απαιτεί να έχεις εκεί την προσοχή σου, επειδή, αν και αναγνωρίζει ακόμα και τα πιο αχνά σημάδια στο δρόμο, μπορεί να μπερδευτεί σε κακές επιφάνειες και δρόμους όπου οι λευκές γραμμές που ορίζουν τα όρια του δρόμου δεν είναι τόσο διακριτές.

Επιστρέφοντας στην οθόνη αφής, μπορείς να κάνεις τις δικές σου συντομεύσεις προκειμένου να έχεις πιο γρήγορη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες, με την οθόνη να έχει καθαρή εικόνα υψηλής ανάλυσης. Το σύστημα φωνητικών εντολών της Tesla είναι επίσης ένας ακόμα αποτελεσματικός τρόπους ελέγχου των λειτουργιών, με την οθόνη να απεικονίζει τις εντολές που εκτελεί. Για κάποιο λόγο, είναι ευκολότερο να χρησιμοποιείς τις φωνητικές εντολές, από το να ασχολείσαι με το μενού του αυτοκινήτου.

Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Tesla δίνει στο Model Y μεγάλο πλεονέκτημα όσον αφορά τη χρηστικότητα. Αυτό είναι η πρόσβαση στο δίκτυο ταχυφορτιστών Supercharge, όπως επίσης και στο γενικό δίκτυο των ηλεκτρικών, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των σημείων φόρτισης που είναι διαθέσιμα στον κάτοχό του. Επίσης ο φορτιστής των 250 kW παρέχει τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας από το 10% έως το 80% σε μόλις 36 λεπτά της ώρας. Με εργοστασιακή αυτονομία 510 χιλιομέτρων για την έκδοση Long Range, δικαιολογεί την τιμή του, ενώ όπως με όλα τα μοντέλα της Tesla, έτσι και με το Model Y αποδεικνύεται αρκετά αποδοτικό σε κατανάλωση, με τιμές αυτονομίας κοντά στα 480 χιλιόμετρα να μοιάζουν ρεαλιστικές.

Συμπέρασμα

Το Model Y γεμίζει ένα κενό στη γκάμα της Tesla, που σημαίνει ότι θα έχει μεγάλη απήχηση σε ευρύ αγοραστικό κοινό. Διαθέτει όλα την τεχνολογία του Model 3, αλλά με μεγαλύτερο αμάξωμα προσφέρει καλύτερους εσωτερικούς χώρους, ενώ συνολικά είναι πιο ευέλικτο από το Model X. Στοιχίζει λίγο παραπάνω από το Model 3, ενώ επίσης το Model Y έχει και μικρότερη αυτονομία, αλλά είναι ένα ηλεκτρικό SUV πρώτης γραμμής που έχει πρόσβαση και στο δίκτυο γρήγορων φορτιστών της Tesla, γεγονός που του δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!